Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Hej Godisråttan!
Ja visst är det gott med ost och kex!
Jag har textat lite olika drycker fråb olika sortiment för jag tycker det blir trist att bara köra ett koncept.
Jag har även tagit till varma koppen och en annan soppa på påse som är färdig att bara värma...hum..va heter den nu då.
Men jag måste erkänna att jag inte bara druckit...det e så trist och vad är väl inte mysigare än att äta tillsammans på em när sin blivande man kommer hem.
Jag har kört pulverdryck till frukost the och frukt.
Likadant till lunch och sedan en måltid med min man när han kommer hem em. och försökt dra ner på kolhydrater.
Motion är dock nyckeln till förbränning.En lång promenad eller joggingtur innan frukost är mitt drömläge...det går inte när mans ka till skolan kl. 7 på morgonen...men annars är det då jag tycker bäst om att äta efter ett rejält träningspass och då vill man ha nyttig ma, i allafall är jag sugen på det.Simning är kanon!Hjälp va långt det blev!Shit..slutsatsen är dock att vi får försöka peppa varandra! Vi duger precis som vi är...vi ska ju trots allt GIFTA OSS!!!!!Det e inte alla som får! Kram på er alla brudar!
Nu tycker jag att alla som är runt stl 42 och mindre kan sluta gnälla över att de är tjocka och måste gå ner i vikt. Skärp er, för sjutton gubbar! OK att man vill tappa sina myskilon, men kalla er inte för tjocka när ni ska tappa mellan 4 och 8 kilo för att nå er idealvikt är ni snälla. Jag bara DRÖMMER om att ha 5 kilo till idealvikt. 10 också om vi ska vara ärliga.
Någon annan som jag som är ordentligt stor (jag själv bär 94 kg till mina 159 cm)som vill samarbeta lite över viktnedgången?
Ta hand om er, alla vackra gudinnor!
Kram, /Tjockis på riktigt
jag ska bli pers fru på riktigt
Allt är ju relativt!Jag har gått upp 10 kg sedan jag träffade min karl och mår dåligt av det. Kanske inte är tjock men mullig. Vi som har 5-10 kg att gå ner vill gå ner lika mycket som de som vill gå ner mer. Lovar! Klart vi kan samarbeta!Vad kör du för metod?
Idag åt jag:3 knäcke med kalkon och kaffe
lunch mozarella, tomat, proteinpasta och broccoli och 2 knäcke med kalkon
middag tacos(en liten mjuk nachos)och resten grönsaker
2 knäcke med kalkon och camomillte
Jag ska bli Pers fru: Visst skiljer sig vikten här hos oss alla, men alla har vi väl ändå som mål att bli smalare och mer hälsosamma? Det är väl jättebra att försöka gå ner i vikt när man "bara" har 5-10 kg i övervikt, istället för att vänta tills man behöver gå ner det dubbla? Dessutom kan det ju vara så att flera här har gått ner en massa sedan innan och nu bara har några kg kvar, ska de då sluta gå ner i vikt bara för att det "endast" är 5 kg de ska gå ner? Min sambo (som visserligen inte skriver här på BT) är ett jättebra exempel; han gick ner 16 kg under en ganska kort period, tog en paus på några månader och nu ska han gå ner 10 kg till innan han blir nöjd. Som sagt, alla har olika bakgrund och en person som väger 10 kg för mycket kan må precis lika dåligt som en som väger 40 kg för mycket, det beror ju på hur man är som person. Peppa istället för att vara nedlåtande, det gör alla gladare!
Själv hade jag som utgångspunkt att gå ner 25 kg men har nu tappat ca 8 kg (10 innan jul, men sen var det ju det här med julgodiset... ). Har nog omvärderat hur mycket jag vill gå ner nu i och med att jag har gått ner ganska mycket i storlek, men 10 kg till vill jag gå ner i alla fall. Då ligger jag nästan prick på BMI 25 (startade på BMI 33), vilket är precis på gränsen till normalvikt. Det tycker jag är ett sunt mål. Men om någon vill gå ner till att bli trådsmal ser jag inget fel i det heller, så länge de mår bra! Man ska väl inte missunna någon att må bra?
Lycka till med din viktminskning och häng gärna här med oss andra. Tänk bara på att hålla en vänlig ton så blir alla gladare. God fortsättning!
Ska man äta mellanmål eller inte?Blir det inte fler kalorier per dag?Jag är klyven...Bra mellanmålstips?
Idag har jag varit jätteduktig och landat på prick 1300 kalorier (så noga man nu kan räkna) och det känns skönt att ha satt igång igen som jag bestämt.
Jag ska bli Pers fru,
Känner igen mig i hur jag brukade tänka när andra som vägde mycket mindre än jag sa att de behövde gå ner i vikt... men jag inser nu att det mest var bitterhet och helt onödigt. Vi kämpar ju alla med samma sak, bara det att vi har hunnit olika långt och en del kanske har mer eller mindre att "jobba bort" från början. Men man kan ändå förstå och hjälpa varandra!
Man ska äta mellanmål. Går det längre tid än 4 timmar mellan målen sänker kroppen sin energiförbrukning: frukost, lunch, middag + 2-3mellanmål. Du behöver äta mer än det du skrev i inlägget ovan. Men det behöver inte vara några stora mellanmål. En smörgås och ett glas mjölk är lagom.
Mitt inlägg var till Godisråttan
Tack tonårsmorsa
Är avocado och cashewnötter bra?Det står ju överallt att det är nyttigt fett men det är ju myyycket kalorier också...Någon som har effekter av dessa livsmedel?
Godisråttan
Ja det är bra det är ju som sagt bra fetter i det men man ska ju så klart inte överkonsumera det man ska tänka på är att inte äta saltade nötter och då blir det ju tyvärr lite tråkigare, men typ mosa lite avocado och blanda med keso på en macka är ett jättebra mellanmål.
Annars har jag fått tipset att det viktigaste man kan göra är att äta på bestämda tider och att försöka äta så långt innan man går och lägger sig som möjligt.