• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Nusse

Godisråttan - yep, jag är en riktigt fena på att baka!

Jag har hört att surdegsbröd ska vara nyttigare än annat bröd? Gott är det i alla fall!

Säg till om du vill ha receptet!

• tobiasochlinda

jag tar gärna receptet, bakarrätt mycket bröd just för att få ner sockerhalten.

• Godisråttan

Är det nyttigare än dinkelbröd?

• misstrixie

Jippie, - 0,6 kg visar vågen idag.

• Nusse

ska lägga in recepten så snart jag grävt fram dem.

Surdeg är som jäst kan man säga, sen kan man ju ha olika sorters mjöl. I just detta recept ingår inte dinkelmjöl, men det finns säkert recept på surdegsbröd med dinkel. Jag ska kolla bland mina recept om jag hittar något med dinkel.

• misstrixie

Nusse, det låter jättegott, vill gärna också ha receptet!

Igår åt jag en STOR portion pasta för jag gav mig själv ledigt, men vet ni att det var inte så tillfredsställande som jag hade trott... kände mig mest uppsvullen och trött efteråt. Förut brukade jag få värsta kicken av att äta mig proppmätt på något konstigt sätt men det har kanske försvunnit.

• strommis

jag försöker oxå att ta några kilon innan sommaren då det är dags att beställa klänning. Kör en egen variant av GI + att jag är ute och går varje dag. har tappat 2,5 kg sen jul.

• misstrixie

strommis,

Wow det är ju jättebra jobbat!

• 2e advent

Misstrixie

Jag kände precis på samma sätt både igår och i förrgår så åt vi lite senare än vi har gjort senaste veckorna och dessutom lite mer och lite onyttigare men det kändes bara äckligt att vara så där proppmätt och jag mådde nästan illa.

Nu har jag precis kommit hem efter en rejäl promenad vädret är helt fantastikt fint här, fick med mig sambo och son men efter halva promenaden hade de tröttnat båda två så de gick hem men jag fortsatte en extra runda. Tänkte eventuellt köra ett yogapass ikväll, men det beror på om jag får nattgäst eller inte, sambon åker ju bort ikväll och är borta ända till sent fredag kväll så hans syster ska eventuellt bo här några dagar. Nåja ser fram emot vägningen i morgon och det är nog första gången någonsin som jag gör det

• Thailand 08

Slänger snart ut min j***a våg!! Händer ju inget *snyft*

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!