Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Jag äter helt kolhydratfritt nu i några veckor först...
Dvs jag utesluter ALL pasta, potatis, bröd (alla sädesslag), ris och INGET socker (sötningsmedel är tillåtet men det håller tyvärr sötsuget igång trots att det inte är riktigt socker, men det är ju upp till var och en om man tror att man fixar det. jag fixar det hittills).
Äter mycket kött, svamp, grönsaker dock inga rotfrukter, innehåller mycket socker och ska undvikas under den sk "rivstarten" som man kan köra i 2-6 veckor. Så kött, grönsaker, ost, mejeriprodukter...
du kan äta ganska fet mat, inte överdrivet men helt ok m fett, för när du ej äter kolhydrater så förbränner kroppen fett i högre grad eftersom den behöver fettet för energi när den ej kan använda kolhydrater för detta.
Så en vanlig frukost till exempel kan bestå av två hårdkokta ägg, en tomat, tre skivor stekt haloumi och en kopp kaffe (man ska hålla nere kaffe och the konsumtionen oxå egentligen men jag dricker kaffe som vanligt).
En lunch, kycklingsallad med någon dressing/vinägrett och fetaost, till middag en härlig köttbit, stekta champinjoner, ostgratinerad tomat och riktig bearnaisesås (inte påse).
Tja, man kan äta mycket gott men det är lite svårt med variationen ibland...
Ett bra substitut till potatis/pasta/ris är blomkål ohc broccoli... Detta äter jag massor till nästan varje måltid
Detta inlägg var alltså svar till dig Ankan80 glömde skriva det...
Godisråttan
Tack Jag tänker oxå så, hihi... för någon vecka sen var det omöjlig tanke för mig... ingenting rörde på sig och jag visste inte hur jag skulle bära mig åt för att det skulle hända nåt.
Är skitglad att jag bestämde mig för att ge detta en chans
Tack för ett bra svar Anja 19 juli 2008!!
Tränar du något intensivare under dessa veckor?
Känns som om man skulle ramlat av sadeln om man gått på ett spinningpass
Nädå... det är inga problem... jag hårdtränar ju inte men jag är piggare än vanligt faktiskt. Mår jättebra!!
Jag går och springer och simmar, så inget SUPERkrävande som spinning men jag rör mig mer än vanligt, absolut!
Ingår nog i hela mitt "nya" sundhetstänk + att jag och en gammal vän som fann varann på facebook och är jämnstora viktmässigt har satt igång tillsammans och vi promenerar 1-1,5 timme minst 3-4 kvällar i veckan, mkt hastiga promenader där vi varjar gång med löpning, typ 5 gång, 1 minuts löpning eller nåt... Ska ju vara effektivt
sedan simmar vi typ 1 gång i veckan ca 1 km. That´s it
nej igen vinst i det själv men vad jag förstår av regler får man inte skriva bolag etc jag tippsade i en annan tråd om en kurs i sthlm det blev bort plockat så då antar jag att jag inte vågar skriva så igen *l*
Det är ju jättebra Anja. Grattis!
Godisråttan:
Ja, jag är jätteglad att jag är under 70 nu, bottennoteringen hittills är 69 kg så det har svängt 0,5 kg hit o fit.
Men så länge jag håller mig under 70 så är jag nöjd tills vidare.
Jag måååste ju lägga på ett kål nu då i feb ska jag ta mina secretbox bilder På måndag skaaaa jag väga under 70kg!!!
Åt vegetarisk paneng rödcurry idag till lunch inte så bra va?men åt knappt något ris..Fortfarande hungrig suck
Jag kan inte låta bli att lägga mig i när jag läser inlägg som:
Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-28 11:40:02 följande: