Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Ett tips tjejjer
När ni är hungriga eller sugna på kvällen att äta drick en kopp lugnande te typ roibos te med god smak från tebutik, pepparmyntste eller camomill.Och borsta tänderna.
Ja, borsta tänderna är en skitbra idé. Jag skulle aldrig riskera att behöva borsta igen, då struntar jag hellre i att äta ngt mer på kvällen .
Så nu har lillen o jag kommit in från en härlig vår promenad på ca 6,5 km.. Nu ska Oscar få sin mat..
Jag äter också med ungefär 1,5-2 tim mellanrum, klarar mig inte annars.... den stora skillanden är dock att jag äter sent, middag ungefär 20-21 och ibland nåt vid 23 tiden, men det beror mer på att jag sällan går och lägger mig före 24 och det sista jag gör är att gå ut och kolla av alla djuren en sista gång, så jag rör ju på mig in i det sista. frågade en dietist en gång om det där, och hon sa att så länge du jobbar sent så ska du fortsätta äta, så som min sambo som plogar snö nattetid, han fortsätter ju äta varannan till var tredje timma under natten, dock tänker han sig för och äter inte så högt energi innehåll utan mer protein. det samma gör jag på kvällskvisten, tar typ en proteinbar eller nåt sånt.
jaha... så bra gick det idag.... godis! det borde förbjudas! :) har med andra ord inte kunnat hålla mig borta helt utan lite choklad och jordnötsringar som fanns i skafferiet......:( nåja, åt en bra lunch iallafall...
Mmm känner detsamma
Vår kock påjobbet (ja vi har en kock här, som bakar JÄMT, det är INTE lätt)...
Iallafall så började det dofta helt förföriskt här inne och saliven rann till lixom... haha
Det hade bakats vaniljhjärtan, såååå fina med jättevackra chokladhjärtan i brunt och rosa uppepå. Fantastiska. Så goda att vilket kondis som helst kan slänga sig i väggen. De smälte i munnen.
Skit oxå
Kände direkt efter att det var HELT onödigt.
Blääää för dålig karaktär...
Å andra sidan så är det det ENDA (nästan) onyttiga jag gjort på hela veckan. Så det får väl vara ok
Anja, ja då tycker jag du kan känna dig duktig, önskar att jag varit lika duktig hela veckan..... men jag har iallafall rört på mig riktigt bra idag, det känns bra!
Det lät farligt Anja. Tillgången är värsta fienden .
Själv verkar jag ha värsta ämnesomsättningen under förkylningen. Är hungrig hela tiden men har ingen som helst matlust. Är så täppt i bihålorna att jag inte känner ngn smak.
Men nu ska jag ta mig ett kokt ägg o sen sova.
GME76
Kroppen förbränner ju massa energi i sin kamp mot förkylningen så det är inte underligt om du är hungrig
tobiasochlinda:
Såg att du undrade hur du ska träna bort din bebismage. Kör situps, det är kanon att göra hemma! Vet inte riktigt hur jag ska förklara men när du gör situpsen så ska du lixom suga in naveln. Typ som att vi vill att den ska nudda ryggen. Om du ställer dig i profil och kollar dig i en spegeln så står man ofta och svankar lite. Försök då att suga in naveln, då faller rumpan in lite. Ahhh det är sååå svårt att förklara. Men om du suger tag så där i magen heeela tiden medans du gör situpsen så känns det verkligen i magen! Sen så ska du inte gå alls högt upp när du gör situpsen max 10cm. Din ländrygg ska hela tiden vara i marken! Och fokusera blicken på samma punkt i taket så att du håller nacken på samma ställe och inte jobbar med den.
För att testa och hitta det rätta "suget" så kan du ligga som man gör när man ska göra en situps och bara svanka upp och sen trycka ner ryggen mot marken. Testa om du förstår vad jag menar=)
Själv så körde jag en halvtimmas core igår med bara mage och rygg, och tänkte extra mycket på att hitta den rätta känslan så att jag verkligen tog i med magen och inget annat. Jag är såååååån träningsvärk i dag så det är helt galet!