Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Godisråttan> Det är Nixas 8122 i ivory, finns på www.nixa.se i kategorin "brudklänningar utan släp". Jag hade sett den på bild och tyckte inte att den var så märkvärdig men i verkligheten var den otroligt vacker. Var så rädd att se tjock ut i vitt men det gör jag nog inte, det putade inte konstigt någonstans.
Och tänk, för några månader sedan var jag helt inställd på att köpa en löst sittande klänning som dolde så mycket som möjligt!
Det låter mer än ok!Jätteduktigt!Du måste ha bra kondition!Jag kör ungefär som du, springer 5 min sedan 1 minut jättefort sedan går jag i snabb takt typ 2 min och sedan upprepning.Försöker hela tiden springa längre på samma tid, lixom slå mitt eget rekord Min träningspartner (130kg muskler)tycker jag är tokig som springer innan tränbingspasset men det får han tycka för jag gör det som är viktigast och jobbigast för mig.
Åhhh, vad kul att du hittat din brudklänning .
Jag riktigt fasar för att prova ngn just nu ....
I dag har jag varit ute på en 50 min rask promenad. Värsta blåsten, så jag kämpade som bara den. I morgon är det spinning kl:16.30. Längtar faktiskt!
Har ätit ngn smörgås för mkt i dag & några skivor för mkt av den 17% osten. Men det tar jag igen på passet i morgon!!
Jag skriver viktblogg varje dag här på BT!
Vad duktig du är!
Jag är inne på min 6:e dag utan godis/onyttigheter... Jag har satt upp en bild på mig i bikini från sommaren 2004 = min målvikt. Den sporrar verkligen!
Har du köpt klänning?
Ja, jag är ganska nöjd men har precis börjat så resultaten på vågen blir väl bättre och bättre...
Tycker som du att det är skönare att köra styrka efter dessutom har vi ju då fått en ordentlig uppvärmning.
Om jag bara värmer upp i 10-15 min så pallar jag inte vikterna har jag upptäckt så det fungerar jätte bra.
Kondis och kondis.... jaja öh den blír oxå bättre och bättre.
Har hållt upp rökningen i 11/2 v så bättre och bättre känner jag att det blir!
Det där med att slå sitt eget rekord är en bra grej, blir nästan roligare då om man inte känner sig trött i kroppen vill säga.
Det gjorde jag en gång och orkade inga vikter på gymet så jag gav upp och gick hem och dagen efter blev jag febrig och dunderförkyld så det gäller även att lyssna på kroppen. ett litet tips bara...
Shiiiiiiiiiiiiiit pommesfrittes!
Jag frågade min man för jag blev nyfiken angående det där med att han alltid säger att det är bättre för fettförbränningen att gå än att springa och det va en otroligt inveklad förklaring jag fick. Ska se om jag kan återge den.
Så här sa han - att springa bränner faktiskt fler kalorier - inget snack om saken sa han - MEN - det är bara den direkta effekten. Då pulsen är hög när man springer så påverkar det musklerna på ett negativt sätt vilket gör att det utsöndras kortisol i kroppen som är ett stressrelaterat hormon - det i sin tur bryter ner musklerna och förhindrar inlagringen av glykogen i musklerna.
Musklerna då är det som tar hand om fettförbränningen och har man då brutit ner musklerna så förbränner man sämre! IIIIIIIIiiihhhhhh.... Öööh min förklaring låter inte lika bra som hans - e inte så bra på att återge saker så jag missade säkert något.
När man går har man i alla fall lägre puls och inget kortisol utsöndras och i förlängningen förbränner man mer fett!
Så hans slutsats var att man ska GÅ helt enkelt! Så dreams - diggar du att gå på bandet så e det ännu bättre än de två alternativen du nämde!
ok...
Herre gud vilken lyx du har med en egen coach... vill oxå ha!!!
Tja man kanse ska variera sig då och köra promenad när man ska styrketräna och snabbare takt bara för kondisen...?
Det blir säkert bra.
Tack för alla tips ikväll men nu ropar kudden att den saknar mig så natti natt!
Dreams: ett lítet típs bara... om du verkligen vill bränna fett. Då bör man köra styrketräning först och sen avsluta med konditionsdelen. Men man ska ju iofs inte glömma uppvärmningen innan man sätter igång med styrketräningen Ca 10 min är ganska lagom.
Tar du det i denna ordningen så kan nämligen kroppen tillgodogöra sig styrketräningen bättre då den inte är helt tömd på energi, vilket man oftast vill då musklerna fortsätter bränna fett då du kommit hem. När du sen ska köra konditionsdelen så har du förbrännt en större del av ditt kolhydratförråd, vilket gör att du snabbare börjar bränna större andel fett.
Gör man tvärtom (kondition först, styrka sen) förbänner man alltså främst/mest kolhydrater under första delen, vilket du behöver till nästa del... typ. Hoppas att du hängde med... kändes lite svamligt.
Ps: en liten varning dock... det är verkligen skitjobbigt när man väl ska köra konditionen sen, men man får väl sporra sig med att det är så jobbigt för att det tar så mkt
Kondition e överskattat säger maken! hahaha!
Ja jag har tur - han har jobbat som Personlig tränare och han coachar killar å tjejer som tävlar i bodybuilding och fitness plus att han gör matschema till människor som vill gå ner i vikt och som om det inte vore nog så e han massör och jäkligt het me! Hahaha...
Jag har äntligen gett med mig å går nu på ett stenhårt matschema... har inte vart så sugen på de innan men nu e jag motiverad nog (tjock nog... hahahah) ja har gått i samma brallor i några veckor nu för ja har blivit för stor för mina kläder. Nu jäklar ska ja få tebax mina kläder!