• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Glömde totalen sedan 2 januari: -3,2kg

• Godisråttan

2a advent
    Grattis!0,8kg är ju toppen!Bra jobbat! Jag har 5 kg kvar tills 3maj!Det är bara att kämpa på!Om jag fortsätter på 3kg i månaden så kommer jag klara det men det kanske går långsammare efter ett tag...

• Godisråttan

Hur har det gått för er andra tjejjer?

• MarryMeBerry 08

E de nån teknik me stavgång eller e de bara å köra på?

• niklasbivandefru

köpte min drömmklänning igår men ja måste gå ner några kilo... men e rädd att gå ner för mycket... några tips??

• Godisråttan
    niklasbivandefru skrev 2008-02-04 11:13:29 följande:
    köpte min drömmklänning igår men ja måste gå ner några kilo... men e rädd att gå ner för mycket... några tips??
    Ja det är ju jobbigt när man har det så
  • niklasbivandefru

Jo... men ja gick ner ca 10 kg med viktväktarna för några år sen.. o de har ja hållt ganska bra... men när ja väl börjar tänka på vad ja äter e de lätt att ja blir lite besatt me alla points igen.......

• tobiasochlinda

Hej hej, vilken underbar resa jag vart på!!!!!!!!!!!! Men va mycket restaurang och godis :( :( :( så + 1 kg alltså 78,3 nu :( men jagtror inte jag egentligen har gått upp så mycket för förra v hade jag varit så mycket sjuk, så jag mistänkte ju attdet kunde vara en hel del vätske brist. så egentligen är det nog rätt oförändrat. Så nya tag!

Godisråttan jag äter bars från ett företag som heter nutriway, men det kan vara rätt svårt att få tag på dom du måste hitta en återförsäljare och här får vi ju inte reklama, Det är iallafall världens bästa kost tillskott tycker jag! om jag ger dig min mailadress så kanske jag kan skicka äver ett tel nr eller är det reklam??? nån som vet??

• sviiden

Blandar in mig nu, jag oxå.
    Jag har legat ovanför "strecket" i några år nu, försökt lite motionera, men min smak för god mat håller mig fast.
    Inte för att vikten har ökat så mycket, ganska stabilt på +7kg från önskevikten. Men den har stört i flera år..

Men efter nyår, dock inte som löfte, har jag liksom känt att jag vill försöka på ett helt nytt sätt. Kanmske jag tidigare känt press på att komma i rätt storleks klänning eller nåt. Men sen jag i julas utan problem fick på mig min klänning i "rätt" storlek har bördan liksom lyfts från axlarna.

Sen årets början har jag tränat (gym/gympa) 2 ggr i veckan. Jag har oxå tagit som vana att äta flera mål om dagen. Tidigare närmast frukost, ordentlig lunch och middag på kvällen. Nu äter jag frukost hemma kl 7, en frukt, joghurt, te kl 9-10, lunch kl.11 (så att man är NÄSTAN mätt, lämnar alltid mat...), frukt kl 14, middag kl 17 och kanske ännu en frukt till kvällen.

På 3 veckor har redan 2,5 kilo försvunnit.. Och jag är inte det minsta hungrig heller på dagarna. Vilken lättnad!

Bara att kämpa vidare. Tidigare har jag fått släpa mig till träningen, nu springer jag nästan dit. Men bara nästan. =)

• sviiden

Sen har det förstås försvunnit cm från mage och rumpa oxå... =)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!