Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Anja:
Visst är det helt galet hur stora godispåsarna blivit. Jag kommer ihåg när jag var liten. Då fick man en krona i veckopeng, så gick man till godisaffären och stod där och valde noga, noga (en sån, en sån). Ungarna tycker att man är från stenålderna när man kommenterar deras godispåsar
(Och jag kan också äta ihjäl mig om det bara finns där, särskilt choklad)
Nä nutrilett är inte alltid, utan nu... det är lite mys för mig, haha för jag tycker att de är så ruskigt goda (äter nutriletts jordnöts-bar) och en kopp kaffe på morgonen när lugnet lägrat sig och barnen är lämnade (annars blir det stående stressfrukost för mig, barnen äter ju frukost på dagis)...
och ååååhhh så mysigt det är att bänka sig vid datorn med sitt goda kaffe och sin frukost!
Något som jag ÄLSKAR är att köpa en grov, typ rågbaguette (vet att det itne är jättenyttigt). jag brukar försöka hitta något rågbröd som är bakat av surdeg för att kolhydraterna ska hålla längre (för visst är det väl så)...
och sen har man på mackan lite smör, skivad rödlök, lite ruccola, kycklingfilé och så liiiiiite vitlökscremefraiche och röd paprika. Alltså den mackan är svårslagen! Sååå jä..la god!
ooh! Tack så jättemycket för svaret Anja!!!
Vi får bara hålla tummarna för att det blir så jag tänkt mej!! ;)
KRAM Petra
Tonårsmorsa
jaaaa alltså intressant att du nämner det för vi tog upp det här hemma häromdagen... sambon sa samma som du, han fick visserligen fem kr i veckopeng men han stod ju oxå och valde coh valde...
Min farmor ägde godiskiosken i samhället där jag kom ifrån så vi fick nog för tio kronor typ...
Men minns ni påsarna... Ungefär 8 cm x 13 cm (uppskattar bara) jämfört med idag... Själva papperspåsen är idag ungefär 15 cm x 20 cm, så tro fasen att det ryms mkt godis! Det är faktiskt helt sjukt!
De borde tillverkas som förr... ni vet de där vita med cirklar i olika färger på! Då hade de ju sett fulla ut = jättemycket godis på ett barns sätt att tänka medan samma mängd godis inte ens täcker botten i dagens påsar. Vidrigt!
Nusse:
Keso mini är ingen vanlig "light"produkt. När det gäller läsk, saft osv så står light för att man bytt ut sockret mot sötningsmedel. I mejerivaror anger "lätt" däremot att man dragit ner fetthalten. Och eftersom mejerivaror innehåller mättat fett (dåligt fett) så är det bara bra att välja lättvarianterna.
Nusse, jaaa å andra sidan är det mycket luft i dem hehe så frågan är hur mkt mer innehåll det är
Powerpuffgirl
japp, vi håller tummarna
Oj här har det hänt mkt idag! Måste bara säga det att man blir väldigt peppad av att läsa här! Och tonårsmorsa, du är verkligen en tillgång för tråden=) Jag blir lika imponerad varje gång jag läser dina inlägg!
När vi ändå håller på och jämför "menyer" såhär ser min ut:
9:00 Fiberhavregrynsgröt med linfrön, äpplemos och mjölk, 2 kokta ägg och en kopp med grönt te.
12.00 Frukter och russin(sådana man köper i hälsobutik) och några mandlar. Och en kopp grönt te.
15:00 Någon lagad måltid med kött/fisk/kyckling och fullkornspasta, bulgur eller couscos. Och en massa sallad.
18.00 Ett glas yoghurt och 1 banan (innan träningen)
21:00 A-fil med allbraun,linfrön. Ägg och grov knäckemacka med smör, ibland lite morötter och andra grönsaker. Och en kopp grönt te.
Tror ni jag ska ta bort/lägga till något?