• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Nusse

Godisråttan, du måste hitta ett nytt jobb helt enkelt! Ni verkar vada i onyttigheter

• Godisråttan
    Nusse skrev 2008-02-08 10:43:40 följande:
    Godisråttan, du måste hitta ett nytt jobb helt enkelt! Ni verkar vada i onyttigheter
    hihi jaaaaa och när jag var på intervjun när jag började sa min chef att de inte hade kakor och godis här utan enbart åt frukt..yeah right
  • tobiasochlinda

nu har jag skrivit jordens inlägg flera gånger som kastats :(

• Sommarliv

Hejsan
    Så kom man in nyss från en ca 9 km lång promenad..
    Nu ska lille Oscar ha mat.

• tobiasochlinda

hej, ok jag måste inse fakta för mig själv, resan till finland triggade igång beroendet i mig, jag har inte haft en sockerfri dag sen dess, utan godis godis godis.... suck. pratade med en vän til mig som också är godis beroende och hon har fått medicin mot det av doktorn, man äter det i typ 6 mån för att det är det som krävs för att man ska komma i nya vanor, och det blockerar nånting i gärnan så man inte får suget.... ska boka tid på måndag....sen är det bara till att vara stenhård mot mig själv för att komma ur det igen. och inte start typ mån... utan nu.

• MarryMeBerry 08

Nu har ja me köppt steg räknare! Så nu ska här ut å gås!

• Sommarliv

Hmm
    Idag blir det inte någon promenad... Har tvätt tid så får väl hoppa hoprep när är där o väntar på att tvätten ska bli klar..
    Om mamma min kan ta hand om lillen då..

• tobiasochlinda

idag ska jag gå en promenad samt städa och mocka i stallet, så lite borde jag bränna, sen är jag bjuden på restaurang och bio, men jag ska INTE äta efter rätt och till bion enbart popcorn :)

• tonårsmorsa
    Godisråttan skrev 2008-02-08 10:07:21 följande:
    Usch tjejjer!Jag har ätit en massa kakor denna vecka!Vi har kakburkar på jobbet med havrechokladflan och marylandscookies...Fy för mig!Nästa vecka är det superdiet med flytande...
    Vill du bli av med godisbegäret måste du bryta gamla vanor och det gör du inte genom någon diet. Försök lägga ner fixeringen vid kakor och godis, strunta i om du äter det och försök lägga till bra saker. När du äter som du ska (frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål) på regelbundna tider, då kan du fundera över om ditt godisbegär är lika stort som innan. Är det så får du försöka finna nyttigare godsaker (grönsaksdipp, fruktsallad osv) som du kan ta till när sötsuget blir för stort. Och glöm inte att unna dig något ibland (på helgen), annars blir livet bara tråkigt. Bättre att få längta till lördagen då man kan mysa med lite chokladfondue eller nåt (mums, längtar ).
  • Anja 19 juli 2008

Tonårsmorsa

allt det där är sååå sant och så rätt, men fy f..n så jä..la svår den vägen är rent "motivationsmässigt". Av någon anledning så är alla dieter, alla STORA förändringar, dyt extrema/drastiska grejor såååå mkt lättare att motivera till.

varför är det så? Vet ju så många som tänker exakt så och jag själv oxå, även att jag VET bättre! Det är underligt...

Att lyckas med att bara sätta igång att äta vettigt, regelbundet, tallriksmodellen etc är något av det absolut svåraste som finns!

Antar att det inte känns TILLRÄCKLIGT drastiskt???? Ändå är det ju drastiskt som inte håller i längden, medan tallriksmodell etc är sånt som på lång sikt är något man kan hålla och det som ger bäst resultat...

Hmmm undrar om det är det här ALLT eller INGET tänket!

Jag upplever ju att jag mkt lättare känner mig DUKTIG när jag äter tex pulverdiet och känner WOW vad detta är effektivt och shit vad jag är bra och man är sååååå peppad. Den grejen får man inte riktigt genom att ändra ovanor, byta ut olika sorters fett mot andra sorter, äta mer grönsaker etc... För det är så lite som ska till där, för att man ska känna att man inte varit tillräckligt duktig, man kanske tog liiite för mkt sås vid middagen och BANG så trillade man dit, känner sig värdelös och innan man vet ordet av så känner man sig usel coh straffar sig själv (tröstar) med att äta en paket gräddbullar för att INGENTING SPELAR ÄNDÅ NÅGON ROLL, JAG KOMMER ALLTID ATT VARA FET, INGET HJÄLPER, JAG ÄR VÄRDELÖS.

Suck och åter suck...

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!