Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Jo jag ser oxå förlovning som att man gifter sig inom ett år så så att vi har ju bokat kyrka, lokal, fotograf osv
Men han vet att jag skulle vilja ha ett "frieri" där han iallafall frågar frågan.
Det var det jag menade med inlägget ovan.
Jag har inte pikat honom direkt men när vi har disskuterat bröllop så har jag talat om för honom att min dröm är ett romantiskt frieri.
MEN..... får jag inte ett "riktigt" frieri så gifter vi ju oss ändå. Jag älskar ju honom iallafall av hela mitt hjärta. Och frieriet är ju inte hela världen, tycker bara att när han vet så skulle han ju kunna försöka lite. Även om det inte blir så romantiskt som jag drömmer om så vet jag ju att han isåfall har gjort sitt bästa.
Men jag älskar honom och alla är ju inte romantiska medan andra är jätteromantiska.
Jag satsar på 1 kg/vecka, för annars kommer jag inte i form till bröllopet...
Oj :) Ok, som jag sa, har inga större problem med vikten ( är 161 cm lång och väger ca: 51 kg, skulle max kunna gå ner till 48 kg)
utan vill bara bli mer fit... Tänkte skippa lite kolhydrater och äte mest protein och grönsaker, typ kycklinfile m. sallad...
Men det är ju svårare och tar längre tid att bli fit an vad det brukar vara att gå ner i vikt väl?
starbelle: Det tar tid med "finslipningen" av kroppen.Nu efter 3 år börjar jag bli nöjd,men måste även tappa 2 kg
Låter nyttigt tycker jag! Tror att jag äter en förhållandevis stor frukost, fiber/havregrynsgröt med äpplemos, ett glas mjölk och en eller två grova smörgåsar med ost. Jag är som en svart hål på förmiddagen, spelar ingen roll hur mycket jag äter är ändå hungrig.
Förresten ni som är insatta? Enligt min sambo svettas jag som en gris när jag sover (konstigt för jag är frusen av mig annars) sjöblöt tydligen. Jag har hört att det beror på att man har hög förbränning, sant???
Måste jobba...stön...
Jodå vi förlovade oss i Paris för snart två år sedan, men när vi kom hem så fick vi tredje gradens förhör av hans mormor där hon undrade om vi hade förlovat oss, trolovat oss eller bara byt ringar, om jag kommer ihåg rätt så var det så här;
Förlovning = bröllop inom ett år (bindande avtal)
Trolovning = man lovar att man ska gifta sig men inte när, dessutom var det något ekonomiskt också men jag kommer inte ihåg vad.
Byta ringar = inget åtagande alls
Vi pratade då om att vi skulle gift oss i somras men så fick vi barn och nu har vi köpt hus så vi har inte riktigt haft råd. Men nu har vi bestämmt att vi ska gifta oss och typ när men nu väntar jag på det riktigt romantiska frieriet då han frågar om jag vill gifta mig med honom
När vi förlovade oss frågade han "bara" om jag ville förlova mig med honom. Det var i och för sig otroligt romantiskt det också så han har en del att leva upp till nu
Nja, så lång tid behöver det inte ta. Min mamma (50 kg 164 cm) fick magrutor väldigt fort när hon började på gym. Bör väl gå ännu fortare för en som är yngre. 2-3 månader burkar räcka för att få lite muskler om man verkligen ser till att göra det regelbundet, sätt igång med sit-ups varje dag så ska du se (du kan ju börja med 50 och sedan öka desto mer du orkar).
Godisråttan,
Oh jag älskar färdig sallad i påse, det är så bekvämt och snabbt!