• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Anettan73

Hejsan kan man få hoppa på???

Jag vill gå ner ca 15-20 kg tills jag gifter mig den 26 juli. Jag har börjat så smått men det får ta den tid den tar.

• tanjaochtomas2008

Så då var man igång. Första dagen på det "nya livet".

Nej, men jag måste ändra mina matvanor och det är denna gången jag skall lyckas. Läste tomårsmorsas inlägg. Kände mig väldigt peppad! Tack till alla för era inlägg. Hoppas att vi på detta forum kan peppa varandra: för det är skitsvårt att ändra vanor!! Eller hur.

Själv har jag BMI på 32 och det är tokmycket. Har gått med i viktklubbeb och skall försöka öka på promenaderna och fortsätta med styrketräning en gång iveckan. Det är vad jag hinner med..

• Anja 19 juli 2008

Hallå allihop

det går sisådär med GI... jag har helt klart fått ett annat tänk och äter ju nu kolhydrater, men väljer alltid BRA kolhydrater, i alla lägen. Äter mycket grönt och mycket grovt så att säga och inget socker (om jag kan undvika det).

Vågen står ärligt talat stilla men jag ser skillnad på min kropp, ser skillnad i kläderna osv.

Har köpt en hel del nya kläder som sitter fint och känner mig nästan helt ok ibland faktiskt.

Riktigt härligt men man vill ju på nåt vis att det ska synas på vågen oxå

Rör mig mycket och enligt min våg så har jag tappat en del på fettprocenten och ökat på muskelmassan, så jag hoppas att det stämmer

Så nu är det 15 kg kvar (inte till min ursprungsvikt men till min målvikt).

Hur går det för er andra?

Jag har inget internet hemma än, grrr. Vi har ju flyttat nu och vi trivs sååååå bra. VAd underbart med allt nytt och fräscht, helt nya vitvaror, allt är bara vårt och ingen har bott där innan (suckar nöjt ) Vi är kära i vårt nya hem faktiskt...

Igår var vi på tårtprovsmakning för bröllopstårtan coh har beställt den nu. Det blir en fyravåningstårta i vitt och rosa i smakerna mörk chokladbotten och vaniljstångsbotten coh passionsfruktfyllning Vi är supernöjda!

Såååå hemskt det är utan internet!

• Anja 19 juli 2008

Jag ser att här är några nya "ansikten" så jag säger varmt välkomna till alla nya

Nu är vi riktigt många som kämpar tillsammans.

• GME76   080802

Kan vara värt att tänka på att det är flera här som en gång i tiden hade 10-15kg att gå ner men har nu "bara" 5-6 kvar (och det är dom som sitter hårdast enligt mig. Ska vi då byta tråd .

LOOM skrev 2007-12-12 13:00:51 följande:
    Little Nikki:Min undran var mest för att det skulle vara lite jobbigt att skriva här om ingen förstår ens situation. Jämför man 5 kg med 25 kg är ju 5 kg en "piece of cake". Sen förstår jag att alla har olika förmåga/förutsättningar att gå ner i vikt, det sätter sig på olika ställen osv... men jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar. 25 kg känns nästan ouppnåeligt... Tack för kommentaren om min bild Dock är kortet nog väldigt smickrande för de där extrakilona syns inte så väl jag håller med Fredrik och Sabine om att det känns lite provocerande. Även om det inte syns på min bild (tack för den fina kommentaren Little Nikki)bör jag enl min läkare gå ner minst 20 kg för att min kropp ska må bra....
  • GME76   080802

Vilken god tårta ni beställt, Anja .

• tofflisar

Jaha.. skrev in mig på Xtravaganza idag. Förhoppningsvis ska jag gå ner 30 kg till sommaren! Först pulver, sedan pulver plus mat och sist bara mat.Sedan måste man gå kvar där minst 6 månader efter målvikt för fokus hos dem är att hålla vikten. De har även gym och vibrationsträning. Har gått ner i vikt förrut men alrig lyckats hålla det så nu gäller det!!!!

• GME76   080802

Spännande, lycka till!

tofflisar skrev 2007-12-12 16:24:14 följande:
    Jaha.. skrev in mig på Xtravaganza idag. Förhoppningsvis ska jag gå ner 30 kg till sommaren! Först pulver, sedan pulver plus mat och sist bara mat.Sedan måste man gå kvar där minst 6 månader efter målvikt för fokus hos dem är att hålla vikten. De har även gym och vibrationsträning. Har gått ner i vikt förrut men alrig lyckats hålla det så nu gäller det!!!!
  • dragonesse

Själv började jag på BMI 33 och går jag ner till min målvikt ligger jag på BMI 23, så jag tycker inte att 23 kg är för mycket för mig att gå ner. Men som någon sa, att vissa här som bara ska gå ner 5 kg kanske redan har gått ner en massa kg? Sen är det väl också så att de sista kilona sitter hårdast och är svårast att bli av med.

Själv har jag gått ner mina 10 kg genom att varva Cambridge (pulverdiet) med vanlig mat, och jag tänker väl fortsätta göra så tills jag är nöjd och har nått mitt mål. Jag ser långsiktigt på det här nu till skillnad mot tidigare. Det får ta tid eftersom jag ska ändra mina vanor för resten av livet. Det är svårt och kommer gå åt skogen ibland, men bara för att man gör ett snedsteg en gång behöver man ju inte fortsätta på samma spår utan återgå till sina nya goda vanor. (Dock kommer jag nog som flera andra här i tråden låta min diet vila lite under jul).

Men kom ihåg! Det är inte hur man äter mellan jul och nyår som gör att man går upp i vikt, det är hur man äter mellan nyår och jul! Sug på den ni!

Hälsningar från dragonesse (som i tisdags äntligen kom under 70-strecket!)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!