Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
OK... dagens vikt är förskräcklig men den är mindre än förra veckan. Jag har typ slutat röka och gått upp 12kg på 6 veckor så ni förstår va bra jag mår nu... hela 109.2kg idag... men den va 113.1kg den 28 januari så det är åtminstonde neråt...hihi
hej!
Jag har hört att du ska minst gå 7 000 steg / dag för att gå ner i vikt. Jag har prövat detta å det e KÄMPIGT!
Men, så e det... bara det att jag inte HINNER gå så mycket!
Jag kan inte gå så mycket pga artros i höfterna. Jag simmar, cyklar och kör vattengympa. Promenader är bara de mest nödvändiga som jag gör då smärtan är helt outhärdlig.
hejsan.. joinar denna tråd då jag börjar med nutrilett imorgon.. ligger på 87kg och 171 lång så en heeel del kilon som ska bort till sommarn helst men det kommer nog inte hinnas med tills dess. ska fria till min blivande på skottdagen och jag vet att han säger nej och båda två är av tron att man gifter sig inom ett år från frieriet såå inte så lång tid på mig + att han vill ha ett sommarbröllop så de kommer nog bli denna sommarn
Hej alla!
Jag går också med stegräknare (Silva, enklaste modellen som bara mäter steg och sträcka). Tycker inte det är så viktigt att den mäter exakt, bara man blir sporrad att röra sig lite mer. Min har jag fått genom jobbet där jag är med i "stegvis" (www.livslunken.se). Där kan man gå med även som privatperson, tror inte det kostar så mycket. Man registrerar sina steg dag för dag alternativt veckovis och kan följa sina framsteg i olika tabeller. Går även att köpa stegräknare som medlem där.
Och hur mycket man ska gå: Som otränad är det lagom med 7000 steg om dagen, annars är det 10000 som gäller. Själv har jag väldigt olika resultat. De dagar jag har dansträning blir det ca 28000 och andra dagar inte mer än 1500. Försöker ha ett medel på 15000 steg om dagen.
Ett tips om stegräknaren inte registrerar stegen: Prova att sätta den i BHn. Verkar som om de "somnar" ibland när de sitter i byxlinningen. Sen är det bra att kolla på morgonen att den kommer igång med att registrera stegen. Annars kan man skaka lite lätt på den och pröva igen. Lycka till!
man kan inte räkna vardagsmotionen.. sånt som man gör varje dag sa dom till mig på träningsverket utan bara sånt men gör extra.. träningsmässigt alltså.
det betyder att jag i mitt jobb går från 10-21 de flesta dagar och har inga raster för jag jobbar i hotell och restaurang så får ta rast om jag hinner vilket betyder 5 minuter hit och dit.. allt som jag går varje dag får jag inte äkna.. veeem orkar gå innan jobbet eller efter jobet med dom arbetstiderna liksom
jag vet att han inte säger nej skulle det stå haha sorry alltså han kommer säga ja
Sen var det lite frågor om det här med att mäta midjemåttet. Midjemåttet mäter man för att se hur mycket av det farliga fettet som sitter i bukregionen. Därför ska man INTE mäta på det smalaste stället (De som har mycket bukfetma är ju oftast smalare högre upp), utan man ska istället mäta mitt emellan nedre revbensbågen och övre delen av höftbenet. Är måttet över 80 cm (kvinna) finns en ökad risk för farlig bukfetma. Är måttet över 88 cm (kvinna) är risken kraftigt ökad.
Disan:
Det tror jag det att de inte vill att du ska räkna vardagsmotionen, för då kanske du inte kommer dit och tränar. Klart att du ska räkna in det du går i jobbet. Det är ju en väldans skillnad på en som arbetar med ett rörligt arbete och den som sitter på kontor.