• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

Sprang på löpbandet 35 min idag också

• FruFA

Vi har börjat köpa quornfärs (2% fett) istället för nötfärs. Jättegott! I kväll gjorde vi egen pizza med quornfärs med tacokrydda och vitlök, fefferonis, ananas och 17% ost.
    Jättegott & nyttigt...

Godisråttan skrev 2008-01-12 20:49:56 följande:
    Oj vad ni har skrivitJag har ätit köttfärsfyllda aubergine med ligthost på. Kändes väääääldigt fett!Bra eller dåligt?Har hört att nötkött är svårt att bryta ner för kroppen så det inte förbränns?Älskar köttfärs men kanske får bli mer kycklinfilé ifall d inte ä nyttigt?
  • Little Nikki
    starbelle83 skrev 2008-01-12 18:55:15 följande:
    **little nikki**hu gjorde du för att få bort dina "lovehandles" och hur lång tid tog det?
    Nu e det ju väldigt olika hur man lägger på sig - det sista jag lägger på mig är lovehandels fettet så det gick ju väldigt fort för mig. Har kört stenhårt sen den 2 januari och idag e det den 12 så tio dagar.

Jag har gått i ur å skur 90 minuter varje morgon plus att jag har följt ett matschema. Har inte ätit nåt äckligt direkt men det e inga smaksensationer.

Frukost - branflakes
    mellanmål - 150 gram kyckling o ris å grönsaker (ingen sås)
    lunch - samma som ovan
    mellanmål samma som ovan
    middag - pasta o 150 köttfärs o grönsaker
    kvällsmat - nåt bara - typ keso o äpple

sen har jag varierat mig men hållt mig till 150 gram protein och kanske 40-50 gram kolhydrater

Funkar skitbra!

Sen vill jag även säga DOM E INTE HEEEELT BORTA! Men figuren ser bättre ut - slätare!
  • Little Nikki

ja just det ja - glömde skriva att ja lyfter skrot två dagar i veckan med.

• Godisråttan

little Nikki
    Vad duktig du är!Tufft matrschema och värstingpromenader!Då försår jag att det går bra!Hur mycket har du gått ner?Jag började också 2 jan och so far -1,5 kg.

• dreams

AAhhhhhhh!
    Skulle ha gått och tränat nu på morgonen men vaknade med halont och inte bara lite utan mycket ont!!!
    Blir så irriterad när jag inte kan/får träna. Det har blivit som en drog för mig. Och inte bara för att gå ner i vikt utan jag verkligen ÄLSKAR att träna nuförtiden.
    Jaja får väl bli soppa för mig resten av dan....

• Nusse

Grattis Little Nikki - kul med så snabba resultat, du verkar ruskigt motiverad!

Hmm...är det bara jag som inte har någon lust att väga sig i morgon..har en känsla av att jag har gått upp. Jag har ändå skött mig hyfsat i veckan tycker jag, det viktigaste är att jag bara ätit godis på lördag. Mindre bra har varit att jag har ätit lite onyttigt på kvällarna och att jag inte hunnit träna )jag hade dessutom monsterträningsvärk efter boxningen som satt i tre dagar efteråt). Lite att jobba på nästa vecka, den här veckan betraktar jag som en startvecka.

Nu ska jag äta min ganska nyttiga frukost bestående av surdegsfralla med valnötter och mager ost, ett glas mjölk och en halv grapefrukt.

• Thailand 08

Har ett bra träningsprogram ( hantlar + gummiband mm)som jag kör må,ons, fre+ 50 situps tis o to

• Godisråttan

Nusse
    Bakar du brödet själv?

• tobiasochlinda

igår var det som sagt middag och inte fullt så onyttigt som jag trodde, men det blev risalamalta och några godisbitar, lusse bullar mm. sen på kvällen lite jordnötsringar, men jag gick en promenad på lite mer än 60 min så det var väl inte helt katastrof och jag lät trots allt bli choklad. så nya tag idag!! satsar på en lång promenad och vanliga arbetet. ska bli intressant att väga mig imorgon!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!