• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • nilia

Tonårsmorsa:
    Njae det är russin, men de är inte lika mörka som de man köper i en matbutik. Men det kanske är saksamma=) Och frukterna jag äter är typ vanliga bananer och aplesniner mm.
    Har du något bra tips vad jag kan äta istället? Jag är mottaglig för alla tips=)
    Det som ställer till det mest i min "matplanering" är att jag jobbar i butik mellan 10-18.30. Sen börjar min träning vid 19.15 och sen är jag inte hemma förens ca 20.30. Vet inte hur jag ska lägga upp det för att få ett så bra upplägg som möjligt! Hjälp=) Jag tycker det är super viktigt att man får i sig rätt saker och i rätt mängd men jag vet inte hur bara=)

• nilia

tonårsmorsa:
    Jag skrev visst ett svar samtidigt som du han skriva ett nytt=) Men jag tror jag svarade på det mesta ändå i mitt första. När jag tränar så är det antingen pump, step, pitales eller löpträning i kombination med styrka.

• tonårsmorsa

Anja:
    Jag tycker att det i stort ser bra ut, men en stadigare frukost vore inte fel. Och eftersom du äter middag så pass tidigt så behöver du lite extra vid 18 målet. Vill du nu absolut ha din Nutrilettbar så ta den då istället för till frukost. Sen tycker jag det där med fullkornspasta till salladen var bra (antingen det, råris, fullkornsbulgur eller något annat som ger lite långsammare kolhydrater).

• Nusse

Tonårsmorsa - jag kollade in länken, om jag har förstått det rätt skulle ungefär 350 gr smågodis vara ok (50 gånger 7)

• tonårsmorsa

Nilia:
    Ljusa eller mörka russin spelar ingen roll. All torkad frukt (vilket russin är) ger massor av snabb energi. Kolhydraterna bara RUSAR ut i blodet.

Förstår att det kan vara svårt att få in middag mellan jobb och träning. Och ska du träna 19:15 så behöver du väl egentligen fylla på med energi någon gång mellan 17-18. Har du ingen liten rast då du kan få i dig en matig sallad, soppa eller liknande.

Istället för frukt vid 12 skulle du nog må bättre om du åt lunch då och sedan en lättare middag runt 17-18.

• Nusse

Anja, recepten finns i tråden på sidan 72, surdegen på inlägg nr 716 och mitt favvobröd på inlägg nr 717. Fråga om det är något du undrar över!

• tobiasochlinda

igår hade jag en bra dag, åt helt ok nyttigt och rörde mig visserligen för lite, men så är ju måndagar en stressig dag för mig, så jag e nöjd.

• Godisråttan

Hej tjejjer!
    Hur går det för er?Jag spang 30 min på löpbandet och sedan körde jag rygg på gymmet. Idag ska jag köpa material till inbjudningskorten som fattades mm så vet ej om jag hinner träna men siktar in mig på ett tungt ben/rumpa pass!

• Sommarliv

God morgon
    Idag blir det en promenad får se hur långt vi går..
    Minst 5 km vet jag att vi går..

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!