• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Brödrecept?
    Inget som man måste knåda Jag gör ett men d ä inte så nyttigt. Lägg allt i en stor bunke.
    1l filmjölk
    6dl vetemjöl(kan ha havregryn)
    6dl grahamsmjöl
    2dl sirap
    lite salt
    bakpulver och bikarbonat
    russin o nötter
    Lägg allt i en sto plåt med höga kanter. Jättelätt men nyttigt?

• Ullrika

Att bero på gröt har du provat rågflingegröt? Mycket grövre och jag tycker att jag står mig längre på det...

tobiasochlinda skrev 2008-01-25 10:04:12 följande:
    man säger ju att frukosten är dagens viktigaste mål, själv kan jag inte äta gröt till frukost, då är jag hungrig typ ½ tim senare! så jag äter macka med ägg eller avokado och rökt kalkon, sen har jag slutat med smör på mackan, faktiskt så är det ju bara en ovana... som mellis har jag protein dryck, då tar jag även fibertabletter. enbart frukt blir jag också hungrig av och faller dit med en gång. lunch och middag har jag minskat till en potatis istället för typ 3 och ris är utbytt mot quinoa eller dinkel eller dyl. pasta är jag noga med i så fall ska vara pasta av hög kvalitet eller dinkel pasta. sen massor med grönsker och sallad ock så. förut bakade jag mycket bröd själv, men nu var det faktiskt länge sen, kanske ska slå till idag och baka själv, då tar jag bort ALLT socker och bakar på dinkel mjöl med lite torkad frukt och nötter i, blir super gott!
  • 2e advent

tobiasochlinda

För mig är det precis likadant med gröt jag håller mig mätt i typ en halvtimme och då brukar jag ändå göra fiberhavregrynsgröt, men jag har kommit på att om jag äter en knäckemacka också så står jag mig mycket längre

Godisråttan

Det viktigaste för mig tror jag har varit att jag oftast inte äter efter 18.00 visst ibland måste man men de allra flesta dagarna så äter jag inte senare än så utan dricker bara vatten. Jag har heller inte gått ner så mycket utan ungefär som du och det är precis som någon skrev att går det hyfsat långsamt så är det varaktigare och alla är ju olika. Häng i med löpningen så kommer du snart att orka springa längre och då tar det ju mer.

Annars har dagen för mig varit sådär var på babysim på förmiddagen och glömde sätta på mig stegräknaren efter det, dessutom har det blåst jättemycket här också så ingen promenad för mig.

Nu ska jag gå och njuta av att min sambo precis har kommit hem och tillsammans ska vi äta en god ceasarsallad (ja ja jag vet att det är efter 18

PS han sa precis att de på kursen han har varit på har pratat om att man ska sätta upp mål för sig själv och att hans mål var att vi skulle vara gifta inom ett år!! Så nu väntar jag bara på att han ska falla ner på knä

• Little Nikki
    Godisråttan skrev 2008-01-25 18:11:06 följande:
    Sprang 25 min och tränade armar sedan. Åt tyvärr en halv chokladbiskvi efter lunchenMen det blir sallad till kycklngen ikväll...
    hahaha - du e hopplös gumman!
  • Godisråttan

Little Nikki skrev 2008-01-25 19:25:18 följande:

hahaha - du e hopplös gumman!
    Hihi jag veeeet!Men det var ju vid lunchtiden så förbränns väl ändå?Tänkte det är viktigast vad man äter på kvällen?
  • Godisråttan

2e advent
    Åhhh vad kul!Hoppas han gör det snart!Min m2b friade på ett jättegulligt sätt när vi var ute och åt o hade köpt ringar o föll ner på knä. Det var jättegulligt

• Godisråttan

Jättegod kyckling:
    Små bitar av kycklingfile
    lök
    krossad tomater med chilismak(ica brukar ha sin egen)svartpeppar piffi soja minicremefraiche minimjölk maizena
    Sååå gott!

• Anja 19 juli 2008

Godisråttan

ditt brödrecept blir mkt nyttigare och enligt mig godare om du helt skippar sirapen... 2 dl sirap är massor i ett bröd!

Jag bakar alltid osötat bröd och ärligt talat om man kan vänja sig vid det, det är ju skitgott, så skär man ner på sockret VÄLDIGT mycket om man äter bröd till frukost ohc mellis och ev kvällsmat. Tänk hur mycket sirap det blir!

Bara ett tips...

Jag bakar ett liknande bröd som det du beskriver och bakar det då på dinkelmjöl utblandat m vetemjöl och grahamsmjöl. Det är otroligt mättande och gott. I början tyckte jag att det smakade ALLDELES för nyttigt, fniss... men nu kan jag inte vara utan det! Är det enda bröd jag äter.

• Anja 19 juli 2008

Fast jag bakar på jäst... har lite svårt för bakpulverbröd. De blir torra så otroligt fort, precis som scones. Så testa det gör bullar, frys in och så tinar du bara just så många du ska ha. Jag har en hel låda i frysen med bara mina bullar. På det viset får jag alltid helt färskt "nybakat" till frukost, mumma...

• Godisråttan

Jo fast jag orkar inte knåda mm vill bara röra om lätt och sedan hälla ut på plåt Men jag kan nog klara mig på 1 dl mörk sirap.DEt som är bra med mitt bröd är inget socker eller margarin.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!