• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • lanovia 08

Godisråttan var den sista frågan till mig eller misstrixie?

Jag svarar ialla fall.
    Mitt mål är typ 64-65 kg... ca 3,5 kg kvar innan jag där. Men vi gifter oss inte förrän i september så jag har lite tid på mig.
    Min metod just nu är skit i kilona och njut av julen.
    Annars så försöker jag göra som misstrixie, äta samma mat som vanligt bara tänka mig för lite. Äta mer grönsaker, mindre fett, godis enbart på fredag och lördag. OCH den stora boven i dramat, kvällsamackan. Denna försöker jag undvika i möjligaste mån, om jag inte gjort något särskilt och är vrålhungrig.

• misstrixie

Godisråttan, lanovia

Tack!! 62-63 kg har jag satt som målvikt, så får vi se vart det slutar. Huvudsaken är att jag trivs, resten får bli "finputsning". Det härliga nu är att jag har fått bort alla de där jobbiga sakerna man stör sig på som syns så tydligt under åtsmitande kläder, bilringar och veck... sen är jag rätt så grovlemmad av naturen tror jag, har ärvt min kroppstyp av min pappa. Så jag räknar liksom aldrig med att se ut som Kate Moss! Men det är helt okej med mig så länge jag ser frisk och sund ut, jag tycker jag är snygg och det tycker min m2b också tack och lov. Han har verkligen peppat mig på ett bra sätt utan att få mig att känna att jag måste går ner i vikt för att göra honom glad.

Har börjat så smått med pilates igen, som jag gav upp för ett par år sen. Tycker det ger otroligt snabba resultat, man känner sig smidigare och starkare efter bara ett par pass. Men innan tappade jag lusten eftersom jag inte tyckte det syntes någonting under allt "mull". Nu hoppas jag att resultaten ska vara lite mer synliga på kroppen.

Ja på julen måste man unna sig! Min plan är att äta av det jag verkligen tycker är gott, men skippa det som jag egentligen inte är så förtjust i men som jag brukar slentrian-äta av. Knäck till exempel, det har aldrig varit någon favorit men jag har så klart alltid ätit en massa ändå. I år hoppar jag över det och äter något extra gott från julbordet i stället. Räknar inte med att gå ner något alls över jul och nyår utan försöker bara hålla vikten så att jag kan kämpa vidare därifrån sen. Det nya året brukar alltid ge en speciell kick tycker jag, och nu har man ju dessutom ett otroligt spännande år att se fram emot.

• Godisråttan

Jag har köpt en stegräknare som räknar ut kalorier, km och har ett överfallalarm tills januari när jag ska köra järnet. Har också inhandlat en fettmätare som man hålller i och det ska gå som någon slags ström genom kroppen och mäta av din kroppsfett.

• tonårsmorsa

misstrixie och lanovia 08
    Låter som ni hittat bra och sunda metoder. Lycka till!

Godisråttan
    Stegräknare är verkligen toppen. Trodde att jag rörde på mig mycket mer än vad som verkligen var (har jag upptäckt). Går med stegräknare och har långsamt höjt mitt dagliga stegmål.

Lite info: Om man lägger till en promenad på 30 minuter om dagen samtidigt som man äter som tidigare går man i regel ner 0,5 kg i månaden. Om man då samtidigt gör som misstrixie och lanovia 08, bara lägger till några sunda vanor, så blir viktminskningen ännu bättre. Lycka till med stegandet!

• misstrixie

Haha, bara för att jag skrutit så mycket här så trillade jag naturligtvis dit idag på pizza och ett par glas vin. Men det var sååå värt det. Bara att vara glad över en trevlig kväll, och ta nya tag imorgon.

• lanovia 08

misstrixie, man måste få ha sina dippar ibland. Jag ser bara jul framför mig med massa mat o godis, så redan nu har jag gett upp inför jul. Äter choklad och pepparkakor för fullt på vardagar. ajajaj... menmen nya tag efter nyår. Och nästa vecka skall vi ju stå i skidbacken, borde väl förbränna lite.

• tobiasochlinda

misstrixie!

Jag är så inspirerad av dig! tack så jättemycket för att du delat med dig av dina erfarenheter! jag bestämde innan jul att ge mig själv till jul afton och "svulla" och idag har jag faktiskt varit duktig och klarat mig! du påminner mig om i våras när jag faktiskt gick ner 7 kg på 6 v bara genom att ändra mina vanor, dom kg har jag gått upp igen nästan alla. så tack! på torsdag ska jag gå till gymmet och börja där och inget godis förräns nyårsafton!

• Thailand 08

Ikväll var vi och åt pizza! Inte så bra!!!
    Är bara ca 1,5 månad kvar

• GME76   080802

Jahapp, en massa godis och sånt senare, och nu står vågen på alldeles för mkt. Imorgon åker all choklad ut .
    Nu är det wedding 2008 som gäller. För tusan, det är ju bara drygt 7 mån kvar. Iiiiiiiihhhhhhhh!!!!!!!!

SmileyCentral.com

• annlu748

Godisråttan vad har du köpt för stegräknare? Det är ju en djungel med så många att välja bland. Är du nöjd med din? och vad kostade den?

Här är en bra tråd för mig att hänga i =) vill verkligen tappa många kilo innan bröllopet, fick barn i april. gick upp dryg treittio kg under graviditeten wohoooo lyckos mig hahhaha. men men jag har iaf gått ner 27 av de kilona tack vara amnningen men nu måste jag börja jobba för det för lillgossen har nästan slutat att amma =)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!