• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Anja 19 juli 2008

Tack båda två för era svar...

ska verkligen försöka hinna med styrketräning tre ggr i veckan då Jag är ju ute efter underverk

hihi

nu ska jag snart sticka ner till stan och köpa mig ett par sjyssta byxor att träna i och någon bra t-shirt (jag har bara såna där riktigt gamla urtvättade saker, haha, går aldrig i t-shirt)

Vad har ni för skor när ni tränar... jag har ett par svarta reebok typ walkingshoes, dessa borde väl funkar... har inte lust att köpa ett par nya skor bara för att kunna gå på gym!

• Godisråttan

Har haft sådan värk i ben och fötter efter de galna löp passen i lör och sön men nu börjar det släppa så jag ska nog träna idag. sov dock dåligt så jag kommer nog inte orka så mycket...

• Jessyt

Det är olika hur ofta jag går på passen, det beror helt på om jag jobbad dag eller kväll,men 4 gr i veckan är det tänkt att jag ska gå dit (räknar med gymet då) Jag har ett kort som gäler för allt på friskis, gå in på friskis hemsida o se vad det finns för pass i din hemstad, det brukar stå hur passet är upplagt osv. Det bästa med friskis tycker jag är att det är så mycket olika människor som är där,i alla åldrar, väldigt avslappnat. man behöver inte gå dit o känna att man är tjock för att alla andra är så vältränade, eller känna sig dum för att man inte hänger med. Alla kör i sin egen takt och gör så mycket man orkar.

Hur ofta går du på friskispass? Exakt vad tränar man där... är det både kondition och styrka? Jag har nämligen lite svårt för just gruppträning. Kan nog ärligt säga att jag avskyr sånt fö rjag vill inte träna tillsammans med andra, då jag är rätt så skygg när det gäller att överhuvudtaget bli sedd eller vara bland folk när jag tränar... Är därför jag ska börja med att gå med stavar Bor nästan på landet så det finns ett långt spår här, typ 1,5 mil som man kan gå om man vill... bland kohagar och annat, haha... och då får man var ifred
    [/citat]

• sviiden

Läs mitt tidigare inlägg. Detta har visat sig effektivt för mig åtminstone. Äta mindre och oftare. Tränat har jag gjort 2-3 timmar i veckan, pump och gym, stavgång nån gång. Och man behöver inte gå hungrig. Crosstrainer på gymmet gillar jag. Speciellt då man använder armarna, så får man använda hela kroppen. Har visat resultat runt mage och rumpa.
    Cykling är ju annars bra. Men det där med att äta rätt tror jag är en gyllene tråd.

• Samos07

Anja: ang skorna... det beror lite på vad du bestämmer dig för att du vill göra. Ska du enbart styrketräna på gymmet tex så kan säkert dina skor du ha nu fungera. Men skor är oerhört viktigt för att motverka onödigt mkt förslitningar på knän och höfter. Om man springer tex bör man absolut se till att skaffa sig ett par ordentliga löpskor. Jag köper regelbundet ordentliga skor på Löplabbet där de plockar fram skor som är mer anpassade efter mina fötter. Har haft mkt problem med mina knän, men tycker att de blivit bättre nu när jag har bra skor.

Jag föreslår att du på gymmet ber en tränare följa med dig runt och hjälpa dig lägga upp ett schema för hur du ska träna. Då kan du också påpeka att ditt fokus ligger på mage, rygg och armar. Lycka till med träningsklädesshoppingen

• tobiasochlinda

Anja Du kommer möjligtvis inte ihåg va sidan hette??

Själv så kämpar jag vidare tyvärr något ofokuserad så det blir lite oregelbundet med mat intaget. ska dock försöka få igång mitt promenerande igen.

• Little Nikki

Jag vet att jag har sagt det förut men ja säger det igen ändå - jag kan verkligen rekommendera mina promenader och min diet. I går sa en tjej på jobbet till mig - oj det e visst någon som börjat visa lite kindben! He he! Det blev jag superglad över! Det e långt kvar men det e ändå kul att höra att man börjat få lite form i ansiktet igen!

• Godisråttan

Little Nikki skrev 2008-02-06 07:48:07 följande:

Åhhh vad skönt att någon vågar säga ifrån!!Personligen tycker jag det ser sjukt ut att vara så mager. Gillar kurviga sunda kroppar gärna med muskler!
  • Godisråttan

Vad tror ni om att äta som vanligt på dagen med frukost, någon kaka och lunch och så mellis och sedan på kvällen kör man enbart en proteindrink. Borde man inte gå ner i vikt då?Och träna självklart!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!