• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Anja
    Har du testat högintensiv träning? Alltså ta i så du svettas!Jag har ju gått ner 2,5kg(inte mycket men ändå neråt) efter att jag börjat att springa på löpbandet och äter inte efter kl 20

• Samos07

Anja: Kan det inte vara så att även 1500 kcal är aningens i minsta laget i relation till hur mkt du rör dig och gör av med? Bara genom att ligga på sofflocket gör ju en vuxen kvinna av med ca 1800-2000 kcal /dag. Det är ju det som går åt till enbart underhåll och uppbyggnad av celler, andning mm. Du kanske skulle prova att öka varje portion bara lite litegrann så att hela intaget under dagen också blir lite mer.

Du uppskattar ju ditt intag till 1500 kcal/ dag. Har du ngn gissning på hur mkt kcal du förbränner varje dag, genom träning?

Jag själv har slappnat av lite mer då det gäller kosten just nu. Jag äter faktiskt lite vad jag känner för, men försöker ändå hålla en viss balans samt att jag börjat dricka mer vatten igen. Har kommit på att jag (trots att jag haft det som vana i 10 års tid) börjat slarva så smått med det. Och nu ligger jag runt 70,3 och borde när som helst trilla ner under 70 sträcket. Visserligen rör jag mig kopiöst mkt just nu, vilket helt säkert hjälper. Jag tränar på gymmet 2-3 ggr/v, rider 2 ggr/v och cyklar + springer i trappor ca 10-15h/v. Kanske därför jag också KAN slappna av lite mer med kosten.
    Jaja, det var lite tankar som jag fick då jag läste ditt inlägg. Testa dig fram litegrann. Man ska nog inte bli rädd för att äta lite mer, se vad som händer och experimentera lite. Du vet ju redan vad du ska undvika helt och hållet. Men vanlig hederlig mat kan du säkert våga äta lite mer av.

Hoppas du får en rejäl kick snart igen!

• GME76   080802

Vet att det är världens tråkigaste förslag. MEN 1h promenad med stavar nästan varje så bör du bränna bort många kilon.
    Och inget småätande till det förstås .

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-01-30 10:30:09 följande:

Jag vill väga under 75 på bröllopet!Jag behöver verkligen er hjälp! Vad sjutton ska jag göra för att förbränna det förb... överflödsfettet... Det sitter ju som berget och inget jag gör verkar hjälpa trots att jag går by the book!Tonårsmorsadu verkar ha stenkoll... Vad mer kan jag göra?
  • Godisråttan

Sprang/gick på löpbandet i rask takt i 50min.Sedan körde jag axlar!

• Thailand 08

Sista träningen idag innan resan...

• Godisråttan

Thailand 08 skrev 2008-01-30 18:01:33 följande:

Sista träningen idag innan resan...
    Är du nöjd med dina resultat?
  • nilia

Godisråttan:
    Bra jobbat med 50 min på löpbandet! Själv körde jag intervall träning på bandet i 27 min idag, 5km blev det. Nytt intervall rekord=) Sen så köre jag oxå axlar. Känns som att vi kör lite på samma koncept! Jag tror stenhårt på löpningen! Körde en halvtimmas core innan oxå, bara mage! Sååå jobbigt!

Anja:
    Själv så känner jag att intensiv träning gör susen! Och framför allt varierande och omväxlande träning! Kör man samma sak varje dag och vecka så vänjer sig kroppen väldigt snabbt och då blir det inte alls samma resultat. Så kör olika sorters träning och motion om du inte redan gör det! I höstas körde jag samma träning heeela tiden och det hände inget. Nu blandar jag allt från promenader till power pump. Och nu börjar det hända lite=) Det är även viktigt att inte glömma bort styrketräning, ju mer muskler du har ju bättre blir din förbränning och efterförbränningen ökar oxå. Jag varierar med att köra tunga vikter och få repetioner och lätta vikter och fler reps.
    Mäter du dig oxå eller väger du dig bara? För måtten är ju viktigare än vågen.. även att man stirrar sig blind på sina kilon och gram hela tiden!
    Jag körde med herbalife i våras tillsammans med några kollegor, de gick ner hur mkt som helst jättesnabbt medans det för mig tog ca 2 månader innan resultaten kom. Det kan ske är lika för dig med nutriletten? 1,5 kg ner är ju inte dåligt!
    Du inte glömma bort hur duktig du är! Du har gått ner i vikt och du kommer att tappa både mer kilon och centimeter! Kämpa på även att det är tufft! Ska man va fin får man lida pin;)

Ojoj det blev ett långt inlägg..

• miss miia

Åhh, jag har världens träningsvärk. Benen skakar och kan inte sträcka ut armarna. Dessutom fick jag värsta skavsåren när jag gick till stan igår, ca 30 min promenad ....

Hoppas att jag känner mig bättre imorgon eftersom jag ska leda mitt egna pass, huga.

Annars bakade jag en sockerkaka idag....ska ha lite besök i morgon men blev tvungen att ta en bit själv .....

Jag gjorde god middag iaf. Kyckling, broccoli i fettsnål sås med bulgur.... Mycket bra.

• tobiasochlinda

anja, det finns ett kost tillskott som heter CLA det hjälper till att omvandla fettet till muskler på nåt vis, kommer inte ihåg exakt, men många som kör vikt minskning tar det som ett tillskott för att öka på fett omvandling eller nåt sånt om du googlar på det så hittar du säkert en mer lättförståelig förklaring. kanske det kan vara nåt! sen kanske du måste hålla ut där vid 83, dom säger ju att först går du ner, sen stannar det upp i några veckor, men håll ut! för sen fortsätter man å g ner i vikt, så jag skulle fortsätta bara, klart du klarar det!
    kanske en dietist har nån mer lösning! ska iallafall fundera på det och se om jag har hört nåt mer som ligger lagrat i bakhuvet:)

själv har jag haft en rätt slarvig dag, ätit lite lite godis vid 3 tillfällen, men jag har haft en sån tok stresad dag och inte lyckats äta nån riktig mat och då grejar jag det liksom inte helt utan faller dit, men duktig jag lät bli choklad :) :) känner mig lite glad iallafall!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!