• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Anja 19 juli 2008

hejsan hejsan allihop

Jag måste bara få tala om att jag verkligen vet att pulverdieter inte är något som "håller" eller nåt man kan/orkar leva med. Jag använder dem enbart i ett initalt skede för att få en riktig skjuts, en hjälp på vägen, som peppar och gör att man blir supermotiverad coh verkligen inte vill återgå t dåliga vanor.

Sedan var det någon som uppfattat det som att jag inte följt dieten, att jag ätit smågrejor som jag ej tänkt på. Måste förtydliga... Jag har enbart ätit nutrilett, sallad och frukt (enbart en frukt om dagen och en sallad om dagen) och inte ätit NÅGOT annat, inget socker i kaffet, nada... Idag var alltså första och enda gången jag syndat i ren och skär ilska. Skitdumt, ja visst, men jag blir ju helt uppgiven när jag är skitduktig och inget händer

Har som sagt hållt mig på samma vikt (vägde ju två hekto mer i morse men sen gick jag på toa TRE gånger, fniss, och vägde efter det mindre än innan jag åt frukost *asg*, var faktiskt tvungen att väga mig *asg*)

Tonårsmorsa

ja jag har med all säkerhet intagit för lite kalorier för att min kropp ska fungera optimalt. Måste bara säga oxå att jag inte alls i normala fall varken räknar kalorier eller points eller så utan kör med sunda förnuftet men av någon anledning, i början när man ska vara duktig, så peppar det mig att räkna på vad jag äter och det lär mig att "veta på ett ungefär" hur mkt jag bör äta osv

Vet ni, idag kom min fina lilla stegräknare Den är så fin, fniss...

Den är PYTTELITEN... 4 cm lång x 2,7 cm bred och bara 1 cm hög, hur söt som helst med coola knallgröna knappar och ett fräckt genomskinligt spiralband med klämma som säkerhetslina, fniss fniss...

jaja jag är lite kär i den... har nu ställt in den på min vikt, min steglängd osv och imorgon blir det en RIKTIG långpromenad. De stavar jag ville ha var slut hos försäljaren så jag ska ner t stan imorgon och köpa stavar. Ska gå ner och sen gå hem med mitt nyförvärv, så jag får prova dem direkt... ska bli intressant att se hur många steg det blir

• Godisråttan

anja
    var har du köpt stegräknaren för alla jag köper funkar ej...

• nilia

Jag har stegräknare inbygd i min mobil, det är kanon=)

• Godisråttan
    nilia skrev 2008-02-07 19:39:41 följande:
    Jag har stegräknare inbygd i min mobil, det är kanon=)
    hur då?
  • nilia

Det var en mobil som typ är för sådanda som tränar eller vad man ska säga. Så jag kan välja själv om jag vill ha på stegräknaren eller inte. Det finns ett speciellt litet program i telefonen som räkar hur mkt jag förbränner och hur många steg och km jag går per dag. Sen så får man olika medaljer om man klarar vissa mål=)

• Godisråttan
    nilia skrev 2008-02-07 20:15:17 följande:
    Det var en mobil som typ är för sådanda som tränar eller vad man ska säga. Så jag kan välja själv om jag vill ha på stegräknaren eller inte. Det finns ett speciellt litet program i telefonen som räkar hur mkt jag förbränner och hur många steg och km jag går per dag. Sen så får man olika medaljer om man klarar vissa mål=)
    åh så smart.
  • Godisråttan

maj bruden skrev 2008-02-08 08:46:31 följande:

-7 kg med cambrige dieten :)nöjd
    på hur lång tid då?
  • Godisråttan

Usch tjejjer!Jag har ätit en massa kakor denna vecka!Vi har kakburkar på jobbet med havrechokladflan och marylandscookies...Fy för mig!Nästa vecka är det superdiet med flytande...

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!