Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Ååååhhh! Det var helt fantastiskt.... vad tiden sprang iväg!!!
Kände mig lite lurad på konfekten helt ärligt....
Däremot så "tvingade" hon på mig massa andra modeller än vad jag var ute efter, men jag antar att det är för att se om man verkligen är helt säker på vad man vill ha????
Som jag trodde så kände jag mig inte alls bekväm i släp utan jag kände mig bara fumlig, så det blev den klänningen jag redan hade valt ut.
Sen upptäckte jag en sak... att vilken midja man får i en korsettklänning. Kände mig smal och supersnygg!!!!!!!!
Och vilken service... talade om att jag hade ca 6-7 kg kvar att gå ner, då sa hon att hon beställer klänningen i den stl som jag har nu och passar den inte syr dom in den gratis, fast å andra sidan hellre för stor och man kan lösa problemet än för liten och blir utan klänning!!!
Lycka till idag Anja skriv och berätta sen... Tyvärr fick man inte ta kort i den affären men jag får lägga in sen när jag har köpt den. Den kommer att komma runt maj/juni
Godisråttan:
Igen får jag säga bra jobbat med din löpning=) Själv så är jag nere i en svacka när det gäller min löpning.. tränar allt annat utan löpning nu. Det börjar kännas så enformigt där på bandet. Ska nog börja springa ute istället!
dreams:
Va kul att du hittade din klänning!=) Härligt med så bra service, var köpte du den?
Jag börjar bli lite orolig över hur min klänning kommer att sitta när jag får den. Köpte den i november och då hade jag lagt på mig en del. Då var den tom lite åt det större hållet. Men de i butiken tyckte inte att jag skulle ha en mindre. Förhoppningsvis så kommer jag att vara smalare när jag får den, men man vet aldrig. Det går väl alltid att sy in så så fall!
Åhh jag har verkligen haft en dålig vecka nu, ätit jättedåligt och bara tränat 4 pass. Och en promenad igår, ska fösöka komma ut idag oxå men jag har världens huvudvärk. Hatar när jag har ont i huvudet för då blir jag bara sugen på onyttigheter.. blev pizza igår tex. Funderar tom på att börja äta choklad igen, typ bara på lördagar. Vad tycker ni? Ska jag börja igen?
nilia, hett tips! låt bli!!!!!!!!!!!!!!!! tyckte jag kunde börja bara lite och nu......fast igen!!!!!!!!!! BLÄÄ
Jag har hela tiden tänkt att beställa klänning fr Kina en MS olympia men när jag igår var och provade klänningar så ändrade jag mig tvärt!!!!PANIK!Jag kollade på en med sjöjungfrumodell en lasposa i spets med jättevackert släp och en demetrios tvådelad med glittertop och hjärtformas ringning och stor kjol. Vet inte nu!Kostar12500:- och jag som tänkt köpa fr Kina.Tror det blir för krångligt om jag ska specialbeställa därifrån. Usch vad jobbigt!
Här är länkar till de sidor jag använt för att räkna ut hur mycket godis som kan vara ok att äta under en vecka:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
192.121.81.11/livsmedelsok/
På den första länken finns massor av bra information. Då kan du också se att om man äter som man ska under hela veckan så finns utrymme för något extra innehållande 200-300 kcal per dag. Det skulle motsvara ca 300 g chips eller ostbågar i veckan. Men det är ju som sagt under förutsättning att man inte äter något onödigt i övrigt.
Om man vill gå ner i vikt måste man naturligtvis minska sitt intag någonstans, och just godis är väl det man bör minska på först. Men när man väl nått sin vikt och vill hålla den så kan man alltså unna sig en hel del utan att ha dåligt samvete. Vill du då gå ner i vikt så får du ju äta lite minre, men du behöver inte stryka snacks helt och hållet. Ett tips är att göra grönsaksdipp och sen lägga bara lite chips i en skål bredvid.
På den andra länken kan man söka kaloriinnehåll för olika livsmedel.
Sen fungerar tyvärr inte kroppen riktigt så att det bara är att stoppa i sig ett visst antal kalorier och så förbrukas det. För just godis (och kanske ännu mer läsk) höjer blodsockret med en sådan fart att det fungerar som rena giftet. Så hurra inte för mycket över hur mycket man egentligen skulle kunna äta, för det straffar sig till slut ändå. Jag vill bara visa att man inte behöver ha dåligt samvete för lite godis på lördagarna.
Tänk bara som så att t.ex. enkilospåsen med godis är för stor. Max 350 g räcker extrakalorierna till. Men om man bara tar lite sylt till köttbullarna, eller ett glas vin på fredagskvällen så är ju det också från dessa extrakalorier och godispåsen måste minskas ännu mer - Men lite finns det fortfarande utrymme för.
Andra länken funkade inte. Nytt försök:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Sen är det bara att klicka sig in på livsmedelssök.
tonårsmorsa:
Ska gå in och läsa på sidorna du länkade till. Tack för dina råd!
Ska erkänna att jag har ätit 6 choklad bitar ikväll och druckit lite vin, det känns bra faktiskt=)
Känner att det är lättare att veta att jag kan äta några bitar choklad på lördagen istället för få sockersuget i veckorna.
Jag inbillar mig iaf att det är bättre med lite choklad på lördagen än att jag äter semlor och andra bakverk i veckorna. Sen så känner jag även att jag inte klarar att leva utan choklad ända till bröllopet och då tycker jag att det är bättre att kroppen vänjer sig vid att hålla formen men mitt chokladintag=) Skulle det vara så att jag känner att jag behöver en extra kick i steget mot formen så kör jag uppehåll några månader innan bröllopet i så fall!
Kebabpizza, Scliboviza
meeeeeeeeeeeen ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH det är inte jag som har skrivit kebabpizza... min blivande OMOGNA m2b som har dummade sig när jag va på toa. Suck...
Nilia
Tycker absolut att du ska unna dig det lite vin och choklad. Ät och drick med gott samvete.