• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • 2580

Far jag som inte sjalv behover banta eller liknande, saga en sak...
    Jag tror att alla brudar ar jatte vacka sa oroa er inte over vikten. Samtidigt kan jag fatta att man vill vara fin, sjalv funderar jag pa forsoka snygga till mina armar kanske, for smal och slapp;).

• Miss Y

Får du ont magen av grönt te också?? Vissa gröna teer smakar ladugård, men det går att prova sig fram! Jag tycker det blir så torrt med bara vatten, man vill ju ha lite lyx i vardagen

• Anja 19 juli 2008

tycker det blir så torrt med vatten *asg*

Förlåt men den kommentaren var bara så jä..la skön

• Miss Y

ja, hehe..jag tänkte inte på att det finns ett motsatsförhållande där...e ju blond också

• Vinterbruden 08

Okej fredag kväll kommer med stormsteg.. Gubben ska bort hela helgen på Keiting och jag har så lust att mysa hemma med choklad och chips och tycka lite synd om mig för att jag är ensam hela helgen.. Tjejer HJÄÄÂLP mig så att jag inte faller för frestelsen!!

Tips på någon god middag på Kyckling som inte är fet tas emot med en stort TACK!!

• ingenjörsbruden

Grillad kyckling med grekisk sallad!!! Mums!!!
    Tänk på att du behöver fet för att kroppen ska fungera o bränna bra....men de ska ju vara bra fetter o inte för mkt..... :)Så unna dig fetaosten!!!

Om man har lite citrondroppar i vattnet så blir det inte så torrt....... *asg*

• ohlala

jag vet inte riktigt vad du gillar men en som är ruskigt god o rätt enkel är kycklingdelar eller fileer som läggs ihop med lite majsolja/matolja, soya, vitlök, citron och lite ingefära + en tsk socker (rårörssocker) max en halvtimme. sen steker du dem i panna tills de får yta, på med ca 1,5 dl vatten i 10 min och serverar ris eller nudlar till. yummy om man gillar asiatiskt och rätt nyttig helgmat (man kan tex ta råris eller fullkornsnudlar).

• ingenjörsbruden

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-22 15:37:49 följande:

Okej fredag kväll kommer med stormsteg.. Gubben ska bort hela helgen på Keiting och jag har så lust att mysa hemma med choklad och chips och tycka lite synd om mig för att jag är ensam hela helgen.. Tjejer HJÄÄÂLP mig så att jag inte faller för frestelsen!!Tips på någon god middag på Kyckling som inte är fet tas emot med en stort TACK!!
    Gör en laddning fruktsallad o grönsaksstavar o ha i kylskåpet när frestelsen faller på!!!!! Man kan ringla lite yoghurt över fruktsalladen så känns det lite lyxigare kanske...

TRevlig helg alla brudar!!
  • 2e advent

Jag måste bara tipsa om en efterrätt som jag har läst om men inte smakat men tyckte lät god och inte alltför onyttig. Tror jag ska testa den imorgon.

2 avocado
    2 msk kakao
    3/4 dl honung

Kör i mixer

Servera med bär, frysta eller färska.

Det stod att det skulle smaka som chokladmousse, och honung som sötningsmedel är väl inte alltför illa eller?

• tonårsmorsa

Smootie kan ju passa bra på morgonen:

2 dl yoghurt naturell
    1/4 banan
    75 g jordgubbar (eller andra bär)

Kör allt tillsammans i mixer.

Vill du inte ha några mjölkprodukter alls kan du byta ut yoghurten mot sojadryck. Vet inte heller hur det är med bär och frukt när man har magkatarr. Juice kan jag tänka mig inte är att rekommendera. Är du osäker så hör med din läkare vad som är ok.

Paoje skrev 2008-02-22 12:53:21 följande:
    Något bra tips på vad jag kan dricka på morgonen?Te och kaffe går inte alls, eftersom jag har slängar kvar av min magkatarr. Mjölk får jag finnar av (jag vill inte ha mer mjölk heller, eftersom jag äter fil och flingor till frukost). Kan jag dricka juice? Vet att inte det är direkt nyttigt..Men något tips på vad jag kan dricka?
Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!