Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
jaha då var det måndag igen... vilka fantastiska resultat många av er kan visa upp. Grattis...
Önskar det var likadant för mig...
Vägde inte så mkt som igårkväll, när jag ställde mig på vågen imorse, men låg ändå på +0,4 kg trots att jag inte gjort nånting för att förtjäna det.
Midjemått och stussmått är samma som förra måndagen, ungefär... Midjemåttet något mindre typ en halv cm.
denna veckan, så fort lönen har kommit så ska jag börja på 24/7 fitness, ÄNTLIGEN... Längtar... vill verkligen röra på mig!!! Måste få hjälp att träna upp kroppen igen efter de två sista, täta graviditeterna. Känns som att det kommer ta LÅNG tid att fason på speciellt rygg och magmusklerna igen.
Fick ju två barn inom 13 månader och det tärde på min kropp kan jag lova. Speciellt som jag hade sådan foglossning att jag inte kunde gå alls, utan fick ta mig fram på kryckor. Satt alltså mest stilla, eller låg ner och vad hade jag att göra mer än se på film och äta glass, choklad, chips, mackor etc...
Tja det var ju ungefär vad jag gjorde... vilket gav en viktökning på ungefär 35 kg. Yeeeiiihhhh (smart inte sant)!!
Nä fy sjutton vad jag är trött på mig själv och denna enorma kroppshydda nu.
Legat stilla på 84,5 kg HUR JÄ..LA LÄNGE SOM HELST nu och jag vill ner till 75 till bröllopet. Jag ÄR nöjd med det även om jag är van att väga mellan 59-62 kg. Jag orkar inte sträva efter det för då känns det övermäktigt...
Men 75 kilo är ju inte ett omöjligt mål till 19 juli. Det är 9,5 kg.
Visst är det MÖJLIGT med god kosthållning och träning och motion??? Peppa mig nu snälla ni
Powerpuffgirl
om det är ditt första barn så behöver du inte oroa dig om du inte har gått upp extremt mycket eller så.
efter första barnet så är magmusklerna fortfarande så spänstiga att de tajtar till sig snabbt... Lite situps, promenader med barnvagnen etc kommer att göra susen...
Jag fick ju barn nr 2 och barn 3 så tätt... Min dotter var 3,5 månad när jag upptäckte att jag väntade min yngsta son. Så det tärde mkt på kroppen och mina magmuskler var konstant utsträckta i sammanlagt 18 månader typ (jag blev stor direkt med både 2:an och 3:an) så dom har fortfarande inte dragit sig ihop...
Jag kan inte ens hålla in magen så att musklerna ser raka ut, när jag håller in ALLT VAD JAG KAN så står magen ut som en 5-månaders graviditet ungefär, upptill, precis under revbenen så är det t.om som en "bula", där står muskeln verkligen ut så att det ser SKITDUMT ut. Den blir inte ens platt om jag ligger ner plant på ryggen...
Men som sagt, oroa dig inte... efter första barnet hade jag tvättbräda på magen efter några månader
Lycka till
Anja
Upp med humöret!Du ska se att rätt som det är så går vikten ner igen!Håll bara ut nu när du är så duktig!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-11 12:47:43 följande:
Jag har köpt äppelcidervinäger kapslar och omega 3 kapslar på ÖB i helgen så jag tar de varje morgon och hoppas det ska ge något!Jag äter ej fisk och skaldjur så det borde vara bra för mig med lite fiskolja!
Ja har en fråga om steg räknare! ja har köppt än å nu undrar ja hur många steg man ska ta om dan? Igår gick ja på promenad i en timme tex o kom bara upp i 5000 steg på hela dan. Ja har hört nånstans man ska gå typ 10000 steg om dan e de så?
E de nån som lyckas me de? De känns jättemycke å ja vet inte hur man ska hinna de mellan jobb å så (jobbar natt oxå en del så sover mycke på dan å blir inte så mycke tid å gå lixom!) Hur gör ni?
Vart köpte du din?Jag har köpt 2 st på clas ohlson och ingen fungerar!
godisråttan
beställ på www.stegräknare.se
den jag har är toppen... har en detektor oxå så att den sållar bort såna rörelser som ej är steg... den kostade 189 kr och mäter både hur många km jag går, hur många kalorier jag bränner och hur många steg jag tar... osv
Silva är märket och det ska vara ett av de bästa vad ajg har förstått, sen är den PYTTELITEN, vilket är rätt bra tycker jag
Tack Godisråttan och Ingengörsbruden för all pepping... det behövs verkligen...
har precis gjort en mer eller mindre fettfri kycklinggryta nu (eller tja inte helt fettfri för jag har bacon i den, fast mkt rött bacon, knappt nåt fett på, men det är en sån smakförhöjare).
Kycklingdelar, morötter, palsternacka, fettsnål bacon, lök, purjolök, krossade tomater, svartpeppar, salt (buljongtärning, fast det är ju tyvärr härdat fett i sådana), vitlök, rosmarin och det luktar HELT UNDERBART. Magen knorrar högljutt
Ska ha råris och broccoli/blomkål till
www.stegraknare.se/default.asp
Det är den tredje, den m gröna knappar som jag har! Skitbra och den kom i posten redan dagen efter!!!