• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • 2e advent

Vi har dessutom en 10 månaders son ska jag kanske tillägga så därför kan jag inte springa förrän han kommer hem, är inte så hunsad att jag måste vänta annars

• Godisråttan

Mitt stora problem är kvällsätningen Men det är det slut med nu!MÅSTE vara!Jag gifter mig om 4 månader och måste ner 8 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hjälp!!

Ett tips!Drick mycket teer. På morgonen kan man köra grönt te vilket ökar förbränningen , fika under dagen något gott vaniljte och efter middagen pepparmyntste vilket hjälper till med matsmältningen och tar bort sötsuget lite och innan läggdags camomillte som gör dig sömnig

• Nusse

Hej girls, har avsiktligt hållt mig borta några veckor eftersom jag inte känner för att väga mig just nu. Julen var faktiskt ganska ok, en hel del onyttigheter förstås men också långa promenader. För att boosta motivationen har jag handlat nya snygga träningskläder, tre byxor och sex toppar (ja jag gick kanske lite till överdrift, men rea ni vet...).

Det som gäller nu är träningen i stort sett varje dag, faktiskt på order av en sträng ortoped (har ryggproblem). Han menar att människor är gjorda för att röra på sig i varierande form, jag ska styrketräna minst 3 ggr i veckan. Godis på lördagar, det blir som vanligt den största utmaningen. I övrigt äter jag som vanligt, nyttigt!

Håller med ovanstående om det där med frukt, det känns högst osannolikt att jag skulle kunna äta mig tjock på vare sig bananer eller vindruvor. Och godisråttan, häng i med löpningen, det känns verkligen svinjobbigt i början, men efter ett tag kommer man till den magiska gränsen när det bara känns skönt.

Kram på er!

• Godisråttan

Nusse
    Jag kan ju absolut inte se att löpning inte kommer att bli skönt nånsin men jag hoppas på det Känns bra efteråt allafall. Löpning är ju det bästa gällande hjärtat!Man känner verkligen att man mår toppen efteråt. Högintensiv träning är väl det senaste. Läste någon fitness magazine och enligt Pauline Nordin så var löpning kanon!Hon är ju sååå snygg!

• Nusse

Löpning är verkligen kanon, inte den roligast träningen men tusan vad fort det går att se resultat. Fettet bara smälter bort=).

Pauline verkar stenhård, jag skulle vilja ha henne som personlig tränare! "drop and give me ten you little wuzz" Bootcampstyle=)

• Godisråttan
    Nusse skrev 2008-01-03 12:06:11 följande:
    Löpning är verkligen kanon, inte den roligast träningen men tusan vad fort det går att se resultat. Fettet bara smälter bort=).Pauline verkar stenhård, jag skulle vilja ha henne som personlig tränare! "drop and give me ten you little wuzz" Bootcampstyle=)
    Hihi jooo ask me!Jag har tränat med henne Pust!
  • Nusse

Nä, vad kul, har du haft henne som tränare? Eller på något pass?

I kväll blir det spinning by the way, brukar kännas skönt första gången på länge.... Jag har gelesadel men skulle nog behöva en till tror jag=)

• dreams

Hejsan tjejer och god fortsättning på er alla!!!!!!!!

Har även jag hållt mig här ifrån och är jettenervös inför vägningen på måndag efter allt jul å nyårs godis å dricka.

Tror inte att det blir en bra vägning men det är bara att kämpa på fram till mars då klänningen ska provas...

Däremot e jag så stolt över mig själv då det är 48 timmar sen jag tog en cigg (detta var dock ej ett nyårslöfte) utan mer en stöttning till min tärna som har hållt upp i 3 månader men som har börjat åka dit igen. Måste säga att det verkligen är svårt då jag har rökt i 13 år (sen jag var 12 år.)

Men jag kan säga att det som motiverar mig mest (förutom barnen och min hälsa såklart) är att jag genast kände en förbättring på konditionen på gymet.

Försöker nu att äta mycket grönsaker när suget faller på å godis e numer förbjudet här hemma, men lyckas jag hålla mig rökfri så gör inte ett eller två kg upp så mycket...

Godisråttan: Min kompis var med i "du är vad du äter" och hon sa att A-fil var det som rekomenderades...Vet inte varför men det var det hon sa

Nu ska jag ut å åka pulka med barnen så ha det gott alla kämpar!!!

• Godisråttan
    Nusse skrev 2008-01-03 12:50:51 följande:
    Nä, vad kul, har du haft henne som tränare? Eller på något pass?I kväll blir det spinning by the way, brukar kännas skönt första gången på länge.... Jag har gelesadel men skulle nog behöva en till tror jag=)
    Jo vi gjorde ett litet byte då jag säljer hårförlängningar och jag fick kostschema av henne och träning. Tyckte dock att dieten var lite väl hård. Tror det var 1kg broccoli om dagen och gällandes träningspass så är hon stenhård. Hon gav mig 15 kg hantlarna på varje hand när vi körde biceps(brukar ta 12 på varje) Men man måste väl vara hård när det gäller latmaskar som mig
  • tobiasochlinda

hej hej, hitills har dagen varit bra. köpte må bra tidningen häromdan och har hängt på mig stegräknaren. så ut och gå!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!