• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • AnneiLund

Hej på er alla!!
    Mitt X har numera startat en hemsida där han skriver en massa om kost, bland annat varför så många kvinnor inte går ner i den takt de önskat pga av ett för stort fruktintag.

www.kostdoktorn.se

Han kan en hel del om kost så jag reklommenderar honom verkligen!!

Själv har jag just tackat nej till underbar choklad...får se hur länge mitt "nya jag" funkar....

Hur går det för er andra, så här precis efter nyår!

• AnneiLund

Skulle även vilja slå ett slag för A-Fil med krossade linfrön, solrosfrön, pumpafrön och några få enstaka russin. Varje gång jag byter ut mackorna mot detta så brukar jag gå ner några kilon på kuppen!

• Godisråttan

Så!Då har man kört axlar, löpbandet 25 min och solat lite Känner mig duktig nu

• Lunia

Grattis, kämpa på, strongt att klara av det denna tiden! Håller en tumme för fortsatt motivation även när suget är som värst!!

dreams skrev 2008-01-03 13:01:57 följande:
    Däremot e jag så stolt över mig själv då det är 48 timmar sen jag tog en cigg (detta var dock ej ett nyårslöfte) utan mer en stöttning till min tärna som har hållt upp i 3 månader men som har börjat åka dit igen. Måste säga att det verkligen är svårt då jag har rökt i 13 år (sen jag var 12 år.)
  • anelvi

Hallå!!
    här är ännu en som ska ner några kilo till den STORA DAGEN. Men jag har 8 - 9 månader på mig. Även min blivande man ska gå ner några kilo. Så nu har jag köpt en stegräknare och är hund vakt titt som tätt. Så nu ska man nog komma igång!!!!
    Vi får heja på varandra...heja, heja, heja!!!!

• Godisråttan
    anelvi skrev 2008-01-03 18:21:21 följande:
    Hallå!!här är ännu en som ska ner några kilo till den STORA DAGEN. Men jag har 8 - 9 månader på mig. Även min blivande man ska gå ner några kilo. Så nu har jag köpt en stegräknare och är hund vakt titt som tätt. Så nu ska man nog komma igång!!!! Vi får heja på varandra...heja, heja, heja!!!!
    Välkommen!
  • Godisråttan

Köpte sugarsnaps idag (typ sockerärtor)Måste väl vara nyttigt?

• Lunia

anelvi skrev 2008-01-03 18:21:21 följande:

Hallå!!här är ännu en som ska ner några kilo till den STORA DAGEN. Men jag har 8 - 9 månader på mig. Även min blivande man ska gå ner några kilo. Så nu har jag köpt en stegräknare och är hund vakt titt som tätt. Så nu ska man nog komma igång!!!! Vi får heja på varandra...heja, heja, heja!!!!
    Använder mig också av stegräknare och har ju hund. Stegräknaren är på varje dag eftersom jag är med i en tväling genom jobb på en av dessa "gå ner i vikt" sidor. Fungerar jätte bra går ner ca 0.5kg i vekcan. Så stegräknaren är ett mycket bra hjälpmedel. Hoppas du också blir hjälpt av din!
  • tonårsmorsa

Oops, där gick det lite fort.

Godisråttan:
    Ät sockerärter med gott samvete. Ett tips till nyttigt kvällsmål framför TVn är grönsaksdipp.

lanovia 08
    Du behöver inte ha dåligt samvete för att du äter äpplen. Vad jag menade är bara att om man äter enbart äpple till mellanmål så höjer det blodsockret onödigt snabbt i förhållande till vad det ger i mättnad. Risken att man stoppar i sig något annat man inte borde ökar då. Frukt är bra, men vill man gå ner i vikt så ska det ätas med måtta - Och då är banan bättre som mellanmål.

Nusse
    Risken att bli tjock av frukt behöver man nog inte oroa sig över, men vill man ha en jämn blodsockerkurva kan man tänka på hur och när man äter det.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!