Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
www.bittensaddiction.com/
så tallriksmodell och regelbundna måltider i all ära, givetvis är det viktigt, men tyvärr inte tillräckligt om du är sockerkänslig, då krävs lite mer kunskap än så... som bitten så bra säger "Dagens livsstil skapar en BIO-OBALANS, som gör att allt fler människor lider av övervikt, fetma, diabetes, högt blodtryck, astma, höga blodfetter, dålig självkänsla, nedstämdhet, kronisk trötthet, inre stress, värkproblematik och BEROENDESJUKDOMAR .
Orsaken till detta är till största delen allt socker och alla raffinerade kolhydrater vi konsumerar. Sockret påverkar hjärnans biokemi och leder ofta till båda missbruk och beroende, den senare en mycket allvarlig sjukdom.
Fetma och övervikt har ingenting med dålig karaktär att göra utan handlar om var och ens medfödda och unika sensitivitet i hjärnan. Vi tål socker olika. Vi behöver alla bränsle, men olika bränsleblandning. Alla kan inte äta allt!"
ingenjörsbrud, gi är jättebra! jag håller absolut med dig, dock har jag en benägenhet att greja det i typ 2-3 v sen faller jag tillbaka, skulle behöva hjälp att klara det lite längre!
jag säger absolut inte att alla är känsliga, utan jag säger bara att tallriksmodellen nog inte hjälper i mitt fall, och en bredare kunskap om vad socker gör i kroppen kan nog hjälpa många att ändra sin livsstil.
Nusse bra! applåder! ha en underbar resa!
tobiasochlinda
Jag är utbildad inom näringslära och har arbetat som dietkock, så jag vet vad jag talar om.
Varje gång du äter någonting som innehåller kolhydrater stiger blodsockernivån. Äter du snabba kolhydrater och dessutom i stor mängd stiger blodsockret i snabbare takt. Efter en snabb stigning får du en snabb sänkning av blodsockernivån. Kroppen signalerar då att du ska äta något sockerrikt (snabba kolhydrater) för att återställa den höga blodsockernivån.
För att undvika denna berg och dalbana bör alla människor välja långsamma kolhydrater och inte äta av dem i för stor mängd. Ett regelbundet ätande och tallriksmodellen är bra verktyg för att klara detta.
(Det jag skrev om obalans syftade på all reklam för kromtabletter för att minska sockersug. Och som jag skrev är det bara ett fåtal människor som verkligen lider brist på krom.)
Du får gärna fråga om det är något som är oklart av det jag skrivit.
Hallå
Har även denna vecka drabbats lite av det där eländiga sötsuget men nu är det mens på gång och jag har i alla fall rört på mig ordentligt så förhoppningsvis visar inte vågen upp i alla fall. Vår himmlans dator har total havererat så därför har jag inte kunnat komma in hit och be om hjälp men imorgon är det nya friska tag.
2:e advent, jag upplever också att det blir värre kring mens, men precis som du säger... nya friska tag!
Jag kan rekommendera Itrim där jag själv går ....
Usch det är jobbigt för er med starkt sockerberoende! Jag håller tummarna för er att ni ska lyckas komma ur beroendet=)
Jag har kommit en bra bit på vägen med mitt.. känner inte alls suget på samma vis som innan. Det har blivit mycket bättre sen jag började träna riktigt ordentligt och började äta fler små mål/dag istället för 2 stora och inte så mkt mer. Nu har jag varit utan min älskade choklad sedan november och det känns kanon=) Allt annat godis har jag klarat mig utan i 5 år.. så jag lovar det är möjligt!!! Och innan jag slutade så åt jag såååååååå mkt godis och anda sötsaker så man blir nästan mörkrädd när man tänker på det!
Kämpa på tjejer, ni kommer att klara det=)
Grattis Nilia.
Att äta flera små mål istället för några få stora hjälper kroppen att hålla blodsockret på en jämn nivå. Ett bra val du gjort!
Behöver hjälp NU; så jävla sugen på godis!! Sambon har ju suttit och ätit i helgen o är inte hemma. Hjälp! Har ätit lite melon och vindruvor, men sötsuget är kvar! Hjälp!!!!