• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • tobiasochlinda

grattis alla som gått ner i vikt.
    anja är det värt att bli medlem på gi vikkoll eller vad dom nu heter?

• Nusse

Hihi...så himla coolt Indiebrud! Det har varit en hemlig dröm för mig också, men jag har liksom aldrig tid..

Alla ni andra vad duktiga ni är som kämpar er neråt med kilon, särskilt ni som har barn. Jag har inga, men det är svårt att få tiden att räcka till ändå.

I dag är det dag två på min detoxkur, i går var det rätt jobbigt. Jag hade huvudvärk och frossa hela eftermiddagen, men nu känns det helt OK. Det värsta har varit att dricka te, 4 muggar rött jävla te varje dag, urk, jag hatar te.

För er som har problem med godissuget kan jag bara säga att jag lider av det också. Inget jag har prövat har hjälpt. Jag har försökt med kromtabletter, funkade inte alls. Jag har försökt att avgifta mig genom att inte äta nåt socker, funkade inte heller. Det gick bra i någon månad men sen blev jag helt deppad, jag saknade liksom myset, godis + TV eller godis + bok. Det verkar som om mitt godissug är både fysiskt och psykiskt. En sak som faktiskt funkade ganska bra var hypnos, jag testade en gång i USA och då var jag inte det minsta sugen på tre veckor, men man måste ju gå flera gånger...

• Little Nikki

Coolt med hypnos! Önskar jag kunde få min farsa att gå på hypnos å fixa röksuget... det verkar så skumt dock med hypnos - hur funkar det? Somnar man eller e man helt medveten? Det känns som om man aldrig skulle kunna bli hypnostiserad - det verkar så overkligt på nåt vis. Kan du inte gå på hypnos här hemma då?

Idag fick jag en tillsägelse för att jag dricker juice på morgonen.... det motverkar fettförbränningen gnällde min karl på mig.... Egentligen visste jag ju det.... Så nu blir det bara vatten innan morgonpromenaden å så kan jag dricka juice efteråt istället.

Nu står vågen still här men det känns ändå så himla bra att den inte längre går uppåt trots mina ansträngningar.

Varför håller man på med detoxkurer? Det låter väldigt jobbigt? Måste man inte ta ledigt från jobbet å så? Blir man inte väldigt trött av att bara dricka?

• Nusse

Man somnar inte av hypnos, jag var i alla fall helt medveten under hyonosen, men jag kände mig extremt avslappnad, lite avdomnad kanske. Personen som utför hypnosen ger sedan förslag till ens undermedvetna om att man egentligen inte är godissugen. Kändes konstigt efteråt, jag kunde hålla en bit choklad i handen, komma ihåg hur gott den smakade men kände ingen som helst lust att stoppa den i munnen, men det höll som sagt bara i tre veckor. Här i min stad tror jag nog inte att det finns någon som kan hypnostisera mig.

Jag får äta under detoxen, men inga mejeriprodukter, kött, fisk eller ägg. Helst ska allt vara ekologiskt. Men så ska man ju dricka en massa te som ska vara utrensande. Det är för att bli av med gifterna man får i sig. Min kusin (som är läkare) berättade dock i går att gifterna lagras i kroppens fettlager och har halveringstid så så lätt blir man inte av med dem. Jag gör ett försök i alla fall=) Det skadar ju inte att äta toknyttigt under tio dagar och man behöver inte svälta för portionerna är ganska stora.

Jag är inte så trött än i alla fall, enligt artikeln skulle det vara som värst dag 4 och 5, vi får väl se...

• lanovia 08

Little Nikki, blev lite nervös där med tanke på att jag fastnat i juicedrickandet till frukost(jag som aldrig drack något till frukosten förr.) Det är alltså ok att dricka juice till frukost? Men dumt att dricka det innan man ger sig ut på morgonpromenaden med hunden, är det rätt uppfattat?

• planerarförfullt

Little Nikki : jag äter oxå levaxin för mina värden är sååå dåliga,jag vet inte varför jag fick för mig att dte var dom du menar när du skrev...men det var d'ärför jag undra vad du åt eftersom du själv ökade dosen utan att läkaren sagt det...

• tonårsmorsa

Hoppar också på den här tråden. Har en långsiktig plan för att nå min målvikt till bröllop i oktober 2008. Ska ner totalt 5,9 kg, 1,5 redan avklarat, så inte så mycket kvar - men de är envisa.

Min metod är tallriksmodellen coh promenader.

lanovia 08: Juice är inte bra på morgonen ens efter promenad, eftersom det höjer din blodsockernivå kraftigt vilken sedan sjunker lika plötsligt under förmiddagen. Resultatet blir ökat sötsug med risk för att du stoppar i dig en massa onödigt (och fel) under dagen. Insulinproduktionen ökar och fettinlagringen i cellerna likaså. För att må bra och gå ner i vikt (hålla vikten) är det viktigt med en frukost med långsamma kolhydrater (fiberrik mat). Efter ett hårt fyspass kan kroppen däremot behöva snabba kolhydrater för att återhämta sig och då kan ett glas juice vara vad som behövs. Annars är hel frukt bättre då den också innehåller fibrer som bidrar till ett jämnare upptag av sockret (kolhydrater).

• Fredrik och Sabine

Ett tips är att göra en investering i en crosstrainer. Man kan få en riktigt bra för typ 3500 kr (mkt pengar i bröllopsplaneringstider, men väl investerade).

Vi köpte en för typ 2 månader sedan och jag kör 35-45 minuter på den 4-5 gånger i veckan. Har laddat ner massor av schysst musik i i-poden och sen kör jag så svetten rinner.
    Effektivt och man känner sig riktigt duktig efteråt.

Lycka till med vikten allihop!
    Själv ska jag försöka lyckas med att gå ner 10-15 kg till slutet av juli nästa år! Och jag SKA banne mig lyckas!!

Kram till er alla!

• GME76   080802

Hej nyingar . Och gamlingar...

Skulle vilja ha ett löpband hemma, DET vore nåt det.

Åh va kul! Jag är på gympa med dottern (3,5) varje söndag och varje gång känner jag för att bara ta över gruppen för den gympaledaren är sååååå tråkig. Jag menar, hur svårt är det att få igång ett gäng 3-åringar .

indiebrud skrev 2007-12-03 23:09:41 följande:
    Jag har gjort en helt galen sak idag. Jag har ansökt till jympaledare. Hjälp!
Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!