• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • gossis

Ok då får jag vänta med cuur! Man kanske skulle testa att sluta köpa hem en massa godis och kakor i början på veckan...tanken är ju alltid "det här kan vi ha till helgen"...men är man som mig med noll karaktär så är ju den påsen slut innan jag hunnit packa upp matkassarna!

Godisråttan skrev 2007-11-29 11:13:21 följande:
    hahahaha vad jag känner igen mig i det där hahahaNej du kan inte äta cuur när du ammar. Ett annat tips är brustabletter som heter viktkontroll kan köpas på stora matbutiker. de innehåller krom mm och minskar sötsuget. Jag tycker de är goda och funkar ok.
  • gossis

Så kanske det är! Skyller på det!
    GME76 080802 skrev 2007-11-29 11:13:37 följande:

Jag hade ingen lust heller med sånt när jag ammade. Det är säkert en säkerhetsåtgärd för barnets skull .
  • GME76   080802

Är det första barnet? Med andra gick jag ner utan att anstränga mig för jag hade aldrig tid att äta . Inte alla kg dock, ett gäng har jag promenerat bort.

• gossis

Det är andra, första är 3 år och sitter aldrig still! Det är nog därför jag lyckats gå ner snart 21 kg på 7 månader, jag gick upp 25 kg! Med första gick jag upp 30 kg och det tog 1 1/2 år att gå ner! Så det är lite skillnad! Men de här sista kilona segar sig kvar...
    GME76 080802 skrev 2007-11-29 11:21:57 följande:

Är det första barnet? Med andra gick jag ner utan att anstränga mig för jag hade aldrig tid att äta . Inte alla kg dock, ett gäng har jag promenerat bort.
  • Anja 19 juli 2008

Hihi *ler generat*

Vad supergulliga ni är men vet ni... Jag är ju PRECIS så som ni beskriver (egentligen)...

Exakt det du beskriver Gossis, det kunde vara jag... det är bara så att jag plötsligt, out of nowhere, fick motivation och en kompis som dök upp och ville göra EXAKT samma som jag. Utan att vi hade peppat varandra så hade det aldrig gått men vi gör detta TILLSAMMANS lixom och det är så jä..la skönt.

det hade inte heller funkat om det var en smal tjejkompis (alla mina övriga tjejkompisar, nästan, är supersmala) utan denna tjej och jag väger nästan exakt lika mkt och har samma usla karaktär. DÄRFÖR går det! vi är på samma nivå och det blir ingen jobbig tävling heller utan vi är verkligen exakt likadana

Jag lovar, jag är exakt sådär dum, köper hem en massa och trycker i mig, skjuter allt på morgondagen osv...

Ibland är det verkligen stöd i form utav en annan person i exakt samma sits, man behöver. Denna tjej och jag gör ju exakt samma saker. Vi promenerar tillsammans, vi simmar tillsammans, vi är med i GI-viktkoll tillsammans och vi gör våra matlistor tillsammans etc. Därför blir det kul och peppande

Så jag är egentligen inte SÅÅÅÅ duktig...

jag tackar facebook för detta, haha, för det var där vi fann varann igen efter SJU år!!!

helskumt, kan inte fatta att det gått sju år. Vi var kompisar på ett sånt sätt som lixom inte ens märker att det gått nån tid. Har tänkt massor på henne, hon likaså, man har undrat men inte tagit reda på varann och så en dag så hade hon skrivit till mig på facebook och ooops, så vart kontakten upprättad igen!

Skumt va

• gossis

Anja

Vad glad jag är för din skull! Superhäftigt verkligen att finna en gammal vän så! Och så skönt att ha nån att dela sina mål med! Förstår att det känns lättare då, men det är ändå DU som kämpar för din kropp och välbefinnande, DU ÄR DUKTIG!!! Så det så!

Nu ska jag ta och fixa lite havregrynsgröt till lunch, det måste väl va nyttigt och bra?

• GME76   080802

Precis som med mig . Gick upp nästan 30 med båda och det gick hur snabbt som helst att gå ner med andra barnet. Eller egentligen lika lång tid men med ettan kämpade jag stenhårt efter att ha slutat amma. Denna gången har jag gått ner utan att kämpa.

gossis skrev 2007-11-29 11:27:38 följande:
    Det är andra, första är 3 år och sitter aldrig still! Det är nog därför jag lyckats gå ner snart 21 kg på 7 månader, jag gick upp 25 kg! Med första gick jag upp 30 kg och det tog 1 1/2 år att gå ner! Så det är lite skillnad! Men de här sista kilona segar sig kvar...GME76 080802 skrev 2007-11-29 11:21:57 följande:
  • GME76   080802

Skönt när man får ett break Anja. Facebook är skitbra på det viset.

• Godisråttan
    gossis skrev 2007-11-29 11:35:38 följande:
    AnjaVad glad jag är för din skull! Superhäftigt verkligen att finna en gammal vän så! Och så skönt att ha nån att dela sina mål med! Förstår att det känns lättare då, men det är ändå DU som kämpar för din kropp och välbefinnande, DU ÄR DUKTIG!!! Så det så! Nu ska jag ta och fixa lite havregrynsgröt till lunch, det måste väl va nyttigt och bra?
    Lägg till något proteinrikt i måltiden
  • gossis

Knäckebröd m. skinka?

Godisråttan skrev 2007-11-29 11:44:50 följande:
    Lägg till något proteinrikt i måltiden
Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!