• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

tobiasochlinda
    åhhh det låter fantastiskt!Vad kul att ni hade trevligt!
    Du kan skriva det i min gästbok. Men själv kör jag med maximize produkter.

• Godisråttan

grattis sviiden det låter ju kanon. Vad duktig du är!

• Jessyt

Hej tjejer! har en liten fråga, ska man äta frukost innan man styrketränar eller spinnar på morgonen? Jag brukar inte göra det för då känns det som att man bara bränner bort det man ätit.

• Godisråttan

Om du vill förbränna fett så är det ultimata att inte äta frukost innan morgonträning. Jag personligen orkar inte köra ett riktigt pass utan något i magen.

• Jessyt

okej men då gör jag rätt då :) kan ibland oxå känna att jag har kört för hårt med tanke på att jag inte ätit,blir yr o så men då tar jag bara det lite lugnare

Godisråttan skrev 2008-02-04 13:04:47 följande:
    Om du vill förbränna fett så är det ultimata att inte äta frukost innan morgonträning. Jag personligen orkar inte köra ett riktigt pass utan något i magen.
  • miss miia

Hej. Vad svårt det är på helgerna. Jag försöker verkligen dra ner på socker, men det är svårt. Just nu känns det som att jag koncentrerar mig på träningen. Nu tränar jag på gymmet 3 gånger i veckan, hinner inte mer eftersom jag pluggar andra kvällar och är mammaledig och sånt. Idag har jag ätit frukost och lunch och nu väntar frukt, sen lagar fästmannen middag och sen blir det pump på gymmet igen. Hoppas inte att träningsvärken håller i sig lika länge som sist (6 dagar)...

Bra jobbat allihopa, det är verkligen skönt att ventliera lite och läsa era inlägg.

• Samos07

Jessyt: fysisk aktivitet såsom promenader är alldeles utmärkt att köra innan frukost, men ska man köra väldigt hårt konditionspass eller styrketräning ska du absolut äta innan!! Annars kan inte kroppen tillgodogöra sig träningen. Styrketränar du tex finns det ingen energi för musklerna och du bryter snarare ner dem än bygger upp!

• Fejs

är lite hungrig... kollade alla vram koppen... de gick ut 2005 så jag vågade inte göra nån... orkar inte laga nått idag, det känns bara blä

• tonårsmorsa

Godisråttan:
    Midjemåtten mäter man mitt emellan höftbenet och nedersta revbensbågen.

Niklasblivandefru:
    Om du inte vill räkna points är ett enklare sätt att tänka på hur man fördelar maten på tallriken: 1/2 tallrik grönsaker, 1/4 tallrik protein och 1/4 tallrik kolhydrater. Då kan du äta i princip vad som helst utan att behöva räkna points eller kalorier. Det enda man ska tänka på är ju det gamla vanliga - att göra bra val. Den onyttigare maten spar man helt enkelt till speciella tillfällen. Och glöm inte att det inte ska gå mer än 3-4 timmar mellan målen. Lycka till!

Jessyt:
    Spinning och styrketräning kräver mer energi än den kroppen har lagrad på morgonen. Du behöver alltså äta före träningen. Dessutom är det träning som kräver protein, så ägg eller köttpålägg är bra att ha med i frukosten.

• Sommarliv

idag var lillen o jag på en härligt promenda på ca 9 km..
    Sen köpte jag godis minimorötter.. mumms..

Men vet ju att vikten inte kommer att gå ner på några promenader.. Men mysigt var det..

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!