Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Godissugen!!!!!
vi var och valde tyg idag till klänningen!!! och mätte mig :( men men tur som det är så syr hon först en prototyp, och sen den riktiga så jag kommer att mätas om ca 1 ggr/ mån, efter det gick vi på cafe och jag åt.....ja just det morotskaka.... suck men jag åt iallafall en sallad först så det var ju alltid nåt.
Idag har det gått åt skogen för mig, men jag har varit på begravning och viljestyrkan har liksom inte funnits där. Nya tag imorgon, förstås.
SAmma här... jag har INGET att skylla på, men igårkväll blev det en halv chokladkartong!!!! och idag kände jag mig sååå usel och dålig pga den jä..la chokladen igår att jag när vi var på ett köpcentra för att shoppa lite jag och sambon blev sugen på mc-donalds bara för jag var vrålhungrig så kunde jag inte motstå, så det blev chicken el maco, pommes och milkshake.
Skitbra! Noooot!!!
Nu ska vi ha gäster imorgon så jag har redan sagt t mig själv att helgen får bli som den blir. Jag orkar inte ta nya tag förrän på måndag, då börjar vardagen igen så det kan nog vara lagom, haha...
Står nu på samma vikt igen, som jag gjorde innan jag började med GI men jag märkte stor skillnad just om magen när jag uteslöt allt vitt mjöl, jag sväller upp nåt enormt när jag äter sånt. Så alla vitmjölsprodukter har jag bannat. Det är enbart fullkornsprodukter som gäller nu. Det är alltid något!
fick bara ihop 3000 steg nu på kvällen, och tidigare idag så nollställdes räknaren vid runt 5000 så det gör ca 8000 steg idag hmmm gottgör det en morotskaka??? i övrigt har jag ätit hyffsat bra tror jag, blev prinskorv till middag, kanske inte helt nyttigt, men iallafall inte choklad :)
Får man va med även om man är gift???
Behöver gå ner 10 kilo...minst
Har fått ihop 8125 på stegräknaren *suck*. Är det viktnegång man vill ha så bör man ha 10000 och där över :-/ enligt den bok jag läser och även den sidan där jag är medlem.
Men det fungerar ju, har inte direkt ändrat kosten inte så mycket, men går ändån ner (om jag går vill säga). Men ibland har man ingen ork el motivation *suck*
Hallå
Verkar som det är fler än jag som har trillat dit, vi var på middag igår och på eftermiddagen var jag ensam hemma för barnvakten hade hämtat min son och min sambo var iväg och då blev jag så sjukt sötsugen så jag ät massa glass med motiveringen, det kommer ju ändå bli mer ikväll.
Men tji fick jag det serverades ingen efterrätt och godiset som bjöds lyckades jag stå emot så det var ju fantastiskt onödigt att klämma i sig den där glassen :-/ Men imorse ställde jag mig på vågen och trodde knappt mina ögon - 0,8 sedan i tisdags
Ska kanske tillägga att jag väger mig i tid och otid men att det från och med nu är måndagsvägningarna som räknas
här är det riktig storm och motivationen till att gå ut blomstrar ju inte direkt, ska ändå ta mig i kragen och gåut och gå lite iallafall. men det tar emot.... åt en ok frukost med osötat ljust bröd.
grattis 2:a advent till vikt nedgången!!! har som sagt inte vägt mig än, men jag samlar mod :)
Jag har ett tips på hur man kan "shapa upp" sig... (kan inte lova att det kommer gå, för jag har inte börjat än). Jag & min kille ska göra tjej-/klassikern under året! Det tycker jag är ett bra sätt att långsiktigt komma i form och träna varierat. Är jag inte snygg i min brudklänning efter det, vet jag inte...
På minussidan: inte gratis alls. Särskilt om man måste köpa/hyra skidor, cykel, m.m.