• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • GME76   080802

Aha, du har koll du .

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-13 22:06:17 följande:

GME76Kroppen förbränner ju massa energi i sin kamp mot förkylningen så det är inte underligt om du är hungrig
  • GME76   080802

I pilates ska man suga in magen på det viset när man gör utandningen, inte vid inandningen. Undrar om det gäller även vid annan magträning?

nilia skrev 2008-02-13 22:21:51 följande:
    tobiasochlinda:Såg att du undrade hur du ska träna bort din bebismage. Kör situps, det är kanon att göra hemma! Vet inte riktigt hur jag ska förklara men när du gör situpsen så ska du lixom suga in naveln. Typ som att vi vill att den ska nudda ryggen. Om du ställer dig i profil och kollar dig i en spegeln så står man ofta och svankar lite. Försök då att suga in naveln, då faller rumpan in lite. Ahhh det är sååå svårt att förklara. Men om du suger tag så där i magen heeela tiden medans du gör situpsen så känns det verkligen i magen! Sen så ska du inte gå alls högt upp när du gör situpsen max 10cm. Din ländrygg ska hela tiden vara i marken! Och fokusera blicken på samma punkt i taket så att du håller nacken på samma ställe och inte jobbar med den. För att testa och hitta det rätta "suget" så kan du ligga som man gör när man ska göra en situps och bara svanka upp och sen trycka ner ryggen mot marken. Testa om du förstår vad jag menar=)Själv så körde jag en halvtimmas core igår med bara mage och rygg, och tänkte extra mycket på att hitta den rätta känslan så att jag verkligen tog i med magen och inget annat. Jag är såååååån träningsvärk i dag så det är helt galet!
  • MarryMeBerry 08

Nilia: Aj va de jorde ont i magen! Hahahaha!

• nilia

glömde att skriva att det är stor skillnad på om man drar in magen(så som man gör när man försöker se smal ut=)) och att suga in naveln=) Det låter så löjligt allt men det gör sådan skillnad och ger fin fina resultat=)
    Glöm inte att andas heller;)

• nilia

GME76 080802 skrev 2008-02-13 22:27:29 följande:

I pilates ska man suga in magen på det viset när man gör utandningen, inte vid inandningen. Undrar om det gäller även vid annan magträning?
    Skillnaden mellan indraget på pilatesen och magträningen är att när du kör mage så ska du ha ett sug där du nästan kutar med svanken/ländryggen.(typ fäller in rumpan)
    Det ska man inte göra när man kör pilates utan då ska man bara suga till=)
    Sen så ska man hålla "suget" heeeela tiden när man kör mage!
    Förstår ni mitt dåliga sätt att förklara på?
  • anirac1

Det bästa med att gå ner i vikt är att lämna kilona på tallriken
    jag äter inget på kvällarna
    försöker jag äta liiite blir jag bara hungrigare och tänker bara på VAD jag ska äta - bäst är att låta bli och sysselsätta sig med annat
    men det är inte lätt
    C

• GME76   080802

nilia:
    Jag fattar, tack tack .

Godnatt alla!

• tobiasochlinda

nilia tack för tipsen! jag tror jag förstår vad du menar, ska prova nu innan jag går och lägger mig!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!