• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Ankan80

Äntligen börjar vågen fatta att den skall visa mindre .
    Från 77,7 till 76,2. Tjoho.
    Tror det är spinningen som gjort den extra effekten. Plus nyttigare kost. Bantar inte, men försöker äta bättre. Har blivit lite godis till helgen men det föbränner jag ikväll på träningen!

• dreams

Grattis till alla er som har fått bra resultat på vägningen/mätningen det peppar en verkligen att kämpa ännu mer när man ser sånna resultat.
    Till er som kanske har ökat lite säger jag bara.... JULTIDER!!!
    Mkt god mat å sötsaker... Sen beror det på vad man äter dagen innan.

En söndag gjorde jag ett litet expriment... Jag vägde mig på söndagen på morgonen och runt 17.00 åt jag en Pizza, på måndagen visade vågen ETT KILO mer än dagen innan.
    Den pizzan la sig som en klump i magen. Bara en liten kul notis sådär....

Sen ville jag bar tillägga att jag som älskar keso har hittat en sor i affären som faktiskt innehåller mkt fibrer dvs linfön, så vi får väl se om det hjälper min stackars mage!!!
    Tack alla för era tips, trodde inte att jag skulle få så många bra tips...

Kram på er!!!!!!!!!!

• Ankan80

Tackar!
    Jag har varit så frustrerad innan av att inget hände, men nu så...

Godisråttan skrev 2007-12-10 12:36:33 följande:
    Grattis ankan80
  • GME76   080802

Uh va duktig ni är tjejer!!
    Jag skriver inte in vikten på ett tag nu av den enkla anledningen att den står still.
    Men sen när jag drar igång med promenaderna då jäklar .
    Det gäller att hålla läget stabilt nu under december bara, lätt att det drar iväg...

• dragonesse

Hej! Tack för alla "grattishälsningar" eller vad man nu ska kalla dem!

Idag har jag smygvägt mig och vågen är snäll. På torsdag är jag säker på att jag har kommit till ett av mina stora delmål, nämligen under 70-strecket! Har inte varit där på kanske 5,5 år så det var ju ett tag sen! Efter det har jag ju nästan kommit halvvägs, så resten av resan kommer ju gå som en dans!

Vad har ni för metoder när ni går ner i vikt? Viktväktarna, Viktklubben, pulver, räkna kalorier eller "bara" äta nyttigt och träna?

• tonårsmorsa

Vikt: -0,3 kg

Ett helt ok resultat. Och då var jag ändå ute i torsdags och åt trerätters + halv flaska vin, och i helgen blev det både cola och lite chips. Men mina promenader har jag varit duktig med, så de gör helt klart nytta.

Tänker inte på mina synder utan berömmer mig själv för det jag gör bra.

• GME76   080802

Helt rätt!

dragonesse:
    Försöker äta någorlunda nyttigt men framförallt måttligt .
    Promenerar och kör pilates framför teven.
    Fast nu är lite sämre med promenader. För mörkt helt enkelt.

tonårsmorsa skrev 2007-12-10 18:56:28 följande:
    Vikt: -0,3 kgEtt helt ok resultat. Och då var jag ändå ute i torsdags och åt trerätters + halv flaska vin, och i helgen blev det både cola och lite chips. Men mina promenader har jag varit duktig med, så de gör helt klart nytta. Tänker inte på mina synder utan berömmer mig själv för det jag gör bra.
  • BeachBride

dragonesse

träning: spinning
    promenader
    inget socker
    mycket proteinmaträtter såsom blodkorv, keso, ärtsoppa etc..

Idag var jag på IR bastu och förbrännde 800 kalorier av att bara behöva sitta.

• tonårsmorsa

Dragonesse

Kost: Tallriksmodellen (Halva tallriken med grönsaker, 1/4 kött/fisk/ägg, 1/4 ris/pasta/potatis. Dricker mycket vatten. Unnar mig godsaker till helgen (med vissa undantag).
    Träning: Promenader (stegräknare), dansar salsa

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!