Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Hmm vet inte riktigt hur jag ska hinna med att göra mat..
För lillen är så pass liten att han nu ska ha typ mat o mat o mat.. leka lite.
Sen så skulle bara jag få äta kyckling..
Åt ju i ca 6 år bara veg mat.. så har har börjat äta kött igen på grund av att jag har dåligt HB/järnvärde..
så kyckling är det då dock inte mycke järn.. så det är lite kronligt..
För det är ju bara höften o baken jag behöver gå ner..
Lite bättre blir det nog när fästmannen börjar på sitt nya jobb..
Som är då bara mellan måndag- fredags jobb.. för då blir jag nog fri att tränna på söndaga eller lördag.. men det är inte fören i mars..
Puh vad mycke man skrev..
tackar för hjälpen.. Det behövs..
sommarliv
det går nog bra bara du bestämmer dig för det
hmm vad för träning kan man göra hemma så man får bort lite från höften o baken?
Gud vad bra jobbat allihopa här är det lite sämre har stått helt stilla eller egentligen + 0,1 så nu är det 9,6 kvar till målet.
Men idag har i alla fall varit en riktigt bra dag var och tränade på förmiddagen och har därefter tackat nej till efterrätt och dessutom gått alla mina steg så förhoppningsvis syns det en förbättring till nästa vecka, dessutom har jag ju gott om tid på mig efter som jag vill uppnå mitt slut mål till sommaren men så har jag ett delmål till den 11:e mars då min son fyller 1 år då ska alla gravidkilon vara borta
Sommarliv:
Att äta regelbundet är en förutsättning för att gå ner i vikt. Går det för många timmar mellan måltiderna sänker kroppen sin energiförbrukning (kroppen uppfattar bristen på mat som svält, och då gäller det att spara). Här är en bra länk med tips för en hälsosam viktminskning:
www.tasteline.com/default.ns
Försök sedan förbereda maten på kvällen. Bred mackor till frukost och mellanmål, laga iordning kall lunch eller mat som bara kan ställas in och värmas i micron. Lycka till! (Hur gammal är "lillen" förresten?)
Jo, men hur ska jag hinna med det när man har en liten på 8 månader?
För plat mage har jag..
Men ska läsa länken..
Går man ner fortare i början?
Jag har alltså totalt gått ner 2,5kg sedan 2 jan. Jag är rädd det kommer gå ÄNNU långsammare sedan..
Det går fortare i början för man har mera fett på kroppen då. Desto mindre fett du har på kroppen desto långsammare går det.
Men fortsätt att träna så kommer du nå dina mål.
Jag har aldrig skrivit här förut men har läst lite. Själv gick jag ner 15 kg för ca 2 år sen, har gått upp några kilon nu som jag ska få bort,jäkla jul mat och dålig träning i höstas :)
Sommarliv
För mig har promenader, promenader och åter promenader varit lösningen. Jag gick inte heller ner någonting trots att jag tyckte att jag åt hyfsat och tränade ok så nu går jag minst 1 timme(eller sammanlagt 10 000 steg under 1 dag) med barnvagnen varje dag och det har gjort så att jag har gått ner drygt 2,5 kg sedan nyår. Om du inte ammar fortfarande så kan jag rekommendera att inte heller äta efter sex/sju på kvällen. Till sist för att komma åt dina "problemområden" så skulle jag göra utfall, det tar både rumpa och lår jättebra. Lycka till!!