Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Oj vad ni skrivit tjejjer!
Nilia
japp löpbandet är super har jag fått för mig. Mitt rekord är 40 min 6km. Mål 1 mil på 60 min
Börjar min kur c24 idag så håll tummarna tjejjer Veeet det inte är en bantningsgrej men jag tror det blir att man känner sig piggare efteråt och att kroppen kan göra sig av med slaggprodukter lättare och ta hand om allt som kommer ner i magen eller vad tror ni?
Åhh jag blir så irriterad på bröllopstorget Det är så ofta det inte fungerar. Igår skrev jag ett jättlångt inlägg men det kom inte med.
Hur som helst var jag ute och sprang igår och det kändes så lätt, jag blev helt chockad, har nämligen inte sprungit på flera månader men det kanske är alla promenader som har givit resultat. Men dagen var inte bara bra, det blev en semla till fika också men den borde väl ha vägts upp av löpningen eller vad tror ni
Förstår inte riktigt vad mitt problem är, jag är så sjukt godissugen hela tiden och jag har ju faktiskt lyckats vara så duktig så att jag inte har ätit en enda godisbit sedan nyår så jag borde ju ha kommit över det där, men hela den här veckan har jag bara varit jättesugen
Så nu får jag ta det lugnt.. blää är sjuk.. så Oscars mormor får ta hand om oss.. jag hoppas bara inte lillen blir sjuk..
Får se om jag får i mig något idag..
Så det får vara lite lugnt nu ett tag för mig.
Men ska snart komma i gång..
2e advent
Jätteduktigt med löpningen!
Jag är helt nervös nu tjejer... var och provade igen häromdagen och klänningen i strl 38 har börjar sitta löst på mig. Jag kommer att få den ca en månad innan bröllopet så det finns ju tid att sy in den om det behövs, men problemet är att just den klänningen är svår och jobbig (och därmed dyr) att då insydd, man måste flytta på dragkedja och så. Min m2b tycker bestämt att jag ska sluta gå ner i vikt nu, han som har hejat på mig hela vägen. Fast han kanske bara är snål och inte vill betala för sömmerska...
Nej skämt åsido, när ska man nöja sig? Har gått ner 18,5 kg totalt och är nere på "normalvikt". Tyckte att klänningen satt fint på mig och att jag såg fin ut i den... Kanske borde satsa på att stanna på den här vikten fram till bröllopet, och eventullt skala bort de sista två-tre kilona efteråt om jag fortfarande vill.
Men hur resonerar ni andra, har ni någon marginal för målvikten? Dvs, hur mycket skiljer det mellan er drömvikt och en vikt som ni skulle känna er glada och nöjda med till bröllopet?
Misstrixie
Oj grattis!!!Gud vad kul!!!Nä jag tycker du ska fortsätta den nyttiga maten och träningen så länge du mår bra av det. Hälsan före pengar!Visst det kostar lite att gå till sömmerska men det är d värt!
Godisråttan> Jodå jag lär få fortsätta äta nyttigt och träna även om jag bara ska hålla vikten... Så det gör jag i vilket fall som helst! Men jag undrar om jag liksom lurar mig själv att tro att jag måste gå ner mer, nu när andra omkring mig har börjat säga att de tycker att jag ser bra ut med den här vikten. Jag tror inte min självbild är helt riktig för ibland får jag för mig att det inte syns någon som helst skillnad... fast det MÅSTE det ju göra i och med att jag inte kan ha några av mina gamla kläder, menar jag... äsch, det är svårt. Känner ett sug hela tiden efter att gå ner inte bara två, tre kilon till utan att banta ner mig tills jag blir mager som en kapplöpningshäst... vet inte varför egentligen för jag har ju varit så där smal när jag hade ätstörningar och tro mig, det är ingen vacker syn på gamla foton...
Ändå får jag såna tankar i huvudet att det inte räcker att vara "lagom" utan att jag måste bli jättesmal...
misstrixie
det låter inte alls bra. Att du har de tankarna!18kg MÅSTE ju synas!Kanske någon är lite avis för du lyckats?
Godisråttan, jo den tanken har slagit mig (paranoid som jag är så tror jag jämt att folk vill motarbeta mig) fast å andra sidan så har de varit väldigt stöttande fram tills nu. Utom min mamma, fast hon menar inget illa så det är okej. Hon vill alltid truga på mig kakor och sånt, och säger saker som "men titta på den där Uffe Larsson, sån vill du väl inte se ut?" Hahaha.
Äsch det är så tråkigt bara att jag inte själv har någon uppfattning om vad som är bra för mig utan alltid förlitar mig på vad andra tycker...