• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

ianovia08
    Grattis!

Dreams
    Fantastiskt!Hur har du gjort!Tell me!

Själv är jag på 71kg nu, när jag började 2 jan 72,5kg. Denna vecka -0,5kg men känns som jag lagt på mig muskler också men d kanske är inbillning.

• jelikr

Har lärt mig att detär typ midjemått och höftmått som r mer tillförliliga än vågen , eftersom alltid när man börjar träna eller motionera mer bygger upp muskler.
    Då kan man helt plötsligt stå still i viten eller ännu värre börja gå upp i vikt.
    Det känns ju jättejobbigt om man inte kommer ihåg att det är musklerna som har dykt upp....

• tobiasochlinda

hej, jätte grattis till er alla!
    dreama va inspirerande att läsa ditt inlägg! verligen peppande!

godisråttan, ja,du har ju verkligen tränat och jobbat med din kropp så jag skulle tro att dina mått minskat mer är din vikt!

själv glömde jag väga mig i morse så jag tar det nog då istället. mitt finger BULTAR OCH VÄRKER jag tog mig iallafall ut på en timmas promenad. första 20 min gjorde det så ONT att jag verkligen fick tvina mig själv, troligen är det väl blodcirkulationen som komer igång och bultar, men det lugnande sig sen så det var riktigt skönt faktiskt. Ni skulle se hur denna vänsterhänta pekfingervalsen ser ut!! jag är ju tyvärr högerhänt och det är den handen som gör ont, därav alla stacfel också som jag inte orkar pekfingervalsa tillbaka och ändra :)

• Godisråttan

toboasochlinda
    vad jobbigt!Stackare!Typiskt när du kommit igång med allt och så händer detta

• dreams

Godisråttan:
    Jag har faktiskt inte gjort några drastiska förändringar.
    Men jag har bytt ut formfranskan mot danskt rågbröd,
    tuggar maten ordentligt istället för att bara stoppa in i munnen och svälja,
    börjar få rutin på att dricka mkt vatten,
    äter mkt kokta grönsaker till maten och äter inge pasta eller potatis till middag utan bara lunch, sen har jag slutat äta efter kl 19 och blir jag sugen så äter jag gurka, paprika eller morötter istället för frukt.

Det kanske ser mycket ut men så stora förändringar är det inte.
    Sen har jag den turen att mina barn älskar fisk så det har det blivit mkt mer av. Några tips eller råd att ta till sig av kanske?
    Hoppas attt det var lite till hjälp iallafall!

• Simsan78

Första gången jag tittar in, hoppas ni har det bra

Kollat igenom lite för att få lite tips om hur jag ska börja träna.

Har dragit ner på kolhydraterna, äter yoghurt med valnötter till frukost för att kickstarta dagen och få igång knoppen
    Sen lite lite kolhydrater (liten potatis, pasta el dyl) till lunchen och till middagen kommer kolhydraterna bara i form av grönsaker. Mycket proteiner. Ingen frukt efter klockan 17 har jag fått tips om från en PT.

Jag vet inte om det är mindre mängd kolhydrater det beror på eller om det är de minskade portionerna som gör skillnad
    Har gått ner 6 kg på 2 månader, tänkte att jag ska lägga till lite träning nu också.

Har ingen möjlighet att åka på gym eller så, har mellan 2 och 6 barn hemma att ta hand om. Promenader finns ju alltid, har även en Orbitrec och motionscykel hemma. Hur skulle ni lägga upp det hela?

• rosaälvan

Hallå, jag vet att jag inte är så flitig på att skriva men jag har vägt och mätt idag. Händer väl inte så mkt.
    Vikt 67.2 (67kg)
    midja 85.5 (87.5)
    stuss 103.2 (104)

det inom parentes är förra vägning mätning som jag gjorde den 10dec.

så som ni ser händer det inte så mkt men å andra sidan har jag inte försökt speciellt heller, äter fortfarnade väldigt oregelbundet vissa dagar glömmer jag bort både frukost och lunch. och så blir det fortfarande alldeles för mkt bröd.
    så from med nu ska jag ta hand om mig själv.

märker ju att jag är lite nedstämd nästan jämt och jag är övertygad om att det beror på min oregelbundenhet i mat och sömn. det blir en ond cirkel som jag måste bryta, inte bara för min egen skull utan oxå för min familj.

• Little Nikki
    Godisråttan skrev 2008-01-13 09:44:18 följande:
    little NikkiVad duktig du är!Tufft matrschema och värstingpromenader!Då försår jag att det går bra!Hur mycket har du gått ner?Jag började också 2 jan och so far -1,5 kg.
    Jag vet inte hur mycket då jag inte får väga mig - min man har förbjudit mig... hehe... känns ganska bra å slippa tänka på det. Jag har ju inte riktigt samma stress som er andra - jag e ju redan gift.

Ja jag måste ju köra så häör tufft schema för att det ska hända nåt då min sköldkörtel i kass. Jag har ju en fördel som kanske inte ni andra har dock. Just nu e det lågsäsong i mitt yrke så jag har deltids semester i två månader nu kan man säga. (jobbar ca 5 timmar per dag nu bara)
  • 2e advent

Grattis till alla hårt jobbande där ute. För mig har det också gått mycket bra och det är tur det för annars skulle jag nog tappa motivationen

I alla fall

- sedan förra veckan: - 0,9
    - totalt: - 1,3
    kvar: 10,1

• tobiasochlinda

idag har jag köpt byxor på rea som är en str för små! :) dom tänker jag inte ha köpt förgäves :)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!