Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Måste bara få säga att min klänning har kommit nu! Den är helt UNDERBAR!!! Är så lycklig!!! Den sitter perfekt, men jag kan även gå ner mina kg pga snörningen!
Tack Anja för din peppning förresten! Ska verkligen ta tag i mig själv...måste det!
Ilbäcksan
jag äter enligt GI och börjar med sk rivstarten, dvs att i några veckor äta utan kolhydrater för att sedan trappa upp dem så smått men endast äta bra kolhydrater. Atkins har jag inte mycket t övers för jag heller.
För som jag förstått det så är inte atkins och GI samma sak och jag är väl påläst ohc mycket väl medveten om att det är ett livsstilsval jag har gjort!
Härligt Gossis !!
De flesta som lixom jag är överviktiga mår nog ganska dåligt utav detta, inte bara för att samhället talar om för oss att vi är helt fel, utan för att man inte orkar lika mycket, man blir lätt andfådd, känner sig obekväm i de flesta kläder, har svårt för att ö.h.t hitta kläder osv osv...
Eftesrom det är ett så svårt projekt att ta steget och att faktiskt orka upprätthålla att äta bra så tycker jag inte alls att det är fel med att börja m en diet (vilken som) för att få en snabb viktminsking först, som peppar en att fortsätta.
så funkar iallafall jag, att om jag verklien ser ett resultat från början så är chansen bra mycket större att jag orkar/vill/klarar att kämpa vidare oavsett hur sakta det går, medan jag, om det går jättesakta redan från början och jag inte känner att jag gör TILLRÄCKLIGT (dvs mindre extrema skillnader mot normalkosten) så deppar jag ihop och ger upp.
tyvärr funkar jag så, lixom många andra jag känner. det ÄR inte lätt när man inte har någon som hjälper en att hålla sig över ytan precis i början. En diet gör just detta eftersom den tillåter en att bli av med vikt snabbt.
det är ju ingen som lever enligt detta en längre tid, eller alltid för det skulle man ju ej må bra utav men jag som var GI-hatare tidigare, måste erkänna att jag tror på GI, men inte i nån extrem form, utan just att byta ut snabba kolhydrater mot långsamma sådana, vilket är vad jag ämnar göra när "rivstarten" är över. Den är ju mest till för att man ska bli av med suget efter sådana produkter, då främst socker som är så beroendeframkallande.
(jag har oxå läst näringslära )
Gossis
GRATTIS... Ååååhhhh avis... tänk när man är där
Jag får ju inte ens prova klänningar förrän jag väger 75 kg, fniss... Så det är 9 kg kvar!
Anja 19 juli 2008
Vad är din målvikt?
Jag är också ganska lång 1,77 och väger ca 77 kg.
Målvikt 68? eller 70?
Men gulp Ankan80 jag är inte ett dugg lång utan helt normallång, haha...
är 169 cm och väger just nu alltså 83,9. I normala fall väger jag mellan 60-63 (dvs innan de två sista barnen, haha) och inuti mitt huvud väger jag fortfarande så mycket
Men min målvikt är 70 (och min dröm är under 70)
Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-28 15:14:39 följande:
Aha
OK, blandade ihop dig med en annan.
Tänkte bara att det hade varit kul att höra vad en annan lång tjej hade som målvikt...Sorry!
Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-28 15:26:07 följande: