• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

tobiasochlinda
    nä tyvärr...kör ju mest på gym och tränar aldrig magen(den tränas när jag springer)Man håller ju lixom upp rygg och mage och spänner så får träningsvärk i magen av löpträningen.

• Godisråttan

Anja
    Hihihi ja precis!Har 2 veckor på mig till secretbox fotograferingen så börjar bli tajt med tid så jag får nog lägga på ett kol

• Paoje

Gusch! Precis kört 30 min på orbitreken, en sån "helvetes maskin" ( ) kan jag verkligen rekommendera! Shit vad den tar!!

• Paoje

Tonårsmorsan - ser att du kan det där med näring o sånt. Tänkte mest på godis nu, min last har ju varit (o är, men bara på helgerna numer!) chips, ostbågar o sån skit. Hur mycket av detta kan man äta? 2 nävar typ?

• dreams

Hallå tjejer!!!
    Känns som en evighet sen jag skrev i den här tråden,
    men jag har inte haft så mkt att skriva heller förutom att vikten har gått upp upp upp och upp (skäms)!

Vi har varit förkylda och tröstätit, jag har bråkat med min äldsta dotters pappa och tröstätigt osv osv.....

Men denna vecka tog jag tag i träningen och kosten igen så sen i måndags har jag minskat 1 kg fast att jag äter massor (tycker jag), men kroppen kanske ställer om sig ganska fort efter ett träningsuppehåll om man är van att träna(spekulationer)?

Jag har iallafall byt ut all pasta och ris till fullkorn och äter alltid en halvtalrik kokta wokgrönsaker.

Sen tänkte jag fråga om ni har nån koll....
    Man ska ju äta vartredje timma (och som Tony Irving säger) MEN får man/ är det bra att äta oftare? Jag känner av hungern var annan timma och försöker då att dricka vatten istället. Kan man äta en extra frukt elle något annat om man blir hungrig oftare?

• tobiasochlinda

godis råttan ok, tack ändå. har tyvärr svårt å springa, har en spricka i ena knät (som jag visserligen haft i snart 15 år) har blivit fel behandlad så den kommer nog aldrig läka helt.

är gärna med på att inte äta godis och mer än 1 portion och det... :)

• Anja 19 juli 2008

Ja det kan du absolut Dreams...

Kolla några sidor bakåt där tonårsmorsan kommenterade våra matvanor... Vi har skrivit upp ungefär hur vi äter och vid vilka tider. Läs det och läs tonårsmorsans kommentarer. Om någon kan detta så är det ju hon

men jag äter med 1,5 timmas mellanrum ungefär...

9.00 frukost
    10.30 frukt eller ett ägg
    12.00 Lunch (lagad mat, tallriksmodellen)
    14.00 frukt eller smörgås m mjölk
    16.00 Middag (lagad mat, tallriksmodellen)
    18.00 fil och mysli
    20.00 banan, smoothie eller nåt

Typ!

• Anja 19 juli 2008

Jag skulle t.om kunna klämma in en frukt eller något ytterligare i det schemat faktiskt!

• Godisråttan

Anja
    Ser bra ut!Kör på det schemat och du går garanterat ner!

• dreams

Anja: Mina mål ser nästan exakt ut som dina fast jag äter frukost kl 7.30 och äter mitt sista mål kl 19.00 (om jag inte kör någon jätte sen träning)

Det här schemat hade aldrig varit möjligt för min om jag inte hade varit föräldraledig, för nu har jag fått in rutinen att äta när hon äter utan att fuska....

Förr åt jag max 2-3 ggr per dag men det funkar inte längre!!!! Nu är magen inställd som en perfekt väckarklocka och jag behöver knappt hålla koll på tiden längre!

Tack för svaret förresten

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!