• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • miss miia

Sommarliv.

Jag vet vad du menar med att inte hinna med att äta själv. Min dotter är snart 9 mån och hon ska ju äta hela tiden och tyckte att jag aldrig hann äta själv. Tills jag insåg att jag blev förkyld av näringsbrist. Nu är jag frisk och har börjat träna och äter helt okej. Försöker att planera maten, göra mer middag så har man lunch nästa dag.

Jag vet inte om du gillar yoga och sånt, men det finns ju dvd att köpa och köra hemma. Ta det när killen din är hemma och kan passa barnet.

Nu har jag lyckats komma ner i vikt sen graviditeten men kämpar med det sista plus att jag vill ha muskler.

Idag har jag träningsvärk. Körde ett Bodupump pass igår kväll, skönt att kicka igång igen. Nu är det bara att motivera sig till promenader, ska höra med en väninna som är mammaledig, det är alltid bra.

Ha en skön dag allihopa, och vilken superbra tråd, man blir faktiskt peppad av att läsa allas resultat. HEJA PÅ!

• Little Nikki

Tjo! Jag har fuskat som sjutton den här helgen - fasen va svag jag blir när jag har mensen.... Blä - så nu e det nya friska tag. Har gått min promenad nu på morgonen. Båda mina hundar e nu sjuka så jag fick gå en liten halvtimmes promenad me dom först och en timme själv sen.

• Godisråttan

Känns inte som d går nåt vidare för mig heller då jag fuskar med lite godis då och då.. Har tvättstugan ikväll så hinner inte träna får ta en långprommis med dogzen istället..

• Godisråttan

Little Nikki skrev 2008-01-29 11:31:20 följande:

Tjo! Jag har fuskat som sjutton den här helgen - fasen va svag jag blir när jag har mensen.... Blä - så nu e det nya friska tag. Har gått min promenad nu på morgonen. Båda mina hundar e nu sjuka så jag fick gå en liten halvtimmes promenad me dom först och en timme själv sen.
    Känns som det där med mensen stämmer. Shiiiit vad jag vill ha kexchoklad!
  • tobiasochlinda

blev ingen grishage lagning idag... bara hovslagare och stall skötsel... så jag får ta det imorgon. har ätit nyttigt och ska ta en prommis ikväll.

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-01-29 17:14:39 följande:
    blev ingen grishage lagning idag... bara hovslagare och stall skötsel... så jag får ta det imorgon. har ätit nyttigt och ska ta en prommis ikväll.
    Vad duktig du är!Jag har ätit kexchoklad o känns som jag bara vill ge upp allt... Har ju secretboxfotning om 1 månad...O kan lixom inte ställa in då det är jag som dragit igång det och vi kommer vara 12 tjejjer...får ta nya tag imorrn.
  • tobiasochlinda

men godisråttan, läs om socker beroende och ta beslutet! ta det lugnt med alla andra krav och fokusera på att sluta med socker, läs alla innehålls förteckningar och undvik socker. så började jag och sen lära om sig i maten och träna. läs jättemycket om vad du behöver äta när du tränar och hitta bra nödlösningar att ha med dig så du har ett alternativ till kexchoklad. själv står jag mig inte på en frukt som typ mellis, jag har hittat jätte bra protein kakor som jag står på som mellis och nödmat mm. sen kan alla äta var 3-4 tim dra sig eller nåt, jag behöver äta var annan tim minst!
    Vill inte låta som moral/predik tant eller nåt sånt, utan bara dela med mig av hur jag gjort för att börja se resultat!

Om 1 mån med ok viktminskning kan du ha gått ner 4 kg utan problem. bara fokusera på mål som är genomförbara, och ÄT men ät rätt! jag har själv försökt med svält i omgångar och det enda som händer är att man klarar det i typ 2-4 dagar sen typ käkar man upp en hel j..a godis butik utan problem! :) så sätt mål som är realistiska, och som sagt läs på om vad socker gör i kroppen egentligen! kunskap ger kraft som gör att du klarar att stå emot suget efter godis och annat, för vet man varför suget är där och vad du kan göra i det ögonblicket istället och dessutom har målet klart för dig då klarar man det!

go for it! klart du kan nå dina mål! du ligger ju till och med bättre till än vad jag gör:)

kan berätta att mina byxor börjar bli för stora!

• 2e advent

Hallå

Dagen känns som en riktig skitdag är trött och har varit godissugen hela dagen känns som det är mens på G här också det brukar ju alltid bli värre då Men en av fördelarna med att bo i en liten ort utan affär är att trots att man är jätte sugen så finns det inget att tillgå så därför har dagen varit mycket bra ändå 12 500 steg och inget godis. Dock tror jag att jag kommer att drömma om choklad inatt

O Tobiasochlinda grattis till förstora byxor själv börjar jag komma i mina igen

• Fröken Figo

Jag väger 64.5 kg!! Känns otroligt bra... Bara 4.5 kg kvar till mål

• Godisråttan

tobiasochlinda
    Grattis till byxstorleken! Sånt är alltid kul!

jo jag ska försöka!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!