Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Halloj, ny i tråden.. Vi har precis bestämt oss för att bli man och hustru nu 2008.. Ny års löfte är, endast godis och cola på lördagar och gå ner minst 5kg..
Här har jag suttit och smällt i mig massa pepparkakor och cola och mins nu att jag ska börja vänja mig *suck*
Vilka är era tips, hur har ni tappat i vikt bäst?
Har för 3 månader se fött mitt första barn så magen måste fixas så den blir stram och platt.. kärleks handtagen vet jag inte hur man får bort.. Har ni tips?
tonårsmorsa: tar inte illa upp. Känner väl mest att jag behöver förklara mig Tycker absolut inte pulverdieter eller några extrema dieter alls passar de med mindre övervikt. Allt handlar om att göra av med mer än man stoppar i sig. Om man sedan kör, GI, viktväktarna eller annat.. När jag pratar VLCD och fördelen med detta är det just för sådana som mig..
tofflisar:
Ok. Tror vi är överens om det där med pulverdieter.
Turboplingen:
Välkommen till tråden. Så snart efter en förlossning håller kroppen fortfarande på att anpassa sig. Att banta är då inget du ska göra (särskilt inte om du ammar). Ät många små mål enligt tallriksmodellen (se mina tidigare inlägg) och rör på dig. Att stärka magmusklerna gör förmodligen susen, pilates är bra. Lycka till.
Jag använder mig av Cambridge för att gå ner i vikt och ser inget fel i det. Jag började med en "ren kur" på bara pulver för att få en rivstart, och sedan trappade jag upp med mat. Har gått ner 10 kg och mår superbra! Att få rivstarten gjorde mig sporrad att fortsätta, det blev på något sätt ett bevis på att jag faktiskt kan gå ner i vikt. Jag använder mig fortfarande av Cambridge som ersättning för vissa måltider, det är ett sätt att hålla kalorinivån nere och funkar väldigt bra för mig. Självklart så vet jag att jag måste ändra på mina vanor för att få ett bestående resultat, och det är det jag håller på med. Cambridge är bara en hjälp på vägen.
det jag inte fattade med cambridge var att hon tyckte jag skulle ha 55kg som målvikt!!DEt är alldeles för lite på mig kan jag tala om..Men man får tycka olika
Godisråttan: Nä, det kan jag hålla med om. På sin höjd ska en konsulent i mitt tycke ge en vägledning om vad som skulle vara en passande vikt (inom ramen för bmi tex). Min konsulent har dock aldrig sagt någonting om vad som skulle vara en bra vikt för mig. Min målvikt är 55-57 kg, men då är jag bara 157 cm lång också. 57 kg motsvarar bmi 23 så det är väl ganska lagom tycker jag.
Klart alla får tycka olika! Det blev bara så väldigt tyst i tråden efter "sågningen" av pulverdieter och jag kände att jag ville säga vad jag tyckte, så då gjorde jag det!
Jag startade den ursprungliga tråden och känner att jag nog borde lägga till här att min andemening med den var att vi som hade ungefär lika lång tid på oss till bröllopet skulle kunna peppa o pusha varann för att nå våra mål.
Meningen var att det skulle göras med glatt humör och med glimten i ögat.
Även om jag helt o fullt håller med om att det bästa är att äta rätt och motionera (det är så jag själv försöker göra, samt att jag lägger till proteinshake som en ren bekvämlighetsmåltid) så är och tycker jag inte poängen med denna tråd borde vara att såga andras sätt att försöka nå målet.
Var o en kör sitt race och om man ber om råd så får man förhoppningsvis det.
Även om det är av ren god vilja så blir nog de flesta mest irriterade över att få just sitt sätt sågat när man inte bett om hjälp utan vill bara få lite peppning på vägen. Sådan är jag i a f. Som en nybliven förälder som får tusen råd o tips fast man inte bett om det t ex. Man lyssnar ändå inte...
Jag hoppas inte ngn tar illa upp, det är verkligen inte min mening. Vill bara att vi ska kämpa på, hur man än går till väga .
Så nu kör vi vidare tycker jag!!!! Efter jul alltså
GME76 080802: Mycket bra skrivet! *applåderar* Hoppas vi kan fortsätta att peppa varandra till målvikt!
Härmed pepprar jag dig, Dragonesse
Hej och hå!
Hur går det för alla?
Jag måste börja med att säga att jag INTE Läst tråden.. så jag hoppar bara in här mitt i allt! Hoppas det är Ok?
Så om det kommer frågor som redan är ställda så hoppas jag ni förstår!?
Jag kör med viktklubben, vilket har fungerat HUR BRA SOM HELST! Blev verkligen klockren för mig. Det gäller verkligen att hitta något som funkar, och ha inställningen för det! =))
Men sen kom jag in i en svacka.. slutade väga magen och skriva in i kcal-kollen osv osv. Men ändå gick jag ner i vikt!! (inte mycket, men ändå minus på vågen!) *toppen*
Vet ni vad DET betyder?
JAG HAR FAKTISKT ÄNDRAT MIN LIVSSTIL!! *tjohooo*
Fast.. sen hände nåt. & sen dess har jag ätit skräpmat i massor, godis i massor, alkoholhaltiga drycker i massor (asg!! Hur bra lät det där då?), dricka i massor, fika i massor.. Ja ni förstår. Kan berätta att det inte längre går neråt.
Så jag har tänkt: Nyårs. DÅ blir det en ny RIVSTART! Då ska ALLA KG BORT!! (inte första månaden, men gärna inom de närmaste 3 åren, har ändå ca 45 kg att ta bort allt som allt).. Dock tänkte jag få ta bort så mycket som möjligt till min vigsel som är i juni 2008.
Men nu när jag går hemma med sonen är jag sååå dålig på att äta lunch! (och frukost för den delen) Gissa varför det blivit så mycket godis och hemskheter?? *doooh* På den tiden det begav sig och de första 8 kg försvann åt jag frukost, lunch, mellis och middag. Godissuget var som POFF BORTHA!!
Å så missar man en frukost och *pang* så sitter man med godispåsen i handen på kvälllen. *typiskt*
Så till min fråga!
(såg just att nån blivit sågad för det här, men har inte orkat läsa om det just nu)
KAN MAN byta ut lunchen mot såndär pulverdrick-grej?
Har druckigt såndär Nutrilett för 10000 år sen och DEN VAR INTE GOD. Men har hört att *hmm, nu försvann ordet* Harbolife (eller hur det nu stavas) ska vara någolunda gott?
Någon som har några erfarenheter?
Jag har inte tänkt dricka det för att fortare gå ner i vikt, utan för att se till att jag faktiskt får i mig det jag behöver så det inte blir en macka med smör på BARA. Å sååå...
Hjälp? =)))