• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Fejs

Svårt att göra magövningar o inte ligag på rygg. Men om det går att ligga still så kan du ju göra situps ändå. Alltså lägg handen på naveln och dra den neråt och bakåt (känner du med handen) genom att andas. Då får du garanterat samma sak som situps.

• Fejs

Den där med att vidra överkroppen när man ligger på sidan måste jag testa!!! =)

• dreams

Hejsan hejsan! Tack tjejer för all respons!

Anja: GRATTIS....!!!! Bra kämpat! Å visst blir man mer motiverad när man vet att klänningen är beställd. Du var jätte fin! Längtar tills den dan då jag kan lägga upp bilder på mig i klänningen (fick ju inte ta kort i den affären som jag beställde i, suck, besviken).

Samos07: Sen nyår har det varit ett åtekommande problem med halsont, feber osv i samband med att jag börjar träna igen. Men jag är noga med att klä på mig ordentligt när jag går hem. Visst jag kan ta bilen men det går fortare för mig att gå än att ta just bilen. Kan ju tänka mig att jag kanske går och tränar för tidigt direkt efter "förkylningen".
    Däremot är jag väldigt nogrann med att inte gå och träna när jag känner av halsen.
    Tycker ändå att det är konstigt ... När jag rökte så var jag nästan aldrig sjuk men sen jag slutade i årsskiftet är jag konstan förkyld osv ska inte imunförsvaret bli bättre av det?

Tonårsmorsa: Förlåt det är jag som inte orkade skriva ALLT jag åt men visst äter jag fläskfile så har jag antingen lite sky eller grädde i såsen till, äter jag lax i ugn så har jag på creme fraiche och citrompeppar på. Däremot så äter jag mer "dolda fetter" då jag inte klarar av konsistensen av just köttfett i munner, då hoppar jag hälldre över.
    Och jag ska börja tänka på att äta lite mer till mellis

Tack för ALLA svar det uppskattas verkligen!!!!

Kanske någon kan tala om HUR länge man ska vänta med träningen efter man har varit sjuk?

• Fejs

1 vecka kanske efter det man känner sig helt återställd?

• Paoje

Tack så mycket för alla tipsen! Ska testa!!!

ingenjörsbruden skrev 2008-02-20 12:45:25 följande:
    Du kan ju göra en kombo där du tränar ryggen osså....man ligger över en stock eller över kanten på sängen med överkroppen (kan behövas lite motvikt...) o så gör man omvända situps. Bra både för ryggmusklerna o för magen.En annan övning där du inte ska ligga på rygg (som är kanon för midjan!!!!)...du ligger på sidan med benen lite lätt böjda, sedan vrider du överkroppen o gör situps mot höften!! Kanon för de sneda bukmusklerna och för midja!!Sedan finns det en ganska dryg övning....Du hänger i armarna i ngn stång....o håll benen raka från höften o nedåt medans du försöker lyfta benen ut i 90 grader.....svårt att förklara!!! :)När du springer så använde du magmusklerna osså.....kanske tänka på magmuskleran extra när du går...så får de jobba där med?!Lycka till!Lycka till!
  • ingenjörsbruden
    dreams skrev 2008-02-20 12:56:48 följande:
    Kanske någon kan tala om HUR länge man ska vänta med träningen efter man har varit sjuk?
    Jag har fått berättat för mig att man kan träna lite även om man är förkyld.....man får absolut inte köra kondispass, långdistans eller 2 h styrketräning.
    Promenader är ok i lagom tempo, man kan bli lite småvarm men får inte ha ett tempo där du svettas mängder. Då börjar kroppen jobba på att sänka temperaturen i kroppen istället för att ta hand om förkylningen.
    Sen kan man göra lite småövningar, lite situps, knäböj, armhävningar, viktigt att man inte tar i för mkt.

Jag kör mkt pilates yoga komb med Aschtanga (stavning nog helt åt pipsvängen) yoga.
    I pilates yogan jobbar jag mkt buk o lår medans i Aschtanga yogan blir det mer strechning (SÅN träningsvärk).
  • ingenjörsbruden
    Paoje skrev 2008-02-20 12:58:58 följande:
    Tack så mycket för alla tipsen! Ska testa!!!
    Var så god!!! :)

De sneda situpsen är KANON för figuren!!! :)
  • Fejs

Hjälp! Jag fixade inte fikat. Visst det blev frukt men det blev ett wienerbröd också. Nu har jag huvudvärk och känne rmig helt mosig och bara bläää. Ska snart ha mens. Vad händer jo jag går förbi en tjej som har en pizza i handen o det luktar sååå gott!!! Jag var redan jättehungrig innan. Nu försöker jag stå emot att gå o köpa mig en...

• Samos07

Dreams: Ok, då förstår jag att du blir frustrerad! Själv hade jag en period då jag blev förkyld, fick herpes (vilket ju är ett virus och trots allt kan påverka ens prestationsförmåga i början av "infektionen")blev förkyld igen, herpes igen osv.. Kändes som att kroppen konstant fick jobba med olika bakterier och infektioner. Då började jag äta Astaxin, som är antioxidanter. Efter det har JAG varit mkt friskare.
    Jaja, det allra viktigaste är iaf att du absolut inte tränar då du har ont i halsen och/ eller feber!! Det kan nämligen bidra till hjärtproblem senare.
    Kanske kan det vara så att du kör igång lite hårt när du ska dit första gången. Precis som ingenjörsbruden säger kan man träna lite då man är förkyld. Om man "bara" är snuvig/hostig då.. lite lätt styrketräning och kanske en promenad på löpbandet. Så när du känner att krafterna börjar komma tillbaks igen skulle du kunna ta en tur till gymmet där du tillåter dig att ta det riktigt lugnt. Gå dit bara för att få känna att du är på väg tillbaks och bara testa på det litegrann.
    Äsch vad jag skriver och skriver.... Hoppas att jag inte bara pratar på och blir otydlig! Du får la säga till om det blir oklart.

• Vinterbruden 08

Idag har jag varit jätte duktig och bara ätit det jag skulle men guuud vad det skulle smaka med något gott.... Kanske inte så smart att starta på det här första dagen på mensen men men nu är vi igång..

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!