Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
PEPP på er!! =))) Det här ska vi fixa!!! (tillsammans!!)
Hej o välkommen .
Läs gärna mitt inlägg strax innan här ang olika dieter .
Jag kör med Herbalifes pulvershake till lunch med hårt bröd, skinka o keso. Jag tycker det är så bekvämt att slippa mecka med att fixa med lunch till mig själv annars. Speciellt när barnen var/är inne i köttbullar o makaroner-fasen. Inte min grej .
Ett tips är att göra iordning den en halvtimme innan du ska dricka den och gärna låta den stå framme. Den blir alldeles för kall i kylen och kroppen har lättare att ta upp den om den är ngt mer rumstempererad.
Lycka till och kör på!!
Har inte haft för avsikt att tysta tråden, men tycker inte det är bra när pulverdieter diskuteras och hyllas på ett öppet forum. Bättre att pusha varandra till att lägga till fler och goda vanor.
aka79:
Välkommen hit och lycka till i kampen mot kilona. Du verkar som sagt lärt dig och infört en massa goda vanor genom viktklubb. Fortsätt med det. Tycker inte du ska använda pulverdieter, utan ta upp de goda vanor du förlorat. Börja med frukost igen och slarva inte med mellanmålen. Sen kan du kanske lägga till en extra promenad om dagen istället för att öka din förbränning.
För de som vill försöka öka sin motion. Skaffa en stegräknare och se hur mycket ni verkligen rör er varje dag. Jag trodde tidigare att jag rörde mig ganska mycket. Har upptäckt att det inte alls var så och har nu lagt in fler och längre promenader under en period. Och vågen vänder neråt.
Fast jag tror de flesta är ganska bra på att sålla och är ganska luttrande gällande olika dieter.
Ska i ärlighetens namn erkänna att jag inte lusläst alla inlägg men så många hyllande inlägg är det ju inte med .
Jag hyllar inte utan konstaterar att som ett komplement är proteinshake helt ok. Bättre än att hoppa över en måltid helt o hållet vilket jag gjorde. Inte för att gå ner i vikt utan för att jag glömde bort att äta p g a alla möjliga grejer jag pysslade med. Så jag tycker inte man ska såga det helt heller.
Som ett komplement kan det funka jättebra. Det beror ju faktiskt på vilken typ av person man är.
Tror dock inte på det som en helhetslösning .
Och jag håller som sagt med dig, tonårsmorsa. Men det kanske blir för mkt predikande och det kan också avskräcka.
Att se goda råd som predikande är nog ett val man själv gör. Men för den som är verkligt intresserad av att lägga om sina vanor så tror jag att det finns mycket bra som man kan tipsa varandra om.
Ja absolut, men jag klarar nog inte att förklara närmare än i tidigare inlägg just nu.Hur jag menar alltså.
Nu måste jag sova. Godnatt .
Förstår hur du menar med att det som småbarnsmamma är lätt att stressa runt och hoppa över maten och att det då kan vara bättre med en proteinshake. Men det finns bättre alternativ än pulvershaker. Frysen och micron är mina bästa vänner. Gör storkok då jag hinner och fryser i lagom portioner. En av mina favoriter är linssoppa som är både nyttigt och mättar bra. Dessutom behövs inget extra till utan det är bara att ta fram och in i micron. Inte mer besvär än att skaka en shake.
aka79
Det är sant att storkok tar extra tid. Men även när man är föräldraledig så finns det ju en vuxen till i hushållet (i alla fall tror jag det på BT). Storkoken kan ju då göras på helger eller då mannen är hemma. I annat fall kanske det finns andra i ens omgivning som kan stötta upp tillvaron på ett eller annat sätt.
Hur det ser ut på dagarna när man är själv med sina små är ju väldigt olika. En del barn sover så sött precis när man vill och för deras mammor kan det då vara svårt att se att alla inte har det så lätt. Har som sagt två barn själv. Min första var hur behändig som helst, men sen kom nummer två och livet vände helt upp och ner. Man fick aldrig sova och var helt slut på dagarna. All tid gick åt till att få livet kring barnen att fungera. Själv levde jag på te och knäckebröd. Höll på att sluta i katastrof då vågen stod på 42. Har sedan insett att planering är A och O för mig. Därför menar jag att det går att hitta bättre lösningar än pulvershaker.