• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Paoje

Grattis!! 10 cm i midjan är ju skitmycket!

Godisråttan skrev 2008-02-11 08:29:17 följande:
    Då var det dags för invägning tjejjer!Jag trodde verkligen INTe jag gått ner efter veckans onyttigheter men det hade jag!!! 68,9 -0,4kg!!!!!Är sååå glad för träningen har jag varit dålig med och jag har ätit kakor varje dag typ...Nu är jag nere på 68kg weeehhh det var länge sedan.Folk säger det syns i midjan har ju nästan gått ner 10cm i midjemåttet på lite över 1 månad!Tjooohooo!
  • Godisråttan
    Paoje skrev 2008-02-11 08:44:19 följande:
    Grattis!! 10 cm i midjan är ju skitmycket!
    Ja jo tack!Men jag kanske mäter på fel ställe...Men vad ska man ha i midjemått som normalviktig kvinna?
  • Paoje
    Godisråttan skrev 2008-02-11 09:04:38 följande:
    Ja jo tack!Men jag kanske mäter på fel ställe...Men vad ska man ha i midjemått som normalviktig kvinna?
    Som kvinna ska man ligga under 88 cm. O är man man så tror jag det är 102 cm eller något sådant.
    Tror man ska mäta mellan sista revbenet och bäckenbenet eller vad man ska säga. Jag mäter alltid runt naveln, för då vet jag att det blir på samma ställe varje gång. O den ligger ju faktiskt ganska mittemellan också.
  • Godisråttan

Brukar mäta lite ovanför naveln tror jag ligger på runt 80cm där och naveln kanske 83cm (började på 90)

• Nusse

Shit pommes fritt Godisråttan! 10 cm, det var riktigt bra!

Har läst nånstans (kanske var det här) att man ska mäta på det smalaste stället. Vill man veta exakt kan man knyta ett resårband runt midja och det kommer automatiskt hamna på det smalaste stället. Jag tror det varierar från person till person vart midjan sitter exakt, min sitter nog ganska "högt upp"=) tror jag.

• Paoje
    Godisråttan skrev 2008-02-11 09:17:57 följande:
    Brukar mäta lite ovanför naveln tror jag ligger på runt 80cm där och naveln kanske 83cm (började på 90)
    Skitbra jobbat!!
  • Sommarliv

Bra jobbat...

Godisråttan skrev 2008-02-11 09:17:57 följande:
  • Godisråttan

Tack alla!Jag har mycket kvar dock...Målvikten för bröllopet är 64kg tills 3 maj. Värre är det med secretbox fotograferingen 1mars...Brrrr...Men man får väl redigera korten hihi

• tobiasochlinda

grattis godis råttan, bra jobbat!

nusse, jag kontaktade bitten jonsson som är en av sveriges experter på socker och beroende, kände själv att ska jag få hjälp så bör det ju vara av en som är kunnig på just det området. hennes mailadress finns på hemsidan som jag länkade till.

• Paoje

Yeay! Precis kört 30 min på orbitreken, fy för fan va jobbigt! Sista kvarten gick på ren envishet. Nu är jag alldeles skakig. Shit!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!