• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • 2e advent

Tobiasochlinda

Jag orkar absolut inte räkna över huvudtaget jag kör på att äta normalt, men inget godis alls precis som du så skulle jag inte klara av att bara äta en dag, dessutom försöker jag röra på mig mycket, har fått låna en stegräknare som så många andra och igår kom jag upp i 15 000 steg vilket jag är sjukt nöjd med, dessutom var jag och tränade på gymmet på morgonen.

Idag blir det promenad och ett yogapass ikväll. Trodde inte att yoga gav så mycket förbränning utan mest snygga muskler men pratade med en yogainstruktör igår och hon sa att yoga är en av de bästa förbränningsträningarna

• Godisråttan

2e advent
    15 000 steg om dagen är ju kanon. jag ska också sätta på mig min nu snart. Jag har sådant överfallsalarm på min så kommer nog bli tokigt att lägga den i behån och ser så fult ut att ha den på byxkanten i midjan...Man ska väl komma över 10 000steg va?

• Little Nikki

Fejs - vad e hälsporre för något?

Fasen va ja börjar bli nyfiken på hur många steg jag tar på min 90 minuters promenad! Kanske skulle köpa mig en sån där gadget.... Vet inte om de e så bra - har lätt för att bli besatt av saker å de e ju inte så kul.... hahaha eller det kanske e bra.... Baaaara några steg till....

Angående vin så när jag gick i viktväktarna så sa dom ju där att den nyttigaste alkoholen man kunde dricka var vitt vin. Kommer ihåg att ett glas vitt hade bara 4 poäng och alla viktväktarbrudar drack bara vitt då... utom jag - hehehe jag drack vad jag hade lust och åt godis varje dag å ändå var jag den som gick ner mest... tänk om man hade vart sån än! Å vad jag saknar min fungerande sköldkörtel!

• FruFA
    Fejs skrev 2008-01-08 10:03:41 följande:
    Det går inge bra för mig. Sedan i höstas så har jag och min mor promenerat i rask takt varje morgon, vi gick även med stavar. Fick ont i hälarna men tänkte inte så mycket på det förrän i dagarna då jag knappt kan gå. Verkar vara hälsporre! Fötterna är för ansträngda och troligtvis inflammation. Vi ska försöka gå till badhuset och cykla två ggr i veckan from nästa vecka (denna gick inte), kan inte cykla varje dag för det kostar för mycket. Känns väldigt tråkigt. Tänkte försöka göra situps och så hemma på mattan också som komplement. Någon som har fler tips på vad jag kan göra utan att anstränga fötterna?Vägde mig igår också, gått upp 3 kg under julen! *suck* Vi började igår med att äta lite nyttigare i alla fall.
    Stackars dig! Måste göra tokont... Har du testat med sådana där inlägg i skorna (finns på apoteket, tror jag) som är mot hälsporre? Jag tycker att du skall vända dig till din Vårdcentral om det känns jobbigt, vilket det verkar göra.

Jag drabbade av knäledsinflammation för ett år sedan, och fick remiss till ortoped. Fick diagnosen knöartros.
    Jag gick upp 10 kilo på 8 månader!! Och jag var redan mullig innan... Nu har jag ätit medicin mot artros och börjat kunna motionera igen. Men inga maratonlopp ännu, hihi.
    Spinning är det bästa för mina knän, efetrsom man inte belastar dem så mkt som vid t.ex jogging mm.

Hoppas att du snart blir bättre!
    Kram på dig.
  • Fejs

Tack alla för ert stöd! Känns jättebra! Ska kämpa på med kosten och mina ryggövningar.

Jag ringde de jag köper mina inlägg till skorna av och förklarade hur det var och hon trodde det var hälsporre men att Vårdcentraler inget gör åt det. Hälsporre har jag förstått är en inflammation man kan få i hälen av att foten varit för ansträngd och inte fått vilat eller så kan man få det om man är överviktig. Det känns som om senerna liksom drar ihop sig när man sitter ett tag och sedan ska gå. Och då känns det som man går på benet i foten. Man kan knappt stå på foten för det gör så jäkla ont. Men hon jag köper mina inlägg av skulle jag träffa på torsdag så ska vil kolla över de inlägg jag har om de är ok eller om jag ska ha nya. Sedan skulle jag få några stretchövningar mot det och även inflammationshämmande. Vi får hoppas det blir bra. Hon sa att det är svårt att bli av med det om man väl får det... får försöka att inte gå så mycket på jobbet och sedan vila hemma och göra situps =)

• Little Nikki

Åh fy - de lät inte bra att det va svårt att bli av med det! Men de e klart - gå måste man ju göra varje dag å då e det väl svårt att vila dom.

Jag har fel på ledvätskan i mina leder så jag har ont i knäna när jag går - men jag har haft det sen jag va 15 och man vänjer ju sig vid smärta så jag tänker knappt på det längre. Spinning klarar jag dock inte.... ååå vad synd de e om mig som inte kan spinna..... NOT!!! hahaha det va det jobbigaste ja har gjort i hela mitt liv tror jag... En stor eloge till er som pallar med det. Fy å usch va jobbigt säger jag bara....

Knäartros - hur funkar det? Oj va ja va nyfiken idag... sorry

• Brassen

Ett tips om du har möjlighet är att köra pilates träningsprogram. Massa träning för ben, mage å rygg utan att ens behöva stå på fötterna :)

Finns att köpa som dvd så du kan göra det hemma när som helst!
    Gäller bara att vara motiverad!

• Fejs

Vad gör man då för slags övningar? Måste man vara vig typ? Har problem med ryggen, tänkte så det inte ställer till något med den...?

• 2e advent

Godisråttan

15 000 om dan vet jag inte riktigt men igår i alla fall och ja jag har hört att det är 10 000 man ska upp i så det är mitt mål men igår blev det väldigt mycket. Hade tänkt ge mig ut på en promenad nu när min son ändå skulle sova men då har min sambo åkt iväg med bilen och i bilen fanns sonens vagn Nåja jag får väl promenara senare

Little Nikki

Din 90 minutare måste vara massor med steg för igår gick jag i lite drygt en timme och bara det tror jag var någonstans mellan 6 o 7000 steg

• 2e advent

Fejs

Jag har varit på pilates en gång och då behövde man inte vara speciellt vig, jag har alltid spelat fotboll så du kan ju tänka dig min vighetsgrad alla säger att det ska vara jättebra träning själv är jag nog lite för otålig för att göra det men tydligen håller alla snygga kändisar på med det

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!