• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • tofflisar

Jasså de smakar illa? Får väl ta cambridgedrycker om det krisar.. är väl samma sak typ.. Jag har tänkt vara rätt långt tid på ren kur så..

• dragonesse

Anettan & Tofflisar: Jag kör ju också Cambridgekur och jag tycker också att det är gott! Fast jag dricker enbart mintchoklad. Funkar kanon! Har gått ren kur i två omgångar i sammanlagt 5 veckor, och sen däremellan blandat cambridge med mat. Har mått superbra hela tiden förutom de allra första fyra dagarna. När jag startade rena kuren andra gången mådde jag dock hur bra som helst hela tiden!

Mitt mål nu är att fortsätta köra kombinerad kur och äta vettig mat, samt motionera. Eventuellt tar jag en kur igen i vår, vi får se. Skulle gärna tagit en direkt efter nyår, men jag börjar ett nytt jobb då så det känns inte riktigt bra. Vill inte hamna för mycket "i rampljuset" då. Väntar hellre och kör en ny kur igen när jag har lärt känna mina nya arbetskamrater, det känns bättre för mig.

Problemet som jag känner nu är bara det att jag vill gå ner ca 13 kg till, men jag måste ju snart börja prova bröllopsklänningar (gifter mig i augusti nästa år). Hur gör jag då? En klänning går väl inte att sy in hur mycket som helst? Samtidigt kan jag ju inte vänta på att gå ner några kg till eftersom jag snart måste fixa en klänning. Hur skulle ni ha gjort?

• Anettan73

Ja Camebridge o Extravaganza är typ samma.

Jag kommer nog att ta en lite mindre strl. tror jag.
    Jag ska ju ner en heldel...

Dragonesse- Hur mycket har du gått ner då????

• tanjaochtomas2008

Nyfiken på vad cambridgekuren kostar.

Idag har jag gjort ett misstag ätit sockerfria godisar. Ni kan gissa resultatet va.. Ska låta sådana godisar vara helt i fred: verkligen. haha

Mätte min midja på skoj bara. Den verkar ha minskat 1 cm på några dagar nu. Det måste vara mätfel

• Anettan73

Jag betalar 450:- för 1 v....

• dragonesse

tanjaochtomas2008: Cambridge kostar ca 450 kr i veckan för ren kur, dvs 3 måltider om dagen. Kan låta mycket men i och med att man ersätter alla måltider med cambridge så kostar ju inte maten någonting. Blir ju i och för sig annorlunda om man har familj. För mig och min sambo (han kör också med cambridge) blir inte skillnaden så stor mot en vanlig månad. Möjligtvis lite dyrare, men med tanke på vad vi vinner på det så känns det inte som en så stor uppoffring!

Anettan73: jag har gått ner 10 kg och vill gå ner 13 kg till, jag har alltså kommit ungefär halvvägs. Och nu lär väl vikten stå still under jul (för upp ska den för f*n inte!! ) vilket minskar takten på viktnedgången. Så vad sjutton gör man åt klänningsproblemet?!

• tanjaochtomas2008

Tack anettan och dragonesse för svaren!!

Är det itne gör svårt att bara dricka flytande?

• dragonesse

tanjaochtomas2008: Det är en vanesak. Jobbigt i början, och magen kan bli i obalans, men sen vänjer man sig. Nu är det inga problem alls!

• Anettan73

Jag tycker att d är jobbigt att inte få tugga. När jag gick på Extravaganza så fick man inte ens tugga tuggumi... Lilla jag började röka igen (HAr slutat på nytt.) Därför så kör jag camebridge och mixat met med shaken....

• tofflisar

Har också funderat på hur jag ska göra med klänning. Gifter mig i augusti och helst vill jag ner 20-30 kg tills dess. Jag tror jag kommer vara kall och inte titta på kläning förän i april-maj..

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!