Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
har ju inte gjort det på ca 6 månader.. Men kommer att få barnvakt 1 gång i veckan så jag kan simma också..
Tack för alla era svar på mitt negativa inlägg om att jag inte går ner utav nutrilett...
Igår satt jag och läste och läste och läste på nätet om näringslära och hittade en ganska avancerad sida (som jag tyvärr glömde spara, suck) där jag räknade med hjälp av ett program ut, hur många kalorier som går åt att bara hålla igång min kropp varje dag. Men min ålder, kön och vikt och längd så kräver min kropp 1748 kcal enbart för att organen ska fungera maximalt och kroppvärmen bibehållas.
Detta förklarar nog en hel del för mig... Jag har nämligen frusit så att jag skakat här på dagarna och har svept in mig i filtar och allt möjligt men inget har hjälpt. Har suttit och hackat tänder trots att det är jättevarmt inne.
Jag har fått i mig ca 1.300 kcal-1.500 kcal...
Tonårsmorsa, tack för ditt utförliga svar... jag glömde nog säga att det inte är pulver jag har ätit utan bars så jag vet att jag kommit upp i dessa kalorital men så är det ju oxå så att ju "större" man är, destom fler kalorier behöver kroppen, så jag antar att man får trappa ner långsamt. det är ju inte muskler jag vill bli av med, utan fett.
Svältdieter är ju bara skit... De funkar inte på lång sikt då de bara fuckar med metabolismen.
Nu har jag beställt mig en stegräknare och stavar och på torsdag (då är jag ledig) ska jag och en kompis gå på 24/7 fitness för första gången. Nu är det förbränning genom motion och att äta "lagom" som gäller. Jag tror faktiskt inte att något annat fungerar.
Visst på kort sikt, men då är frågan hur mkt man skadar sina organ, sin ämnesomsättning och hur mkt muskler och vätska man blir av med.
Nej, äta mkt grönsaker, lite kolhydrater, dricka mkt vatten, äta regelbundet. Äta runt 1.700 kcal och motionera/träna 3-4 dagar i veckan (promenera alla de andra dagarna) är vad som gäller för mig nu.
Även om jag inte lyckas gå ner så kanske jag lyckas omfördela fett/muskler och få en sjysstare form.
Jag ska sätta upp mål som inte är för höga så att jag inte knäcker mig själv...
Sedan ska jag belöna mig själv när jag är duktig, genom att tex köpa nåt nytt smink, något nytt klädesplagg etc etc...
Det ska gå det här...
Hur går det för er... Efter tre veckor med nutrilett har jag gått upp ett hekto. Är det inte skrattretande!!!
Så mina måndagsmått för igår är:
vikt 84.5 kg (+ 0,1 kg, vid nutrilettstart 84.4)
Längd: 169 cm
Midja: 89,5 (- 4,5 cm)
Byst: 105 cm
Stuss:111 cm (- 4 cm)
Nämen tjejer jag har inte mätt mig på över en månad, säkert sex veckor...
Blir helt paff nu! Jag t.om mätte rätt löst för att inte göra mig själv för exalterad.
dessa mått tror jag dock inte beror helt på nutriletten eftersom jag ej hållit på m den så länge, utan dessa mått tror jag faktiskt beror på att vi ju flyttade den 1 dec och sedan dess har jag ju tvingats cykla långt varje morgon och eftermiddag när jag hämtar barnen (har tidigare inte cyklat på många år). Innan hade vi ju två minuter till dagis, nu blir det 30 minuters cykeltur (lite drygt 15 minuter åt vardera hållet och detta cyklar jag ju 4 ggr på en dag så det blir ju sammanlagt en timmes cyklande med cykelkärra ohc två barn där bak två utav sträckorna).
Jag ser skillnad på mage, rumpa och lår sedan jag började cykla men tänk att måtten visar så stort resultat.
Vad kul... Där ser man vad vardagsmotionen kan göra
Jag skulle nog nästan göra vad som helst för att komma ner till 75 kg och midjemått under 80 till bröllopet!
Hur ska jag göra för att nå detta!!??
Finns det något jag kan göra mer än äta rätt, få i mig bara exakt så många kcal som jag behöver och röra mig mer.
Angående träning förresten...
Jag har förstått att jag ska träna omväxlande, tex varja konditionsträning och styrke och växla mellan olika muskelgrupper osv... Några tips!
Exakt hur tränar ni? Jag vill ju fokusera på magen, ryggen och armarna (detta syns i klänningen) men såklart resterande kropp oxå.
Men för att få sjysst form på mage och armar och stärka rygg och även träna ben och rumpa... hur hade ni då tränat!
jag är väldigt okunnig när det kommer till träning så jag behöver lite tips
Hur ofta och hur länge ska man träna! Vet att kroppen, de muskelgrupper man tränar ska vila nästa dag så därför är det ju bra att träna omväxlat...
Ge mig alla era tips!
tack för alla svar, ska försöka få i mig lite innan jag tränar på mornarna. Men spelar de någon roll hur långt innan jag äter, annars brukar man ju säga att man inte säga ha ätit på två timmar när man ska träna.Har förresten tappar 2 cm kring midjan sen förra veckan, är så glad!!!
Jag har lärt mig att det inte går att punkt träna, alltså bara träna träna magen, man måste träna hela kroppen men när du tränar gör lite extra situps,rygglyft (viktigt att träna ryggen när man tränar magen) och kör lite extra med hantlarna elr hur du gör när du tränar armarna. vet inte om det hjälpe så mycket :) själv går jag morgon promenader så ofta jag kan, elr gymmar på morgonen, sen går jag på friskis pass,försöker gå på olika pass så man varierar träningen. Älskar att gå på pass, blir så motiverad av ledarna och alla runt omkring!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-05 09:15:46 följande:
Jag har förstått att jag ska träna omväxlande, tex varja konditionsträning och styrke och växla mellan olika muskelgrupper osv... Några tips!Exakt hur tränar ni? Jag vill ju fokusera på magen, ryggen och armarna
Anja: Tyvärr går det ju inte att punktförbränna. Men mkt konditionsträning i kombination med styrketräning gör ju underverk. Om du har tid att köra styrketräning 3ggr i veckan räcker det långt för att det ska hinna börja hända saker. Vad som är så bra med styrketräningen är också att det inte behöver ta så lång tid. På 30-40 min hinner du med en hel del övningar.
Ang hur länge man tränar.. jag själv tränar ibland upp emot 1,5h, men ska man träna längre än så behöver man fylla på med mer energi.
Klart det går att fokusera på vissa muskelgrupper, så att just de musklerna tränas mest, men det går inte att träna bort FETT på specifika ställen...
vAr inte det jag menade utan jag menade att just träna de musklerna extra för att det är de kroppsdelar som är mest otränade på mig och som kommer att synas mest i klänningen...
Jag var kanske otydlig, men jag menade alltså inte att jag ville förbränna fett på just dessa ställen...
vet att man inte kan punktförbränna... men punktträna är ju inga problem. Tränar jag musklerna på magen men ingen annanstans så blir ju de musklerna vältränade men däremot så förbränner jag ju fett jämt överallt på hela kroppen och inte specifikt på magen
Hur ofta går du på friskispass? Exakt vad tränar man där... är det både kondition och styrka? Jag har nämligen lite svårt för just gruppträning. Kan nog ärligt säga att jag avskyr sånt fö rjag vill inte träna tillsammans med andra, då jag är rätt så skygg när det gäller att överhuvudtaget bli sedd eller vara bland folk när jag tränar... Är därför jag ska börja med att gå med stavar Bor nästan på landet så det finns ett långt spår här, typ 1,5 mil som man kan gå om man vill... bland kohagar och annat, haha... och då får man var ifred
Ah Samos
du hade oxå uppfattat mitt inlägg som att jag menade punktförbränna... haha jag får nog läsa igenom det och se om jag var otydlig
Menade alltså att jag vill fokusera på att träna just dessa muskler då de är sååååå förslappade, menade inte att punktförbränna fett