Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Vad var det för metod? Hittar inte inlägget?
Hej tjejjer!
Hur går det för er?
Nadja0
jag kör enligt GI-metoden, den sk rivstarten som man ej får köra mer än sex veckor (om jag minns rätt) men då är du ju redan gift
Du utesluter allt mjöl, socker (pasta, bröd, potatis, ris etc)...
Som stenålderskost ungefär... När kroppen ej får kolhydrater för att skapa energi så tar den av fettet istället och sen gå långa, snabba promenader. Detta gör verkligen underverk och får en att må mkt bättre.
du ska INTE träna hårt med denna diet för kolhydrater är ju egentligen nåt som kroppen behöver och denna diet kan man ej hålla på med länge men så länge man äter UTAN kolhydrater så går man ner massor. Det bara är så!
Bantningspiller hade jag ALDRIG nånsin vågat mig på! Speciellt inte från nåt annat land. Kan ju vara amfetamin i dem, det är väl tillåtet i andra länder fortfarande?? eller?
Nej, testa att köra en dag så här:
Frukost: 2 hårdkokta ägg, en stekt skiva kassler och en tomat
Mellanmål: lite nötter och ett glas mjölk
Middag: köttfärsröra med aubergine eller squash eller nåt och så kokt blomkål ocn nån skiva stekt haloumi till det.
Kvällsmat: avocado med räkor
Du får inte äta några rotfrukter och ingen frukt heller. (man kan ta en frukt om dagen om det är en sur/syrlig frukt, typ clementin om jag fattat rätt)
Sötningsmedel är tillåtet som i kaffe osv men då är risken att du ej blir av med ett eventuellt sötsug
Kom ihåg att du INTE bör hålla på med denna diet länge. Det är INTE GI detta utan bara GI:s "rivstart" dvs man börjar med detta för att sedan övergå till att trappa upp kolhydratmängden man äter och enbart äta långsamma (nyttiga) kolhydrater som håller blodsockret på en jämn nivå.
Lycka till...
Vet exakt hur det känns att gå upp så mkt på så kort tid. Det lyckas jag tyvärr oxå med utan problem så fort jag äter allt som jag känner för att äta
Jippi jippi jippi!
Jag försökte få tag i min läkare i förra veckan för att höra om jag fick höja min medicinering lite grann. Hon funderade nämligen väldigt länge på om hon skulle höja medicinen sist jag träffa henne men bestämde sig för att låta bli. Jag fick inte tag på henne och bestämde mig för att nä nu får det va nog med att gå upp i vikt trots sträng diet och massa motion. Så jag höjde medicinen ett litet litet snäpp och vips så vände det.
Mår så enormt mycket bättre å har gått ner 2 kg sen i förra veckan. Nu hoppas jag bara på att när jag pratar med läkaren i veckan som kommer nu att hon låter mig fortsätta på nuvarande dos. Annars e det tillbaka till ruta ett igen.
Jag var på hälsokontroll i veckan genom jobbet nämligen och mina värden va löjliga!!! Mina fetter i blodet var så låga så att dom hamna under referensvärdena och sockret va i den lägsta nivån inom referensvärdena. Alltså skulle jag behöva höja mitt fett intag. Allt detta sa mig att jag nog gjorde rätt i att höja medicineringen och jag hoppas verkligen att min läkare håller med mig när jag ringer henne igen.
Jag kan även berätta vad som hände när jag var hos min läkare sist. Efter 4 månaders rännande hos läkaren för blodprov så vart det äntligen dags att få se om jag skulle ha den nivån på medicinen som jag hade eller om den skulle höjas.
Min läkare tittade på värdena å dividerade fram å tillbaka på om hon skulle höja mig eller inte men beslutade sig till sist för att låta bli.
Vi pratade en stund och tydligen sa jag något som fick henne att fråga: men du tar väl inte medicinen innan du kommer hit på blodprov? Ööööhhhh jo - det e det ingen som har sagt nåt om.
Oj då... då var de här 4 månadernas prov baserade på att du precis hade tagit medicinen och just när du gör det så ligger ju dina värden som bäst....
Ja ni förstår - mooorrrr!
NADJA0!!!
Köp inte sånt!! De flesta såna grejer e bullshit!Det finns helt lagliga hjälpmedel som du kan få tag på men om du inte gör jobbet så kommer inte dom hjälpa dig. Enligt min man som är dietist bland annat så kan du under en kort period pressa din kropp till att gå ner ca 2 kg i veckan.
De två viktigaste sakerna du kan göra för att uppnå ett sådant resultat är motion o kostomläggning.
Gör såhär:
Varje morgon - OCH DÅ MENAR JAG VERKLIGEN VARJE MORGON UTAN UNDANTAG!!!! Så går du upp en timme tidigare än du normalt brukar göra och går 1 timmes promenad i rask takt! INTE SPRINGA - ja det kanske verkar konstigt men att gå är bättre än att springa när man vill bränna fett - min man har förklarat det för mig men jag minns inte exakt hur det va men det hade nåt med pulsen att göra.
Sen ser du till att minimera allt som du enligt ditt sunda förnuft förstår är onyttigt. Ja värre än så behöver det inte vara. Ta fram en ost som är 40 procents fett i å så tar du fram en ost som det är 10 procents fett i och så tänker du logiskt... Ja nu överdriver jag förklaringen lite men ibland så behövs det. Sen lever du så alla dagar i veckan förutom lördagen - man behöver en dag att svulla lite på och bara känna sig som alla andra.
Sen om du verkligen vill att det hela ska ta skruv så lägg på 2 dagar på gym i veckan. Styrketräning är det som gäller för bästa fettförbränningen. Det fungerar nämligen såhär: När du styrketränar så bryter du ner dina muskler. Sen går du hem och lägger dig och din kropp får fullt sjå under natten att bygga upp dom igen. När kroppen bygger dina muskler så går det åt en enorm massa energi för den. Vart ska din kropp få enrgin ifrån när du ligger å sover??? JO utav ditt fett. Det är därför också väldigt viktigt att man inte äter alltför sent på kvällen och om du gör det så se till att det e det absolut nyttigaste målet du ätit den dagen - inget bröd eller annat som innehåller kolhydrater. Proteiner går bra.
Oj nu har ja visst skrivit en novell här hoppas du orkade läsa den nadja och alla andra som kanske e intresserade.
Just det ja - se för guds skull även till att det aldrig dröjer mer än 3 timmar mellan målen. Ät små portioner ofta. Då tolkar kroppen det som att den inte behöver lagra något fett eftersom den förstår att nästa mål mat kommer snart igen!
Bra tips Little Nikki. Rena rama Dr-Phil-inlägget . Mkt peppande!
Jag var på julbord igår. Så min vägning imorgon skrattar jag åt redan nu . Har gått 1 timme idag i a f.
He he - det e jag och doktor Phil! Nä men seriöst så har jag en vandrande uppslags bok här hemma då min man är både dietist, personlig tränare och massör.... den ni!!! Så jag hjälper gärna till om ni har frågor för ja har en att fråga om allt sånt här!
GME76 - låt bli att väga dig just i morgon då! Hihi....
usch, jag börjar nästa bli lite väl hård mot mig själv tro jag.. Åt en halv lussebulle i går, och har jätte ångest över det, usch, vad jag är töntig. Måste intala mig det. Har ju varit skitduktig förra veckan förutom i går, ett bra avslut på veckan med lite gott, Idag är det måndag, jag får ta nya tag. Ska äta ägg och havregrynsgröt till frukost nu.Tjingeling
Ja, nu jävlar smäller det, Nusse hoppar på vikt-tåget!
I dag har jag kickat i gång min detox-kur. Rött te är äckligt (jag ska dricka 1,5 liter varje dag), men frukostgröten på bovete var jättegod!
Jag har vägt och mätt mig i dag också, här är mina startvärden:
Vikt: 61,5 kg
Midja: 68 cm
Stuss: 96 cm
Hur går det för er?