• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • rosaälvan

Hej helt ny här, men det här är en tråd i min smak. Känner att jag vill gå ner 10-12 kg innan vårt sommarbröllop. Är ganska arg på mig själv... jag lyckades gå ner 10 kg så då var det inte så många kvar men så kom hösten och jag gick upp 6 kg igen. Det värsta är att jag kan för tillfället inte låta bli chokladen....mm.

• Godisråttan

Välkommen rosaälvan
    Vad tänker du köra för taktik?

• tanjaochtomas2008

Kul och användbar tråd ni har här Själv har jag kämpat med min vikt ganska länge. Sjukskriven pga utmattningsderpression i flra år. Väger 96 kg och är 173. Det känns hemskt. Har gjort flera försöka att lyckas ta mig ner i vikt och upp i humör..

Ett av försöken var Reductil. Men tyvär lyckades jag itne med hjälp av de pillrena. Jag söker hela tiden efter det där lilla extra.. hjälpmedlet som skall hjälpa mig att nå målet; att gå ner i vikt.

Nu funderar jag på att gå med i viktklubb.se. Skulle det kunan vara hjälpen.

JAG måste ner i vikt!!!

• Little Nikki

Lanovia 08 - japp helt riktigt uppfattat. Under natten så förbränner man ju fett för att kroppen vill återuppbygga muskler som man slitit på under dagen - åt det så går en massa extra energi för kroppen och det tar den då av ditt fett. När man sen går morgonpromenaden så förlänger man den processen om man inte får i sig någon energi innan man går. Vill man ytterligare förstärka detta så kan man faktiskt dricka en kopp kaffe (utan socker då) men det kan inte ja för då blir ja så hiiiiimla kissenödig efter halva vägen... hahaha

planerarförfullt

åh en till med samma problem som jag - har du också underproduktion? Jag antar det eftersom du vill gå ner i vikt. Jag vet att man inte ska höja sin medicin utan läkarens tillstånd men ja va desperat och får inte tag på henne just nu - jag tänker att det bara e tillfälligt tills jag får tag på henne - e ganska säker på att hon går med på att låta mig höja den ändå. Vilken dosering ligger du på?

• Little Nikki

glömde lägga till att efter promenaden så kan man fylla på igen med juice å sånt gottit utan dåligt samvete!

• planerarförfullt

Little Nikki : japp underproduktion...
    dosering : 100 mikrogram 1 tablett dagligen

• tonårsmorsa

Little Nikki:
    Även efter en morgonpromenad bör man vara återhållsam med juice. Bättre att satsa på en bra frukost av långsamma kolhydrater, t.ex. havregrynsgröt eller fil/yoghurt med musli. Till det är det ok med en klick sylt eller skivad banan. Sylten/frukten ger snabb energi men detta balanseras upp av havregrynen från gröten/muslin och sockret portioneras då ut under en längre tid till skillnad från juicen som rusar ut i blodet.

En bra frukost är för övrigt det bästa man kan ge sin kropp.

• GME76   080802

Välkommen hit och hoppas du blir lite peppad

tanjaochtomas2008 skrev 2007-12-04 22:02:10 följande:
    Kul och användbar tråd ni har här Själv har jag kämpat med min vikt ganska länge. Sjukskriven pga utmattningsderpression i flra år. Väger 96 kg och är 173. Det känns hemskt. Har gjort flera försöka att lyckas ta mig ner i vikt och upp i humör.. Ett av försöken var Reductil. Men tyvär lyckades jag itne med hjälp av de pillrena. Jag söker hela tiden efter det där lilla extra.. hjälpmedlet som skall hjälpa mig att nå målet; att gå ner i vikt.Nu funderar jag på att gå med i viktklubb.se. Skulle det kunan vara hjälpen.JAG måste ner i vikt!!!
  • dreams

Ojojoj vilken stor tråd det har blivit!!!
    Här håller man sig borta i två veckor sen hänger man inte med längre.... kul!

Tänkte kolla med er om ni kör vägningar på måndagar ännu?
    Nu har jag kommit igång efter mitt lilla psykbryt å e verkligen på G.

För två veckor sen köpte jag ett kombinerat gym/gympa kort och blev sjuk på engång, detta tycker jag är ett vanligt fenomen iallafall för mig att så fort man ska sätta igång så blir man sjuk.... KONSTIGT!!!!

Men iallafall sen i lördags har jag gått ner 1,9 kg (från 70 till 68,1) å jag e så glad!!! Blir fjärde dagen som jag tränar idag å man mår så himla bra efteråt. Ska bli intressant vad måtten säger på måndag. om ni nu väger å mäter er än...

Men jag måste fråga om de e någon mer än jag som har ångest inför jul å nyår? Inte inför maten men allt julgodis å läsk som bara finns där. Jag har ganska dålig karaktär när det gäller godis, därför finns det aldrig nått hemma förutom på lördagar...

Kram på er alla!!!!

• dreams

Oj då vad ironiskt det där...KUL! såg ut... Det var inte meningen menar verkligen att det är bra för ju fler som kan peppra en å ge råd dessto bättre!!!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!