• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • tobiasochlinda

godisråttan, se det positiva, du har förhoppningsvis bränt dom kalorierna du åt! och en dag i v kan du ju ha lite njuta dag!

själv har jag ett sånt sug i mage och hjärna så det är helt sjukt! klarade mig inte helt utan har ätit lite mörk choklad med nötter i ( typ en 8 rutor) nyss åt jag middag, köttfärs med dinkelpasta och blev mätt!! nu sitter jag här och det suger i hela kroppen!! det är typ 15 min sen jag åt!!! men jag jobbar på att intala mig att det bara är mitt beroende som spökar och försöker med allt från fibertabletter till te (utan socker el honung) och vatten och i värsta fall en protein kaka. tänk om man vetat om detta när man för typ 10-15 år sen inte brydde sig och åt hur mycket godis man ville!

• Jen82

Jag är på min 4edag utan godis glass chips läsk kakor osv.
    Jag har inte ett stort begär längre.
    Känner lite då o då men jag tänker bara på att jag inte kan äta det så jag går ner i vikt.
    O på att min klänning SKA passa!

Nu ska jag göra en milkshake med frukt till kvällsmat.

• dreams

Halloj tjejer!
    Är ganska nöjd med veckan hitills.

Ställde mig på vågen igår (fast att jag har lovat mig själv att bara väga mig på måndagar) och f-n nästan ett helt kg var borta på 3 dagar och det peppade mig ännu mer så när sambon och dottern åt glass med chokladsås igår så åt jag.........ingenting!!!

Tänkte passa på att fråga om någon här kan svara på vad som i snitt förbränner mest. Crosstrainer eller joggning på löpband?

Jag brukar köra krosstrainer i 40 min å då brukar det stå att jag har förbrännt 300 kalorier men jag vet att man inte alltid ska lita på detta då det tillkommer efterförbränning o.d

Känns som att motivationen bara blir bättre och bättre i tråden och det känns jätte bra!!!
    Så fortsätt i samma takt. HEJA HEJA HEJA

• Little Nikki

tobiasolinda - vet du - min man sa att de e bra om det känns så det betyder att förbränningen fungerar! Då äter du riktigt helt enkelt! Jag känner det så med - blir hungrig nästan direkt efter att ja har ätit.

dreams - mannen hälsar att det e crosstrainer

• dreams

Tack Little Nikki!

Då fortsätter jag som vanligt...
    Tycker ändå att crosstraining är roligare så det var ju positivt

• Godisråttan

dreams
    jag kör löpning då det är högintensiv träning. Kör intervaller. Man ska bli svettig och det ska vara jobbigt!Tror både crosstrainern och löpbandet är kanon!

• misstrixie

Idag har jag hittat min klänning!! Hade egentligen tänkt få en klänning uppsydd och räknade inte alls med att hitta något jag gillade men ohhh så fin den var och så rätt för mig! Jag är så lycklig! Tjejen i butiken säger att jag max får gå ner fem kg till om den ska passa, och det känns faktiskt lagom - och skönt, räcker med ett kilo i månaden nu. Ska väl inte vara helt omöjligt.

Har ätit bra idag och tränat, känns toppen! Håller med dreams, verkar som om alla är på gång nu! *pepp pepp*

• Godisråttan
    misstrixie skrev 2008-01-10 21:44:32 följande:
    Idag har jag hittat min klänning!! Hade egentligen tänkt få en klänning uppsydd och räknade inte alls med att hitta något jag gillade men ohhh så fin den var och så rätt för mig! Jag är så lycklig! Tjejen i butiken säger att jag max får gå ner fem kg till om den ska passa, och det känns faktiskt lagom - och skönt, räcker med ett kilo i månaden nu. Ska väl inte vara helt omöjligt. Har ätit bra idag och tränat, känns toppen! Håller med dreams, verkar som om alla är på gång nu! *pepp pepp*
    Åhhhh vad kul för dig!Har du någon bild?
  • Godisråttan
    misstrixie skrev 2008-01-10 21:44:32 följande:
    Idag har jag hittat min klänning!! Hade egentligen tänkt få en klänning uppsydd och räknade inte alls med att hitta något jag gillade men ohhh så fin den var och så rätt för mig! Jag är så lycklig! Tjejen i butiken säger att jag max får gå ner fem kg till om den ska passa, och det känns faktiskt lagom - och skönt, räcker med ett kilo i månaden nu. Ska väl inte vara helt omöjligt. Har ätit bra idag och tränat, känns toppen! Håller med dreams, verkar som om alla är på gång nu! *pepp pepp*
    Åhhhh vad kul för dig!Har du någon bild?
  • dreams

Godisråttan: Vad menas med högintensiv? På crosstrainern bukar jag köra fatburn= 4 min på nivå 2 och sen 4 min på nivå 6 sen om igen. Hoppas du fattar min dåliga beskrivning.
    Och jag kör först den 40 min sen styrka efter.

Styrka kör jag varannan/vartredje dag och crosstraining 5-6 ggr/v. Det låter väl ok?
    Hur länge kör du löpning?

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!