• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • GME76   080802

Promenerat 75min och ätit godis. Bra start ändå .

• lanovia 08

Vi började vårt nya nyttiga liv med pizza och kebab... SUCK! nya tag i dag.
    Det bästa är att jag fått min sambo till att vilja gå ner lite också. Så nu är det bara godis o sötsaker på helgerna. Alltid lättare och roligare om man är två om o kämpa.

• Godisråttan

Nu kör vi igång tjejjer!
    Jag har 4 mån på mig!8 kg!Weeeehhh!

• lanovia 08

Det är bara o kämpa godisråttan! Det kommer gå kanon!

• LisaPeter

Hej!
    Ja det är inte lätt det där med självdiciplin!
    Jag vet att jag går ner i vikt om jag slutar småäta mellan måltiderna och har fasta mål...det är väl så killarna gör.Äter ordentlig mat kanske fet men de äter inte så mycket godis mm som vi.
    Jag skall nog gå på min dryckkur igen gick ner 5 kg ganska enkelt i höstas men upp något kilo nu när jag varit ledig från skolan och haft oregelbundna mattider.
    Jag gifter mig i maj och tänkte komma i en 38 a då.
    Om inte älskar han mig ändå...men jag skulle älska fotona och framför allt att stå inför alla och glittra som en sol!!!
    Oj oj en långt inlägg men hoppas på peppning.
    Mvh Lisafisa

• tobiasochlinda

jag funderar på att förbjuda godia även på helger och kanske mumsa på lite kex och ost istället på lördagar, tycker det känns som att det kanske vore bra för mitt sockersug. ska ta mig till simhallen också och även ett gym tänkte jag.

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-01-02 09:58:06 följande:
    jag funderar på att förbjuda godia även på helger och kanske mumsa på lite kex och ost istället på lördagar, tycker det känns som att det kanske vore bra för mitt sockersug. ska ta mig till simhallen också och även ett gym tänkte jag.
    Bra idé!Dock är digestive väärsta fettbomben!

Lisapeter
    Vilken dryckeskur kör du och hur?
  • Little Nikki

Nu e julen över och jag ska ta tag i det hela igen. hur går det för er?

• 2e advent

Tack för alla välkomnanden (är det egentligen ett ord ?)

Godisråttan

Jag tänkte nog bara försöka ha världens bästa karaktär, jag vet att jag klarar det, klarade nämligen 2 veckor helt utan något socker alls i höstas och borde väl bara fortsatt efter det, men skulle ju bara smaka lite och pang så var jag fast igen . Men jag har läst någonstans att det tar 21 dagar att skapa en ny vana så om jag bara klarar det så borde det gå lättare sen.

Jag tänkte även försöka använda lite gamla vanliga tips typ äta frukt eller morötter istället bara för att ha något att stoppa i munnen, dricka vatten, äta popcorn, borsta tänderna och precis som tobiasochlinda sa äta ost och kex på lördagen för att ändå känna att jag unnar mig något.

Hmm detta blev långt men jag fick i alla fall med allt jag ville skriva

• AnneiLund

Hej på er alla

Nu måste jag ta itu med mitt liv och med min skenande vikt.....
    Jag avslutade kvällen igår med en sån där skumraket ni vet...men inledde denna dag med en omelett och tomatröra....det borde väl ta ut varandra va?
    Nu ska jag hänga här inne och lära mig av alla ni andra. Jag behöver stöd och peppning och alla tips som finns.

Jag VÄGRAR vara tjock på mitt bröllop.....

OM någon hade gett mig 1 miljon mot att jag hade gått ner 8 kilo....då hade jag ju såklart gjort det.....Nåååå, varför då inte samma hänglås på munnen när mitt bröllop hägrar....åh min självdisciplin suger!!
    Någon annan som fastnat i sockerträsket?
    Jag tänker köpa karta och kompass och ta mig ur mitt träsk NU!!

Kram

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!