Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Lycklig78:
För att motstå sötsuget måste du först se till att hålla blodsockret i schack, det gör du genom att äta regelbundet - låt det aldrig gå mer än 3-4 timmar mellan målen. Sen ska man tänka på att äta fibrer - byt ut ljust bröd mot fullkorn, vitt ris mot råris osv. Äter man fiberfattigt och långt mellan målen åker blodsockret berg och dalbana. Kroppen skriker då efter socker i ett försök att återställa balansen. Tyvärr sjunker blodsockret snabbt efter en sockerkick och kroppen kommer skrika efter mer.
Men även om du har blodsockret i balans kan det vara gott med något "godis" ibland. Här är några av mina favoriter:
1. Grönsaksdipp (gör egen yoghurtdipp eller köp chipsdipp)
2. Fruktsallad med keso och lite hackade nötter
3. Exotisk frukt i små bitar doppade i mörk choklad
Annars kan du kolla in den här länken:
www.tasteline/com/default.ns?strItemID=showDocument&lintDocumentID=3579
Länken blev fel. Nytt försök:
www.tasteline.com/default.ns&lintDocumentID=3579
Jag har syndat. En SEMLA kl 22.00!!!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-01-24 11:38:28 följande:
hmm. kikade lite tebax i inläggen å de va kanske inte du som synda ofta. de va nog nån annan!
Little Nikki
Jag erkänner! Dock så har jag ändrat mitt ätande rejält. Förut kunde jag äta popcorn och kexchoklad i sängen innan jag somnade!!!Ofta!!!Nu äter jag inte efter 20!Får stålsätta mig i affärerna att inte köpa kexchoklad!Äter mycket kyklingfile nu. Köper den färdiggrillade från martin olsson 140 kr för 2,5 kg.Äter ca 3 kycklingfileer per dag.Jag kommer bli en kyckling snart
Hur viktigt är det med nyttig frukost?Det är väl ok att äta smörgås med ost eller leverpastej?
jag upptäckte ju för några v sen att jag är laktos intollerant, och igår så syndade jag med mjölk choklad, har i övrigt hållt mig borta från laktos sen jag gjorde upptäckten, och jösses va dålig i magen jag är! jag hade nästan glömt hur det var att vara dålig jämt i magen, så nu har jag en sporre att låta bli choklad! för det här är inte kul :(
tobiasochlinda
näää va jobbigt!Men det finns väl tabletter man kan ta har jag för mig?
jag gick med i Viktväktarna i höstas och har nu gått ner 9 kilo, trots julen.... Jag är 164 lång och vid invägning vägde jag 72,5 kg.
Det jag gjorde så där i början när jag kände suget var att dricka vatten eller ta en frukt. För mig funkat pointsräknandet jättebra, men jag förstår de som tycker att det kostar för mkt pengar. Ett annat tips är att alltid börja med att äta grönsakerna innan man börjar äta maten till lunch och middag.
För mig var det svårt att klara av viktminskningen själv, jag behövde "tävlingsmomentet" mot mig själv. Jobba på för det går faktiskt.