• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • tofflisar

tonårsmorsa: Klart man måste ändra sin livssil. Annars går man ju bara upp de kilon man tappat under dieten. Men faktum är att VLCD är ett vedertaget begrepp inom sjukvården för människor med grav övervikt. Det ena utesluter ju inte det andra eller hur? Efter en VLCD-kur fortsätter man med dietist och träning

• tanjaochtomas2008

Jag är nyfiken på alla pulverdieter pga den snabba viktminskningen. Men tror inte jag klarar av att bara dricka flytande.. har provat ibland men jag börjar må så illa och får sur mage...

Jag försöker köra med viktklubb och räkna kalorier. Tycker att det känns rätt ok hittills.

• tofflisar

Viktigast är att man hittar sitt sätt. Funkar viktklubb för dig är det ju jättebra!

• tonårsmorsa

Godisråttan:
    Har förstått att du inte kör Cambridge, vill bara råda dig att inte ta till den metoden.

Tofflisar:
    Det är sant att man inom sjukvården använder en del metoder för de som är gravt överviktiga som inte överensstämmer med de råd man normalt ger för en hälsosam viktminskning. Orsaken till detta är ju helt enkelt att dessa personer har en övervikt som är så pass hälsofarlig att fördelarna överväger nackdelarna vid en lågkaloridiet. Tänk då på att inom sjukvården sker viktnedgången under överinseende av läkare. Att däremot försöka gå ner i vikt på egen hand med lågkaloridieter är inget att rekomendera.

tanjaochtomas2008:
    Kör du på en långsammare metod.

De flesta här har ju ändå ganska lång tid på sig för att gå ner i vikt. Hur många veckor har ni på er? Räcker det då inte med en viktnedgång på 1/2 - 1 kg i veckan? Varför ta till pulverdieter när man kan nå målet på ett bättre sätt? Visst, det tar tid och kan kännas tråkigt ibland. Men det är ju det vi har varandra till. Peppning!!!

• tofflisar

tonårsmorsa: no worries.. kollar mina lab.värden regelbundet..

• Godisråttan

tonårsmorsa
    ska försöka göra som du föreslår

• tonårsmorsa

Godisråttan:
    Bara glad om jag kan sporra någon till en sund viktnedgång. Blir lite bekymrad när jag läser om de som planerar sina kommande perioder av pulverdiet. Känns helt enkelt inte bra.

Tofflisar:
    Hoppas du inte tar illa upp att jag kritiserar pulverdieter. Vill bara delge min syn på saken, att en långsammare viktminskning är att föredra. Läste precis att du har 40 kg att gå ner, och som jag skrev tidigare kan pulverdietens negativa konsekvenser då övervägas av viktnedgångens positiva effekter. Men jag ser en fara i att dessa dieter diskuteras i ett forum av detta slag. Tyvärr är risken att många med mindre övervikt då väljer dessa metoder framför andra långsammare. Du har mitt fulla stöd i kampen mot kilona. Hoppas kunna ge bra och hållbara råd, och samtidigt själv få en spark i baken och göra vad jag vet att jag borde.

• tonårsmorsa

Mina inlägg blir visst lite sena. Sveriges segaste dator.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!