• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

2e advent
    Grattis!
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-01-05 00:06:15 följande:

Får man va med även om man är gift???Behöver gå ner 10 kilo...minst
    Välkommen!
    tobiasochlinda skrev 2008-01-05 10:26:14 följande:
    [citat]
    här är det riktig storm och motivationen till att gå ut blomstrar ju inte direkt, ska ändå ta mig i kragen och gåut och gå lite iallafall. men det tar emot....
    Duktig du är!!!!!!!!!!
  • misstrixie

Vädret just nu lockar inte direkt till nyttiga promenader känner jag... Men jag ska ta mig ut en runda lite senare ändå.

Som inspiration kan jag ju berätta att jag var hos min läkare för lite sedan (då jag hade gått ner 13 kg) och gjorde en hälsokontroll, och jag fick veta att mitt blodtryck blivit mycket bättre. På något sätt så hade jag haft svårt att föreställa mig att det faktiskt skulle märkas skillnad på såna saker på så kort sikt, men enligt min läkare så har viktnedgången redan gjort stora förbättringar för min hälsa... lätt att glömma bort den aspekten ibland, när man mer är fokuserad på vilken klädstorlek man har och hur man kommer se ut i brudklänningen.

2e advent, bra jobbat! För mig är det söndagsvägningarna som "räknas" även om jag inte kan motstå frestelsen ibland att väga mig oftare. Men på söndagarna skriver jag upp resultatet.

• rosaälvan

Jag säger bara lyllos er som kan äta över huvudtaget. Har åkt på en djävulsk halsfluss och bara kunnat stjälpa i mig te och lite youghurt i flera dagar. Har precis varit på akuten där dem först ville lägga in mig men sen visade det sig att sänkan var ngt lägre än vad de först trodde. men de sa att åt mig att komma in akut om jag blev sämre eller inte var bättre om några dagar.

nu har jag fått klaga lite, undrar om man går ner i vikt nu eller om det som försvinner nu automatiskt kommer tillbaka så fort jag kan äta igen?

nej nu ska jag försöka sova lite

• Thailand 08

Godisråttan: Jag är GALEN i semlor.har bett gubben att hindra mej från att äta mer än en enda innan vi åker.Men sen om jag stoppar i mej nån mer när han jobbar är ju ett kapitel för sej*fniss*

• tobiasochlinda

har fått ihop en hel del steg tror jag, räknaren är inge bra för den nollställer sig hela tiden ,men jag tror jag fått ihop en 6000 steg iallafall och har kvällsfodringen på djurn kvar och det brukar bli en 3000 steg då. så det tar sig!

• Thailand 08

rosaälvan: Usch!! Krya på dej din stackare *KRAM*

• tonårsmorsa

tobiasochlinda:
    Vet inte vad du har för stegräknare, men min nollställer sig om man håller in två knappar samtidigt. Först hade jag den fäst i byxlinningen och då hände det att den nollställde sig, men nu har jag den i BHn istället, funkar mycket bättre.

• tobiasochlinda

tonårsmorsa tack för tipset det ska jag verkligen prova!!!

• Efter 11 år är det min tur

har precis köpt hem en massa nyttigt ,sallad,keso osv
    känner mig ganska motiverad men idag är det ju lördag och ungarna skall ha lördags godis....fy f*n vad detta är jobbigt

skam den som ger sig(pustar)
    Skall ta mig en promenix sedan,jag och min MP3

• Thailand 08

MP3 eller M2B? Skoja bara...Tur att man e barnledig o slipper chipspåsar o ostbågar i helgen ( grillchips o ostbågar + semlor är min passion)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!